آثار ۱۴۷ شاعر در مرحله نهایی «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان»

در مرحله نهایی «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان»، آثار ۱۴۷ شاعر توسط ۱۱ داور در بخش‌های چهارگانه این جشنواره بررسی شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام دبیرخانه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان»، درمجموع بیش از ۲۰۰۰شعر ازسوی حدود ۶۰۰شاعر در بخش‌های «شعر فارسی سنّتی»، «شعر فارسی نو»، «شعر عربی» و «شعر انگلیسی» برای شرکت در این جشنواره فرستاده شد و در کنار شاعران پرشماری از استان‌های مختلف ایران، شاعرانی از کشورهایی همچون افغانستان، عراق، استرالیا، لبنان، تانزانیا، سوریه، آفریقای جنوبی، پاکستان و یمن نیز در جشنواره شرکت کردند.

براساس این گزارش، آثار رسیده به جشنواره پس از غربالگری اولیه و کدگذاری، وارد مرحله نخست داوری شد و پس از طی این فرآیند و بررسی آثار بالغ بر ۶۰۰شاعر توسط داوران این مرحله، درنهایت ۱۴۷ شاعر به مرحله داوری نهایی جشنواره راه یافتند.

بر این اساس، آثار ۶۷ شاعر در بخش شعر فارسی سنتی، آثار ۴۵ شاعر در بخش شعر فارسی نو، آثار ۲۸ شاعر در بخش شعر عربی و آثار ۷ شاعر در بخش شعر انگلیسی، در مرحله نهایی داوری توسط ۱۱ داور مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه، با پایان یافتن بررسی‌های داوران، اسامی راه‌یافتگان به آیین پایانی «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» به‌زودی توسط دبیرخانه این جشنواره اعلام خواهد شد.

گفتنی است، فراخوان «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» که به همت شهرداری کرمان برگزار شده است، با نگاهی فراگیر به مفهوم «مقاومت»، در سال ۱۴۰۱ منتشر شد؛ با اشاره به این نکته که خاستگاه جشنواره، شهر کرمان، جهان‌شهرِ مقاومت و هنر ایرانی، و دیار شهید بزرگ مقاومت؛ حاج‌قاسم سلیمانی است. محورهای موضوعی جشنواره از این قرار بود: ظلم‌ستیزی، عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی، استکبارستیزی و چهره‌های مقاومت در جهان. این جشنواره از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس