کامرسانت: پریگوژین همچنان تحت تحقیقات امنیتی است

روزنامه روسی کامرسانت گزارش داد: یوگنی پریگوژین رئیس گروه مزدور روسی، همچنان تحت تحقیقات سرویس امنیت فدرال (FBS) روسیه به ظن سازماندهی گروه شورشی مسلحانه قرار دارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز این خبر را از گزارش روز دوشنبه روزنامه روسی کامرسانت به نقل از یک منبع که هویتش فاش نشده منتشر کرد.

رویترز نوشت: این پرونده جنایی ۲۳ ژوئن (۲ تیر) بعد از این که یوگنی پریگوژین فرمانده واگنر اعلام کرد جنگجویانش، «راهپیمایی عدالت» را علیه رهبری نظامی به راه می اندازند، گشوده شد.

به ادعای پریگوژین، رهبران نظامی افراد ترسویی هستند که تلاش های جنگی روسیه در اوکراین را تضعیف می کنند.

سخنگوی کرملین به عنوان بخشی از معامله برای پایان دادن به بحران اخیر گفته بود که اتهامات جنایی علیه شورشیان به ازای بازگشت آنها به اردوگاه های خود و انتقال پریگوژین به بلاروس لغو می شود.

روزنامه کامرسانت در تارنمای متعلق به خود به نقل از منبعی که هویتش فاش نشده افزود: هنوز فرصتی برای تغییر وضعیت این پرونده دست نداده است.

شبکه خبری سی ان ان در تحلیل خود از سرنوشت واگنرها و فرمانده آنها پریگوژین نوشت: درحالی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، وعده مجازات جنگجویان واگنر را که علیه روسیه اقدام کردند، داده بود اما به نظر می رسد میانجی گری ناگهانی بلاروس بسرعت به این بحران پایان داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پیشتر گفته بود که از رئیس گروه واگنر رفع اتهام شده و او به بلاروس خواهد رفت. همچنین جنگجویان واگنر که در بدو امر از نبرد با سربازان ارتش سرباز زدند، جذب وزارت دفاع می‌شوند.

سی ان ان به نقل از یک کارشناس مسائل روسیه مدعی شد: پوتین افراد خائن را نمی بخشد. حتی اگر او بگوید که پریگوژین به بلاروس می رود وی هنوز هم خائن محسوب می شود و من فکر می کنم که پوتین هرگز او را نخواهد بخشید.

وی همچنین مدعی شد که ممکن است ما شاهد «کشته شدن پریگوژین در بلاروس » باشیم اما تا زمانی که وی حامیانی دارد صرف نظر از این که کجا بسر می برد، تهدید محسوب می شود و این موضوع روسیه را نگران می کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس