کد خبر 1503508
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
مانتو

رئیس پلیس فتا پایتخت از کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی با ترفند فروش مانتوی ارزان قیمت خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب شهروندان با ترفند فروش مانتو ارزان قیمت خبر داد و گفت: شخصی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد حدود پانصد میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش برداشت شده است.

شاکی در اظهاراتش عنوان کرد: با یک سایت فروش مانتو در فضای مجازی برخورد کردم که با قیمت پائین‌تر از بازار اقدام به فروش می‌کرد که وسوسه شدم و جهت خرید از طریق درگاه بانکی موجود در داخل سایت اقدام کردم و پس از وارد کردن اطلاعات حساب کاربری خود با تراکنش ناموفق مواجه شده و پس از لحظاتی تمام موجودی حساب بانکی‌ام خالی شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی فروش مانتوی تابستانه و ایجاد درگاه جعلی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی مراجعه‌کنندگان می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از احراز هویت مجرم و جمع آوری مستندات، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: این شیاد اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا لب به اعتراف گشود و اظهار داشت با راه اندازی یک سایت فروش مانتوی تابستانه و یک درگاه جعلی از بیش از 26 نفر از شهروندان بیش از ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات اغوا کننده فضای مجازی را نخورند و آگاه باشند ارزانی بی دلیل می‌تواند یکی از ترفندهای مجرمان اینترنتی باشد.

وی گفت: افراد جهت ورود به اینترنت بانک خود نیز حتی‌المقدور از سرچ در موتورهای جستجوگر خودداری کرده و حتماً از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    ۵۰۰میلیون ریال همون ۵۰ میلیون تومان هست این همه پول در کارت شما چه میکند خانم
    • محمد IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      اشتباه این دزد عزیز این بوده که از یک نفر پنجاه میلیون تومان برده ،اگر یک میلیون از هر مشتری برداشت می کرد کسی وقت پیگیری نداشت و گرفتار نمی شد،کم بخور، همیشه بخور.در هر کاری طمع خوب نیست.
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    2 0
    تا وقتی مشنگ بازی بعضی مردم ادامه داشته باشد دزدی هم با قوت و قدرت ادامه دارد هزار بار گفتند 2 کارت بانکی داشته باشید یکیش کارت اصلیتون باشه و بیشتر پولتون آنجا و از این کارت برای خرید استفاده نکنید و کارت دوم با مبلغ کم و از این کارت برای خرید کردن بهره ببرید که اگر هم ازش دزدی شد مبلغ ناچیز باشد نمی دانم کی قراره مردم ما این چیزها را یاد بگیرند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس