مقام ارمنی: جمهوری آذربایجان برای حملات جدید به ایروان آماده می‌شود

«ادمون ماروکیان» دیپلمات ارشد ارمنی گفت که جمهوری آذربایجان برای حملات جدید علیه ارمنستان آماده می‌شود.

به گزارش مشرق، ماروکیان شنبه در توئیتی نوشت: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در ماه ژوئن ۱۹ بیانیه صادر و نیروهای مسلح ارمنستان را به تیراندازی متهم کرده است.

وی افزود: همه این اظهارات و بیانیه‌های وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دروغ است و یک هدف را دنبال می‌کند: آماده زمینه اطلاع‌رسانی به منظورتجاوز روزانه و حمله به حاکمیت سرزمینی ارمنستان.

ماروکیان اظهار کرد: این سخنان و رفتارها پس از دهم ژوئن (۲۰ خرداد) شدت گرفته که به معنای آن است جمهوری آذربایجان برای اقدامات تحریک‌آمیز جدید آماده می‌شود.

این دیپلمات ارمنی افزود: طبیعتا، این رفتار جمهوری آذربایجان کمکی به مذاکرات صلح جاری نمی‌کند و جامعه جهانی باید این اقدامات را رصد تا بلندپروازی‌های توسعه‌طلبانه جمهوری آذربایجان را مهار کند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای کنترل منطقه قره باغ در دو جنگ با یکدیگر رو در رو شده‌اند که آخرین آن در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ کشته برجای گذاشت. درگیری‌ها از آن زمان به طور منظم ادامه داشته که طی آن در ماه سپتامبر، ۲۸۶ نفر کشته شدند.

پس از جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ که با قرارداد آتش‌بسی به میانجیگری روسیه به پایان رسید، سه تا ۶ هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه حاضر شده و تلاش خود را برای برقراری آتش‌بس بین طرفین آغاز کردند ولی آتش‌بس بین دو طرف بارها نقض شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    4 7
    ایران مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای)علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری کفران نعمت. رونق اقتصاد _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ... آینده ایران ترانزیت است اگر قدر بدانند
  • سروش IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    45 11
    شاید یک طرف شروع کننده جنگ باشه ولی خاتمه دهنده آن نخواهد بود. نقاط ضعف پهپادهای ترکیه ای و رژیم آشغال اشغالگر قدس در اکراین به دست آمده اینبار نوبت خاک مال شدن پوزه جنگ طلبان و جنایتکاران اسیر کش هست. کسانی که سر مست غرور از پیروزی قبل هستند باید بدانند در روی یک پاشنه نخواهد چرخید.
    • US ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      3 16
      استان باکوآمده الحاق مجددبه ایران میشود.
    • BR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 11
      ایران و کشورهای دوست پیروزمیدان اند.
    • IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      6 2
      قبله نمایت رااشتباهی گرفتی داداش جنگ طلب واشغالگرعرمنیهاهستندنه اذربایجان مسلمان. شیعه؟وجدان هم خوب چیزی اگه داشته باشی
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      0 1
      قبله پان تورکهای نمک نشناس کجاست.الهامه جان صهیونیست یاخردوغان نژادپرست.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      1 6
      عاظربایجان جعلی اشغالگراست.
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    6 0
    بازم آذربایجان جرات داره خاکشو پس گرفت بازم میگیره ایران ببینیم با طالبان چیکار میکنه منتظریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس