واگنر

علی‌رغم ادعای غربی مبنی بر سکوت در قبال شورش واگنر، اکنون مشخص شده آن‌ها درحال فشار بر اوکراین هستند تا عملیاتی بزرگ علیه روسیه شروع کند.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد در حالی که آمریکا و متحدان اروپایی اش تلاش می‌کنند تا هرج و مرج آخر هفته گذشته در کرملین را زیر نظر بگیرند، همزمان به کی‌یف فشار می‌آوردند از پنجره‌ای که باز شده به عنوان فرصتی استفاده کند که می‌تواند به ضدحمله متقابل این کشور کمک کند تا از مواضع روسیه عبور کند.

متحدان فراآتلانتیک عمدتا با سکوت اوکراین را برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر به روسیه در میدان نبرد تحت فشار قرار می‌دهند.

در ادامه گزارش پولیتیکو آمده است: یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، که رهبری شورش را بر عهده داشت، روز دوشنبه مدعی شد که او فقط می‌خواسته اعتراض کند، و سرنگونی دولت روسیه را در سر نداشته است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعدازظهر دوشنبه گفت: هنوز برای رسیدن به یک نتیجه قطعی در مورد اینکه این (شورش واگنر) به کجا می رود زود است.

در حال حاضر، مقامات اروپایی حتی با توجه به شورش واگنر علیه روسیه، تهدید بزرگی که باعث سقوط روسیه باشد را مشاهده نمی‌کنند.

سه مقام آمریکایی و اروپایی که خواستند ناشناس بماندند، ادعا کردند که در طول درگیری، شخصیت‌های ارشد دولت بایدن و همتایان اروپایی‌شان توافق کردند که باید در مورد شورش «سکوت» کنند و «بی‌طرف» بمانند.

در نشست روز دوشنبه دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، مقامات چندین کشور ادعا کردند هیچ مقام اروپایی یا آمریکایی پشت شورش واگنر قرار ندارد. آن‌ها در این خصوص گفتند: ما به صراحت اعلام کردیم که درگیر نبودیم. ما هیچ کاری با آن نداشتیم.

با این حال، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور همچنان به دخالت احتمالی جاسوسان غربی در شورش واگنر رسیدگی خواهد کرد.

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هفته‌ها از اوکراین خواسته‌اند تا در خط مقدم با سرعت بیشتری حرکت کند. انتقاد آن‌ها این است که کی‌یف بیش از حد محتاطانه عمل کرده است و منتظر است تا شرایط آب و هوایی عالی و سایر عوامل قبل از حمله به استحکامات روسیه هماهنگ شوند.یک مقام آمریکایی گفت: اکنون، با آشکار شدن ضعف‌ نظامی مسکو، «پنجره‌ای» برای اوکراین برای عبور از اولین مواضع دفاعی وجود دارد.

برخی دیگر در آمریکا و اروپا ادعا می‌کنند که اگر اوکراین دست بالا را بدست آورد، در حالی که مشکلات نظامی روسیه همچنان ادامه دارد، نیروهای روسی ممکن است سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

با این وجود مقامات اوکراینی می گویند که هیچ تاخیر هدفمندی از سوی آنها وجود ندارد. آنها اصرار دارند که قدرت هوایی روسیه، میدان‌های مین، آب و هوای بد مانع از پیشروی کی‌یف شده است و اذعان دارند که آرزو دارند می توانستند سریعتر حرکت کنند.

یوری ساک، مشاور اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، در مصاحبه‌ای گفت: «ما هنوز در بخش‌های مختلف خط مقدم در حال حرکت به جلو هستیم».

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    6 0
    مرگ بر روسیه
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است در نبود بلاک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    بیچاره فقرا ی اوکراین ، که پول ندارند فرار کنند .کلا ( بیچاره فقرا )
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    مرگ بر ناتوی متجاوز و خونخوار وکثیف
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    قطع به یقین حوادثی که در خاک روسیه اتفاق افتاد فقط و فقط قدرت پوتین رو افزایش داد! خیلی راحت فرماندهان افراطی در اوکراین رو برکنار و فرماندهان متعهد به حکومت مرکزی رو در بخش جنگ اوکراین قرار داد و یه پاکسازی عمیق به تمام نهادهای نظامی خودش انجام داد. پیروز قطعی این نبرد با زیرکی و هوشمندی پوتین قطع به یقین روسیه خواهد بود
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    سراب ، اونچیزی بود که پوتین در اوکراین دید . دو ساله ثابت شده و داره میشه باتلاق .
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      چرا چرت وپرت میگی ؟ آمریکا در اوکراین دهها آزمایشگاه شیمیایی و میکروبی راه اندازی کرده بود .که اختصاصی برای ژن روسها بیماریهای مخصوص تولید میکردن . شما توی خونه همسایه ات هر روز بمب بسازن واسه اینکه بندازن توی خونه شما ، چکار میکردی ؟؟
    • عمیر IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است در نبود بلاک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    سازمان ملل و شورای امنیت و دادگاه لاهه به جنگ اوکراین ورود کنند واین جنگ را تمام کنند در غیر اینصورت ایران و کشورهای مشرق زمین به کمک روسیه خواهند رفت و غرب وآمریکا واسرائیل در این جنگ به نابودی کشانده خواهند شد. غرب وآمریکا واسرائیل دست از ارسال سلاح به اوکراین خائن صهیونیستی بردارند وگرنه عاقبت شومی مثل جنگ جهانی اول و دوم برای اروپا واسرائیل حرامزادهی رقم خواهد خورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس