کد خبر 1498759
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
ماکرون: برای کمک به تهاجم اوکراین، حمایت نظامی را تقویت می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه پس از دیدار با سران لهستان و آلمان ضمن وعده ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین، گفت که هیچ گسستگی بین اروپای قدیم و جدید وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه دوشنبه گفت که عملیات تهاجمی ارتش اوکراین علیه نیروهای روسیه که از مدت‌ها پیش انتظار آن می‌رفت، آغاز شده است.

ماکرون طی نشست خبری پس از دیدار با سران لهستان و آلمان موسوم به «مثلث وایمار»، ضمن وعده ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین، اظهار داشت: «ما هر کاری برای کمک به آنها انجام داده‌ایم».

دولت اوکراین از چند ماه پیش ادعا کرده قصد دارد با استفاده از تانک، خودروهای زرهی و دیگر سلاح‌های اهدایی غرب ضد حمله‌ای را برای بازپس‌گیری برخی از اراضی که به تصرف روسیه درآمده‌اند آغاز کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون که در روزهای اخیر گفته بود با «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین صحبت و شروع عملیات تهاجمی را تأیید کرده است، توضیح داد: «تحویل مهمات، سلاح و خودروهای مسلح را افزایش داده‌ایم. در روزها و هفته‌های آینده هم ادامه خواهیم داد».

در همین نشست خبری، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز در پاسخ به این سوال که آیا برلین موافق ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین در نشست ناتو در ماه جولای است، گفت: «مشخص است که ما به این امر به روشی کاملا مشخص نیاز داریم».

رژیم کی‌یف روز دوشنبه مدعی شد دستاوردهای جدیدی در مرحله اولیه عملیات تهاجمی علیه روسیه کسب کرده و نیروهایش هفت روستا را در امتداد خط مقدم تقریباً ۱۰۰ کیلومتری در جنوب شرقی اوکراین پس گرفته‌اند.

به نوشته رویترز، نشست سه جانبه در پاریس به منظور ارسال پیامی از اتحاد شرق و غرب اروپا به روسیه بود؛ اتحادی که در آن لهستان نقش لجستیکی و دیپلماتیک عمده‌ای را در کمک به اوکراین برعهده گرفته و معمولا سران آلمان و فرانسه را به دلیل کُندی بیش از حد در ارائه کمک به کی‌یف مورد انتقاد قرار می‌داد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اظهاراتش گفت: «این دیدار اثباتی بر آن است که هیچگونه گسستگی بین اروپای قدیم و جدید وجود ندارد».

پیش از این نیز «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا طی سفری به کی‌یف، بعد از دیدار با رئیس جمهور اوکراین و سخنرانی در پارلمان این کشور، بسته حمایت نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری برای کی‌یف را اعلام کرد.

دولت روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بعد از اعلام به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس با هدف حفاظت از مردم این منطقه و همچنین پاکسازی دولت نئونازی کی‌یف را صادر کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس