کد خبر 1501868
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۳/۰۲؛ هشدار هواشناسی برای استان‌های جنوبی/تداوم فعالیت سامانه تا شنبه هفته آینده

سازمان هواشناسی امروز برای ۲ استان هشدار بارندگی و برای ۴ استان هشدار وزش باد و گرد وخاک صادر کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، امروز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، با پیش بینی رگبار، تگرگ، رعدو برق و وزش باد شدید هشدار نارنجی برقرار است.

بر اساس این هشدار در این استان ها، احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، صاعقه، شکستن درختان فرسوده و سقوط اشیاء از ارتفاع وجود دارد.
هموطنان در این مناطق از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و ایستادن در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده خودداری کنند.

در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، جنوب شرق خراسان رضوی و شمال اصفهان نیز باتوجه به پیش بینی وزش باد شدید و گردوخاک، هشدار نارنجی صادر شده است.

در مناطق مذکور، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری (از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت)، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاع و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد.

هموطنان به ویژه بیماران قلبی تنفسی، افراد سالخورده و کودکان از ترددهای غیرضرور خودداری کنند. احتیاط در ترددهای جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس