ژاپن: تحرکات گروه واگنر و شرایط داخلی روسیه را تحت نظر داریم

رئیس کابینه دولت ژاپن درحالی که از اظهارنظر درباره اثرات احتمالی شورش واگنر بر نقش ولادیمیر پوتین خودداری کرد گفت از نزدیک تحرکات گروه واگنر و شرایط داخلی روسیه را دنبال می کنیم.

به گزارش مشرق، هیروکازو ماتسونو رئیس کابینه دولت ژاپن که در مصاحبه مطبوعاتی از اظهارنظر درباره اثرات احتمالی شورش گروه واگنر بر اوضاع روسیه و نقش شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در جنگ اوکراین خودداری کرد گفت: «ما به رصد کردن شرایط داخلی روسیه و تحرکات گروه واگنر با دقتی زیاد و جدی ادامه خواهیم داد. »

وی در ادامه افزود هنوز خبری از درگیری مهم و جدی پیرو شورش اخیر گروه واگنر در روسیه نشنیده است اما دولت ژاپن تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت شهروندان ژاپنی در روسیه انجام خواهد داد.

فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن نیز در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرد ما با تحت نظر گرفتن شرایط روسیه و دنبال کردن شورش گروه واگنر با دیگر اعضای گروه ۷ به وقایع پاسخ خواهیم داد.

دولت ژاپن اعلام کرد به همکاری با کشورهای گروه ۷ در پیگیری و رصد کردن شورش گروه واگنر ادامه خواهد داد و افزود وزرای امور خارجه گروه هفت موافقت کردند تا از نزدیک در مورد وضعیت روسیه پس از قیام مسلحانه ادعایی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور هماهنگ باشند.

روز گذشته وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: در یک کنفرانس آنلاین که به فوریت ترتیب داده شده بود، وزرای گروه ۷ درباره مسائل مهم پیش روی جامعه بین المللی از جمله وضعیت روسیه گفت‌وگو کردند. آنها در یک دیدگاه مشترک اعلام کردند این گروه ۷ به همکاری نزدیک با یکدیگر ادامه خواهد داد.

پوتین روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شورش مسلحانه توسط گروه واگنر خیانت است و درباره اقدام قاطع علیه نیروهای مزدور که در کنار ارتش روسیه در اوکراین می جنگیدند، هشدار داد.

«یوگنی پریگوژین» موسس این گروه شبه نظامی، مدعی شده است که نیروهای روسی از روز جمعه به اردوگاه‌هاس وی حمله کرده و او نیروهای خود را از اوکراین و به روسیه خواهد فرستاد.

کشورهای گروه هفت عبارتند از بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده، به علاوه اتحادیه اروپا. ژاپن ریاست سال جاری این گروه را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شمعون ازجوبشور تیرانا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    با اون چشمهای باباقوریت حتما تحت نظر داشته باش
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    شما نخست وزیرتون به سادگی ترور شد ولی جالبش اینجاست مخالف زلنسکی هم بوده
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    فقط بپا این بارروسیه بمباران اتمی تون نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس