کد خبر 1499130
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
حملات خمپاره‌ای نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

در ادامه درگیری‌های مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نیروهای دو طرف به مواضع هم آتش گشودند.

به گزارش مشرق، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بار دیگر همدیگر را به آتش پراکنی در نقاط مرزی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که ساعت ۶:۴۰ عصر سه شنبه به وقت محلی، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با سلاح‌های مختلف به مواضع نیروهای این کشور تیراندازی کردند.وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در جریان این تیراندازی، نیروهای این کشور هیچ آسیبی ندیدند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون دو بار باهم جنگیده‌اند و طی آن باکو بخش‌هایی از اراضی خود را مجددا به دست آورده است. این جنگ‌ها به ویژه نبرد دوم قره باغ بر منطقه قفقاز اثرات نامطلوبی برجای گذاشته است.در جنگ دوم قره باغ، ارمنستان شمار کشته شدگان خود را چهار هزار نفر اعلام کرد. باکو نیز کشته شدگان خود را نزدیک سه هزار نفر اعلام کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در واکنش به این بیانیه، ادعای ارمنستان را «بی پایه و اساس» خواند. به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» باکو مدعی شد که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از سلاح‌های کالیبر بزرگ از جمله خمپاره، مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را در منطقه خودمختار «نخجوان» هدف قرار دادند.

باکو از اقدامات تلافی جویانه یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد و مدعی شد که کنترل اوضاع را در دست دارد.

در عرصه دیپلماتیک نیز وزارت خارجه ارمنستان درباره احتمال تجاوز مجدد نیروهای باکو به منطقه قره‌باغ کوهستانی شدیداً ابراز نگرانی کرد. این وزارتخانه روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای گفت: «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از مدت‌ها پیش اخبار جعلی در مورد نقض آتش‌بس توسط نیروهای قره‌باغ کوهستانی در منطقه تحت مسئولیت صلح‌بانان روسی را پراکنده است. لازم به ذکر است که در بیانیه نیروهای حافظ صلح روسیه، نقض آتش‌بس فقط توسط جمهوری آذربایجان ثبت شده است.»

دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان نیز ادعای ارمنستان را رد کرد و خواستار خروج نیروهای این کشور از اراضی خود شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    4 10
    علی اف شده بلای جان منطقه ول کن ماجرا هم نیست چرا که علی اف پشتش به اسرائیل گرمه. خدا ازش نگذره
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      1 7
      الی جون خیلی پرروشده.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      9 3
      آزربایجان با ارمنستان اختلاف سرزمینی دارند تو این وسط چه کاره ای ؟؟وکیل ارمنستانی؟؟؟قاضی القضاتی؟؟؟چکاره ای؟؟؟
  • RU ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    11 4
    یاشاسین آذربایجان
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      3 6
      زنده بادایران قدرتمند🇮🇷
  • ارش IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    5 6
    تازمانی که ارمنستان نشه یه استان ازایران هرشغالی تمع داشتن اونو داره کشور بزرگ ایران وبرادران پارس اماده پزیرفتن شما هستند بیایید دراغوش وطن تا پاهای الهامو ما نعل کنیم
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    ارمنستان را باید ساخت تا جلوی مردک متوهم بایسته
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    اینا به ما هیچ ربطی ندارد انتقام خون فرزندان شهید ایرانی از طالبان حق مسلم ماست با این اخبار حواس ما را به هم نریزید
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 2
    یونان هم پس از تجزیه یوگسلاوی سوسیالیستی و اعلام استقلال جمهوری مقدونیه به پایتختی اسکوپیه به دلیل داشتن یک ایالت به نام مقدونیه در کشور یونان، با مشکلی مشابه روبرو شد که هوشمندانه آن را تاکنون مدیریت کرده است: عدم به رسمیت شناختن جمهوری مقدونیه! به طوری که یونان به دلیل ملاحظات امنیت ملی خود، هرگز نامی از «جمهوری مقدونیه» نمی برد و آن را فقط به نام مرکز آن یعنی اسکوپیه ذکر می کند. در نتیجه، به دلیل همین فشار‌های شدید یونان، مجلس جمهوری مقدونیه ناچار شده است که برای جلب رضایت یونان، نام آن را به جمهوری «مقدونیه شمالی» تغییر دهد. ایران هم بایستی در یک عزم ملی و فراگیر همگانی بر طبق مصوبه دوفوریتی مجلس شورای اسلامی، در کلیه مکاتبات رسمی، کتاب های درسی، صدا و سیما، روزنامه ها و رسانه های عمومی از این پس از عنوان جمهوری «آران (نام اصلی و تاریخی این منطقه)» یا جمهوری «بادکوبه» یا جمهوری «آذربایجان شمالی» استفاده کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس