کد خبر 1502312
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
بلاروس: متحد روسیه باقی خواهیم ماند

شورای امنیت بلاروس امروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مینسک متحد روسیه باقی خواهند ماند و اختلافات داخلی هدیه‌ای برای کشورهای غربی است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بیانیه شورای امنیت بلاروس در پاسخ به شورش گروه واگنر در روسیه منتشر شده است.

به دنبال شکل گیری تنش‌ها میان این گروه شبه نظامی و ارتش و وزارت دفاع روسیه، رسانه‌های غربی تلاش کردند تا با استفاده از روش‌های مختلف از جمله بزرگنمایی وقایع و استناد به منابع نامعتبر، رویدادهای داخلی روسیه را هم راستا با منافع سیاسی غرب بازگو کنند.

کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه امروز اعلان داشت که به منظور جلوگیری از اقدامات تروریستی احتمالی در شهر مسکو، وضعیت عملیات ضد تروریستی اعلام شده است.

گروه واگنر، دیشب (جمعه)، در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. «یوگنی پریگوژین»، رئیس‌ واگنر در اظهاراتی که در کانال تلگرامی این گروه منتشر شد، گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد و قربانیان زیادی وجود دارد.»

واگنر یک سازمان شبه‌نظامی روسی است که نیروهای آن در بسیاری از جنگ‌ها از جمله در نبرد دونباس برای مقابله با نیروهای اوکراینی حضور داشته‌اند.

به دنبال بیانیه واگنر، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم اتخاذ خواهد شد.

پوتین امروز در نطقی تلویزیونی این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و کنار گذاشتن اختلافاتی را که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، خواستار شد.

وی در این سخنرانی کوتاه خود «شورش» گروه واگنر را خیانت به آرمان نیروهایی معرفی کرد که در نبرد اوکراین جان خود را از دست داده اند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: مسئولان اجازه نمی دهند که شکاف در روسیه رخ دهد و از مردم محافظت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    4 1
    ماشالله به بلاروس که مثل واگنر خیانتکار نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس