وزرات دفاع اوکراین: پیشرفت چندانی در جبهه نداشته‌ایم

معاون وزیر دفاع اوکراین با وجود ادعای مقام‌های این کشور مبنی بر تصرفات در جبهه‌های جنوبی، آنرا رد و اعلام کرد که پیشرفت چندانی صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، اوکراین مدعی بازپس گیری قلمروها بیشتری از قوای روس در طول مرزهای جنوبی کشور شده است اما هانا مالیر (Hanna Maliar) معاون وزیر دفاع اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که وضعیت در صحنه های نبرد طی هفته گذشته تغییر اندکی داشته است.

به گفته این مقام وزارت دفاع اوکراین، از زمان آغاز اقدامات تهاجمی اوکراین طی یک هفته گذشته، نیروهای این کشور تاکنون توانسته اند (درمجموع) ۱۳۰ کیلومتر مربع را بازپس گیرند، این درحالی است که وی یک هفته گذشته از بازپس گیری تنها ۱۱۳ کیلومتر مربع خبر داده بود؛ یعنی طی این مدت درمجموع ۱۷ کیلومتر مربع از این مناطق آزاد شده است.

مالیر در گفت و گو با رسانه ملی این کشور گفت: وضعیت در (جبهه های) جنوب طی یک هفته گذشته تغییرات عمده ای نداشته است. حدود ۲۵۰ مورد درگیری طی این مدت در خطوط شرقی رخ داده که شامل مناطق لیمان (Lyman)، باخموت (Bakhmut)، آدییوکا (Avdiivka) و مناطق مارینکا (Maryinka) است و نبرد سخت همچنان در این مناطق در جریان است.

وی اضافه کرد: حملات ضد تهاجمی (علیه قوای روسیه) که از اواخر هفته گذشته در مناطق شرقی آغاز شد منجر به بازپس گیری حدود «یک تا ۲» کیلومتر در این مناطق شده است.

رویترز یادآوری می کند که روز گذشته (یکشنبه) فرماندهی نظامی شرق اوکراین اعلام کرد که قوای اوکراینی توانسته اند بین ۶۰۰ تا یکهزار متر نسبت به یک روز پیش از آن در نزدیکی باخموت پیش روی داشته باشند؛ منطقه ای که نیروهای واگنر روسیه در ماه مه آنرا به تصرف خود در آورده بودند.

جنگ اوکراین که دومین سال خود را می گذراند، پنجم اسفند ۱۴۰۰ و بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا، آغاز شد و تاکنون کشورهای همپیمان سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله ایالات متحده طی این مدت با حمایت های هنگفت مالی و نظامی از کی‌یف، مسیر هرگونه دیپلماسی برای برقراری آتش بس را بسته اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • فداییان ناتو و ازادی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    ای وای ای وای وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ سیاه جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید.
  • پری مجرد44 ساله IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    7 2
    شیخ بنفش انگلیسی دماغ سوخته می خریم
  • عمیر IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    2 4
    زنده باد اوکراین مقتدر مرگ بر روسیاه
    • سروش IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      باز سخنی از مرغ مقلد!!!
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس