روزنامه بلژیکی: سیا به نقش اوکراین در انفجار «نورد استریم» اعتراف کرد

منابع آگاه می‌گویند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به همتای بلژیکی خود اطلاع داده که دولت اوکراین در انفجار خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۱» در ماه سپتامبر سال قبل نقش داشته است.

به گزارش مشرق، چند ماه بعد از وقوع انفجار در خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۱» و نشانه رفتن انگشت‌های اتهام کشورهای غربی و مسکو به سمت یکدیگر، اکنون اخبار جدیدی از عوامل این خرابکاری منتشر شده است.

یک رسانه بلژیکی روز شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعتراف کرده که دولت اوکراین در انفجار نورد استریم ۱ در ماه سپتامبر سال قبل نقش داشته است.

این منابع به روزنامه «دی تِید» گفتند که سیا بلافاصله پس از وقوع حادثه در خط لوله انتقال گاز روسیه، به سازمان اطلاعات بلژیک خبر درباره دست داشتن احتمالی اوکراین در این خرابکاری اطلاع داده است.

به نوشته وبگاه «راشاتودی» به نقل از این گزارش، اطلاعات مربوط به انفجارهای زیردریایی در نورد استریم ۱ که بخش مهمی از زیرساخت انرژی اروپا را فلج کرد، به طور کاملاً محرمانه توسط سیا ارائه شده است.

این روزنامه بلژیکی به نقل از منابع مطلع تاکید کرد که سیا فاش نکرده که اطلاعات مربوط به دست داشتن کی‌یف در این خرابکاری را از کجا به دست آورده است.

پیش از این نیز روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از اطلاعات افشا شده در فضای مجازی نوشت، آمریکا سه ماه قبل از انفجار در خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم» مطلع شده بود اوکراین برای حمله به این خط لوله‌ها برنامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس