فرمانده ارشد ناتو: ضدحملات اوکراین موفقیت چشمگیری نداشته است

ژنرال «کریستوفر کاولی» فرمانده ارشد ناتو در اروپا در یک نشست خصوصی اذعان کرده ضدحملات اوکراین به سد دفاعی روسیه خورده و به موفقیت چشمگیری نرسیده است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» گزارش داد پیشروی سرسختانه و کُند اوکراین در مقابل مواضع به شدت مستحکم روسیه در جنوب شرقی اوکراین که در تصرف مسکو است، امیدها را در برخی پایتخت‌های غربی برای دستاورد سریع در میدان نبرد به ناامیدی تبدیل کرده است.

به نوشته فایننشال تایمز به نقل از افراد مطلع، ژنرال «کریستوفر کاولی» فرمانده ارشد ناتو در اروپا هفته گذشته در یک نشست خصوصی گفت ضدحملات هنوز به موفقیت چشمگیری نرسیده و در حال مقابله با دفاع روسیه است. به گفته او روسیه هنوز از مزیت فراوانی نیرو برخوردار است.

بر اساس تخمین‌های اوکراینی و غربی، روسیه بیش از ۴۰۰ هزار نیرو درگیر در جنگ دارد که بیش از تعدادی است که در فوریه سال گذشته در زمان آغاز جنگ داشت.

ستاد عالی نیروهای متفقین اروپا --مقر نظامی ناتو --SHAPE از اظهارنظر درباره سخنان کاولی خودداری کرد اما در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناتو از ابتدا، درگیری در اوکراین را از نزدیک تحت نظر داشته است...مرحله بعدی جنگ آن‌ها ممکن است طولانی و سخت باشد اما ما به انجام هر کاری که می‌توانیم برای کمک به پیروزی اوکراین در جنگ وجودی آن، ادامه خواهیم داد.

اخیراً همچنین روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با بررسی ضد حمله اخیر اوکراین به مواضع روسیه به نقل از مقامات آمریکایی اذعان کرد که ضدحملات کی‌یف از برنامه عقب مانده است.

از زمان آغاز ضد حملات اوکراین از اوایل ماه ژوئن، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده نیروهای این کشور ده‌ها خودروی زرهی اوکراین از جمله خودروهای زرهی ساخت کشورهای غربی را نابود کرده است. بر اساس گزارش دوشنبه نیویورک تایمز، دستکم ۱۷ خودروی زرهی بردلی از ۱۱۳ خودروی زرهی که آمریکا تاکنون به اوکراین داده، نابود شده است.

این روزنامه نوشت میدان‌های مینی که توسط روسیه در مناطق درگیری ایجاد شده، پیشروی نیروهای اوکراینی را بسیار خطرناک کرده است. مناطق مسطح و باز در جنوب شرقی اوکراین هم انجام ضدحملات توسط نیروهای اوکراینی را بسیار سخت کرده و این نیروها جایی برای استتار ندارند. از سوی دیگر، بالگردهای تهاجمی KA-۵۲ روسیه نیز تهدید دیگری برای نیروهای اوکراینی به شمار می‌آیند. این بالگردها می‌توانند حملات موشکی را از خارج از محدوده پدافند هوایی اوکراین انجام دهند.

روزنامه آمریکایی نوشته به دلایل فوق، ضد حملات اوکراینی در برخی از مناطق متوقف شده و نظامیان اوکراینی در حال ارزیابی مجدد تاکتیک‌های خود هستند.

این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که در دوران زمامداری خود حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را از دست داده، دوشنبه هفته جاری مدعی شد نیروهای اوکراینی در تمامی جبهه‌ها پیشروی کرده‌اند. بسیاری از تحلیلگران غربی، احتمال پیروزی اوکراین در مقابل روسیه را ناچیز می‌دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 2
    داداچ با یک غلط کردم ساده دعای کل ملت تا همیشه پشتته بعید میدونم کسی تو اوکراین طرفدار این بابا باشه که بخاطر ناتو مردمشو قتل عام کرده
    • عمیر IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
      1 0
      بلند بگو زنده باد اوکراین و اوکراینی !
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    3 1
    خدا پشت و پناه ملت اوکراین
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    2 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    کور بشه چشم هایی که نتونه پیروزی های اوکراینو ببینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس