کد خبر 1498514
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
اوکراین خواستار تشکیل «ائتلاف هوایی» شد

وزیر دفاع اوکراین از کشورهای ناتو و متحدان خود درخواست کرده است که برای ادامه نبرد با روسیه یک ائتلاف هوایی به وجود آورند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که طی هفته‌های اخیر، ضدحملات اوکراین توسط نیروهای نظامی روسیه به طور موفقیت‌آمیزی دفع شده است و ارتش اوکراین متحمل شکست سنگینی در میدان نبرد شده است، «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین، خواستار ایجاد یک «ائتلاف هوایی» برای نبرد با روسیه شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، رزنیکوف در کانال تلگرامی خود تصریح کرد موضوع ائتلاف جنگنده‌ها در نشست بعدی اوکراین در قالب «رامشتاین» اولویت خواهد داشت و به طور خاص، موضوعات آموزش خلبانان، تکنسین‌ها و مهندسان اوکراینی مود بحث قرار خواهد گرفت.

پیش از این، چندین دوره نشست گروه تماس دفاعی اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا در خاک آلمان با حضور کشورهای ناتو و متحدان آن‌ برگزار شده است که در این نشست‌ها در خصوص موضوعاتی چون ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف بحث و گفت‌وگوهایی صورت گرفته است.

وزارت دفاع اوکراین به نقل از رزنیکوف گزارش کرد: « در جریان این نشست، ما در خصوص جزئیات "ائتلاف هوایی" بحث کردیم. در این مورد، ما در خصوص آموزش خلبان‌ها و همچنین تکنسین‌ها و مهندسانی که در حفظ و نگهداری هواپیما دخیل هستند، بحث کردیم زیرا سامانه پیچیده‌ای است. مسائل زیادی است که باید با وزرای دفاع دانمارک، ایالات متحده و کشورهای دیگری که به این ائتلاف پیوسته‌اند، درمیان گذاشته شود».

دولت «ولودیمیر زلنسکی» با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

وزیر دفاع اوکراین گفته است که در نشست‌های آتی در قالب رامشتاین، کی‌یف موضوعاتی چون تقویت پدافند هوایی، گلوله های مهمات و توپخانه را مطرح خواهد کرد.

این مقام دفاعی اوکراینی در عین حال ابراز امیدواری کرد که مراکز تعمیر و تجهیز تجهیزات در خاک اوکراین و کشورهای مرزی افتتاح شود.

وی در این خصوص گفت: «موضوعات مهم برای ما شامل افتتاح انواع مختلفی از مراکز تعمیر و تجهیز تجهیزات در قلمرو اوکراین و کشورهای مرزی همسو با ما است».

اظهارات این مقام اوکراینی در شرایطی مطرح شده است که روسیه پیش از این، به کشورهای عضو ناتو در خصوص ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده‌ است. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تصریح کرده است که هر محموله حامل تسلیحات برای اوکراین، هدف قانونی ارتش روسیه قرار خواهد گرفت.

وزارت خارجه روسیه نیز تصریح کرده است که کشورهای ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین، «با آتش بازی می‌کنند».

کرملین نیز گفته است که پمپاژ تسلیحات از سوی غرب به اوکراین کمکی به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین نمی‌کند و تأثیرات منفی به همراه خواهد داشت. لاوروف گفته است که ناتو و آمریکا مستقیماً با ارسال تسلیحات به اوکراین و آموزش نظامیان اوکراینی در انگیس، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر، در جنگ اوکراین مشارکت دارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۱۵ هزار پرسنل نظامی در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان مستقر هستند و حدود ۳۰ هزار نیروی غیرنظامی در آن‌جا فعال هستند و این یکی از دو پایگاه در آلمان است که برخی معتقدند کلاهک اتمی در آن‌جا ذخیره شده است.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 1
    اروپا باید متوجه باشد ادامه درگیری ها اقتصاد اروپا را ویران میکند و اختمال درگیری گسترده تر و اتمی را هم ممکن می کند
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      2 1
      همه باید کمک کنند تاروسیه ازشر پوتین راحت بشه وگرنه تمام دنیانابودمیشود
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 1
    انگاری اروپا و ناتو اگه آبرو و اعتبارش رو از سر راه آورده خرج حمایت از یه دلقکی به اسم زلنسکی میکنن /

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس