کد خبر 1502641
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
لاپید: کابینه رژیم صهیونیستی شکست پشت شکست را تجربه می کند

نخست‌وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی، بار دیگر نسبت به فروپاشی این رژیم درپی سیاست‌های کابینه و طرح جنجالی تغییرات قضایی هشدار داد.

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» با اشاره به مذاکرات درباره طرح تغییرات قضایی به میزبانی «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت که در روزهای آینده، «یاریو لوین» وزیر دادگستری این رژیم و «سیمچا روتمان» معاون ائتلاف کابینه، تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا به خانه هرتزوگ برگردیم. «آنها اسرائیل را به درگیری خواهند کشاند و همه ما بهای چنین کاری را می‌دانیم.»

وی اذعان کرد: وضعیت اقتصاد به شدت در حال بدتر شدن است، هزینه‌های زندگی افزایش می‌یابد، امنیت به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد، کشورهای جهان به ما پشت خواهند کرد و اسرائیل فرو خواهد پاشید.

لاپید ادامه داد: اگر کابینه بخواهد تسلط کمیته انتصاب قضات را به دست بگیرد، یا استقلال دیوان عالی را خدشه دار کند، بلافاصله خانه هرتزوگ (مذاکرات بر سر تغییرات قضایی) را ترک خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که نتانیاهو باید برای جلوگیری از فروپاشی داخلی رژیم صهیونیستی، روند تغییرات قضایی را متوقف کند.

طی هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و لایحه تغییرات در دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بوده است.

روسای گروه‌های مخالف رژیم صهیونیستی لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

در آغاز اعتراضات گسترده به لایحه تغییرات قضایی، کابینه نتانیاهو مجبور شد که عقب نشینی کرده و مراحل تصویب آن را به حالت تعلیق درآورده و با میانجیگری رئیس رژیم صهیونیستی با ائتلاف مخالفان وارد گفت وگو شود که تاکنون نتیجه ای نداشته اما تشدید تنشهای اخیر بین ائتلاف حاکم و ائتلاف مخالفان باعث شده که لاپید رهبر حزب «یش عتید» و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که در ائتلاف مخالفان نتانیاهو قرار دارند، اخیرا مذاکرات را به حالت تعلیق درآوردند.

روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون صهیونیست ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی را تشدید کرده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات صهیونیست درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علیرضا شیدایی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    لاپید دروغ میگه باور نکنید صهیونیزم جز دروغ فساد فحشا کاری نمیکنن
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    بین ایران واین ها یکی بپاشه اون یکی هم بایدفاتحه شوبخونه
  • مهدی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    2 2
    گیرم اسرائیل همین الان نابود شد چه دردی از مردم ایران که گیر اخوندای نفهم افتادن دوا میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس