کد خبر 1499243
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
تشدید گشت‌زنی پکن در اطراف تایوان

وزارت دفاع تایوان بار دیگر امروز اعلام کرد که ۱۲ جنگنده و چهار ناو چین را در اطراف تایوان رهگیری کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که در بازه زمانی ۰۶:۰۰ صبح روز سه شنبه (۱۳ ژوئن ۲۳ خرداد ماه) و ۰۶:۰۰ صبح امروز چهارشنبه (۱۴ ژوئن ۲۴ خرداد ماه)، ۱۲ جنگنده و چهار ناو چین را در اطراف تایوان رهگیری کرده است.

در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان تایوان و چین در پی اقدامات تحریک‌آمیز برخی کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا در ترغیب جزیره تایوان به تقابل با چین، تقریباً در بیش از یک هفته گذشته، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین در اطراف تایوان گشت‌زنی کرده‌اند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده است که از ۱۲ هواپیمای ارتش آزادیبخش خلق چین، چهار جنگنده وارد گوشه جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان (ADIZ) شدند که شامل سه هواپیمای کنترل و پیش اخطارجدید KJ-۵۰۰ و یک هواپیمای جنگ الکترونیک شاآنشی Y-۸ می‌شود. هیچ یک از این جنگنده‌ها در جریان گشت‌زنی از خط میانی تنگه تایوان عبور نکردند.

تایوان نیز در واکنش به این اقدام چین، جنگنده‌ها و ناوهای خود را به منطقه اعزام کرد و از موشک‌های زمینی برای نظارت بر فعالیت ارتش آزادیبخش خلق چین استفاده کرد.

در ماههای اخیر تنش‌ها میان پکن و تایپه تشدید شده است و در روزهای اخیر تقریباً هر روز وزارت دفاع تایوان از گشت‌زنی جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین در اطراف تایوان خبر داده است.

مقام‌های پکن بارها در خصوص هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای خارجی در ترغیب تایوان به جدایی از چین که پکن آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند هشدار داده است.

تاکنون در ماه فعلی میلادی (ژوئن)، پکن، ۱۵۷ هواپیمای نظامی و ۶۱ کشتی جنگی را به اطراف تایوان فرستاده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خوش روان NL ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    امریکا وغرب همه دنیارا به اشوب میکشند تا برای سازنده گان سلاح مشتری وبازار پیدا کنند
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    مرگ بر چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس