کد خبر 1500227
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
کرملین: به حمایت از دولت سوریه ادامه می‌دهیم

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه روسیه جنگی را آغاز نکرده، گفت که اوکراین هیچ استقلال حاکمیتی نداشته و فقط دیکته‌های آمریکا را اجرا می‌کند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه شامگاه شنبه بر تداوم حمایت مسکو از دولت دمشق بعد از پایان جنگ با گروه‌های تروریستی در این کشور تاکید کرد.

پسکوف در مصاحبه با شبکه «راشاتودی» گفت: «روسیه به تلاش‌های خود برای کمک به جمهوری عربی سوریه و بازگرداندن این کشور به جمع کشورهای عربی ادامه خواهد داد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از تمایل روسیه برای پایان دادن به جنگ اوکراین خبر داد.

سخنگوی کرملین در این‌باره توضیح داد: «روسیه جنگی را آغاز نکرده است. روسیه در تلاش است تا به جنگی که از سال ۲۰۱۴ توسط رژیم کی‌یف آغاز شده است، پایان دهد».

طبق این گزارش، پسکوف با بیان اینکه جنگی بین مسکو و تمام غرب در جریان است، تاکید کرد که واشنگتن مواضع خود را به کی‌یف دیکته می‌کند.

به نوشته اسپوتنیک، وی اظهار داشت: «عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین و رژیم کی‌یف به منظور تضمین امنیت مردم دونباس آغاز شد. این درست است. اما اکنون در واقع به‌عنوان یک جنگ مجازی بین مسکو و غرب ادامه می‌یابد».

این مقام روس حاکمیت اوکراین را یک مفهوم پوچ و توخالی توصیف کرده و افزود: «اوکراین هیچ حاکمیتی ندارد. اوکراین نه اراده، نه میل و نه توانایی اعلام هیچ موقعیت حاکمیتی ندارد. اوکراین بر اساس آنچه از سوی واشنگتن دیکته می‌شود، عمل می‌کند. این یک واقعیت کاملا واضح و قابل درک برای همه است».

پیش از این نیز «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه کی‌یف و غرب آرزوی محو شدن کشورش را دارند، تهدید کرده بود استیصال غرب برای شکست دادن مسکو در این جنگ ممکن است به قیمت جان «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تمام شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس