کد خبر 1498939
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
سرنوشت بایدن پس از شکست ضد حملات اوکراین چه خواهد شد؟

وب‌سایت روسی در گزارشی تحلیلی نوشت که بایدن و آمریکا در حمایت از اوکراین سخاوتمندانه عمل کردند، اما در صورت شکست نظامی اوکراین در جنگ با روسیه، همه اینها می‌تواند تغییر کند.

به گزارش مشرق، وب سایت روسی «نیوز ری» به بررسی تأثیر موفقیت‌ها و ناکامی‌های نظامی اوکراین بر موضع واشنگتن و رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

این سایت در گزارشی از «ماتوی زاگونی» اعلام کرد که بایدن و آمریکا در حمایت از اوکراین سخاوتمندانه عمل کردند و هشدار داد که در صورت شکست نظامی اوکراین در جنگ با روسیه، همه اینها می‌تواند تغییر کند.

نیوز ری با اشاره به اینکه ضد حمله اوکراین از منطقه زاپوروژیا آغاز شد، افزود: این حمله تاکنون به دلیل مواجهه با جبهه‌های مستحکم روسی، خسارات زیادی در نیروی انسانی و تجهیزات نظامی داشته است.

شهرت بایدن

این گزارش به روزنامه آمریکایی «پولیتیکو» استناد کرد که می‌گوید شهرت بایدن و حمایت آینده از اوکراین به این ضد حمله بستگی دارد، به‌ویژه اینکه آمریکا در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ قرار دارد.

نویسنده گزارش نیوز ری معتقد است که واشنگتن در تلاش است تا جریان اخبار ناخوشایند از اوکراین را متوقف کند و از طریق اظهارات جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی در کاخ سفید تاکید کرد که تلفات در چنین عملیاتی یک امر طبیعی است. این گزارش افزود که آمریکا از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواست که فقط به کمک‌های ایالات متحده وابسته نباشد و از سایر کشورهای اروپایی حمایت‌های لازم را دریافت نماید.

این گزارش به نقل از «ایوان تیموفیف»، مدیر برنامه‌های شورای امور بین الملل روسیه، نوشت: اگر غرب و اوکراین نتوانند به اهداف نظامی خود دست یابند، این ضربه‌ای به رئیس جمهور بایدن خواهد بود و تاکید کرد که جمهوری خواهان می‌توانند از موضوع شکست احتمالی علیه بایدن و حزب دموکرات استفاده کنند.

تأثیر سیاست در قبال روسیه و چین

تیموفیف در ادامه به قدرت روز افزون چین در صحنه جهانی اشاره کرد و گفت: ایالات متحده در رویارویی با روسیه سردرگم شده و دو حزب دموکرات و جمهوری خواه این کشور درباره جنگ اوکراین دیدگاه‌های متفاوتی دارند و این در حالی است که واشنگتن نمی‌تواند جلوی ظهور چین را بگیرد که در حال تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در جهان است.

در این گزارش آمده است که در صورت شکست ضد حمله اوکراین، آمریکا از آن عقب نشینی خواهد کرد و خود بایدن برخلاف وعده‌های قبلی خود برای حمایت از کی یف، در صورت لزوم در انتخابات، موضع خود را در مورد اوکراین اصلاح خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس