نورد استریم

روزنامه وال استریت ژورنال امروز خبر داد که بازرسان آلمانی مشغول بررسی شواهدی دال بر استفاده یک تیم خرابکار لهستانی به عنوان پایگاه عملیات تخریب خطوط لوله نورد استریم هستند.

به گزارش مشرق، این روزنامه اقتصادی آمریکایی نوشت که بازرسان آلمانی سفر دو هفته ‌ای قایق تفریحی ۱۵ متری «آندرومدا» را که مظنون به خرابکاری در خطوط انتقال گاز روسیه به اروپاست، به طور کامل بازسازی کرده‌اند.

آنها با استناد به داده‌های رادیویی و ناوبری آندرومدا، تلفن‌های همراه و ماهواره‌ ای، حساب‌های جی ‌میل و نمونه‌های «دی ان ای» باقی‌مانده از دستکم یک سرباز اوکراینی دریافته اند که این شناور با انحراف از مسیر منتهی به مقصد تعیین شده، وارد آب‌ های لهستان شده و مواد منفجره را در خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ جایگذاری کرده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هفته پیش به رسانه های آلمانی گفته بود که اوکراین به خطوط لوله نورد استریم حمله نکرده است.

رسانه های آلمانی در ماه مارس (اسفند/ فروردین) احتمال دخالت یک قایق تفریحی متعلق به یک اوکراینی مستقر در لهستان را مطرح کرده بودند.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست فاش ساخته بود که آمریکا اطلاعات دقیقی از طرح اوکراین برای حمله به خطوط گاز نورد استریم سه ماه قبل از وقوع آن در اختیار داشته است.

سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، در ژوئن (خرداد/ تیر) گذشته از طریق یک آژانس جاسوسی اروپایی متوجه شد که یک تیم شش نفره از نیروهای عملیات ویژه اوکراین قصد منفجر کردن خطوط انتقال گاز روسیه به آلمان را دارند.

جزئیات این طرح در ماه ژوئن با سازمان سیا به اشتراک گذاشته شده بود. مقامات آمریکایی انفجار خطوط لوله نورداستریم را به روسیه با هدف تخریب زیرساخت‌های اروپایی نسبت داده بودند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    این لهستانی ها که رفیق سینه چاک آلمان نازی بودن و هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس