هشدار لوکاشنکو نسبت به اقدامات تروریستی در بلاروس

رئیس‌جمهوری بلاروس نسبت به تلاش گروه‌های تروریستی تحت حمایت غرب برای ایجاد ناآرامی در کشورش هشدار داد.

به گزارش مشرق، الکساندر لوکاشنکو اوایل ماه جاری، نسبت به تلاش برای ایجاد گروه های بنیادگرای بالقوه در کشورش هشدار داد.

کنستانتین بایچک معاون بخش تحقیقات کمیته امنیت دولتی بلاروس نیز در این خصوص گفت که تروریست ها در کشورهای غربی برای حمله مسلحانه به بلاروس آموزش می بینند.

وی در گفتگو با رسانه های بلاروس با بیان اینکه این کمیته آمادگی لازم برای هرگونه چالش را دارد ،تاکید کرد: اقدامات مربوط به دستور رئیس جمهوری بلاروس را در اولویت قرار داده است.

بایچک در ادامه خاطرنشان کرد: تروریست های فراری و گروه های تحت حمایت غرب هیچ شانسی ندارند و ما توانایی کافی برای خنثی کردن تهدید [تروریسم] را داریم.

وی سپس ادامه داد: آموزش تروریست ها توسط نیروهای ویژه خارجی از جمله یگان نظامی گرام (یکی از یگان‌های نیروهای ویژه نخبه ارتش لهستان) در لهستان، اتحادیه تفنگداران لیتوانی و سرویس امنیتی اوکراین انجام می شود.

به گفته بایچک، ستیزه جویان در یک میدان جنگ تحت آموزش های ویژه هستند و اندکی بعد خود تبدیل به مربی شده و سپس برای حملات تروریستی به خاک بلاروس آماده می شوند.

وی تاکید کرد که کمیته متبوعش حتی اسامی افسران خدمات ویژه خارجی که مسئول آموزش تروریست ها هستند را می داند و از محل تامین بودجه آنها نیز باخبر است.

هشدار رئیس جمهوری بلاروس و اظهارات بایچک در پی اظهارنظر ایوان ترتل معاون رئیس کمیته امنیت دولتی صورت می‌گیرد که گفته بود برخی کشورهای همسایه غربی و اوکراین میزبان اردوگاه های استخدام و آموزش تروریست هایی هستند که با هدف سرنگونی دولت قصد شورش در بلاروس را دارند. به گفته وی، رهبران مخالف دولت مینسک از حامیان غربی خواسته اند برای فعالیت های خرابکارنه ۲۵۰ میلیون دلار در اختیار آنها قرار دهند.

یک روزنامه انگلیسی نیز اوایل ماه جاری میلادی گزارش داد که شبه نظامیان بلاروسی که قصد دارند در تلاش برای قیام مسلحانه علیه لوکاشنکو شرکت کنند، در حال گذراندن دوره های آموزش رزمی در لهستان هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    2 2
    بلاروس دوست ایران و دشمن ناتو و دلقک. ماشالله بهش
    • عمیر IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      2 1
      ای احمق ابله ، دقیقن اینا سه تروریست بظاهر دوست ایرانن ، ننگ به همشون
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    2 2
    مرگ بر ۳ مفسدین لوکاشنکو لاوزوفو پوتین
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • ایرانی🇮🇷 IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    درووووووود به همپیمانان ایران عزیز.حمایت میکنیم تا پیروزی کامل. مرگ بر استکبار و آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس