کد خبر 1497694
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۸
اتوبوس‌خوابی معلول زخم کاری دولت اصلاحات بر معیشت مردم/خاتمی چگونه دست سوداگران را در مسکن باز کرد

بر اساس مغالطه خاتمی، باید همه احکام الزام‌آور اسلام و قرآن در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی تعطیل شود، چون خداوند فرموده «لا اکراه فی الدین»!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: خاتمی از موضع یک روحانی بی‌سواد و مغرض مدعی شد چون خداوند در قرآن گفته «لا اکراه فی‌الدین»، بنابراین الزام حجاب معنا ندارد!!

او در سالگرد فوت یکی از اصلاح‌طلبان و در دیدار جمعی از زنان منسوب به این طیف، عفاف و ستر را با حجاب یکی ندانست و تاکید کرد: ما از جامعه‌ عفیف حمایت می‌کنیم، اما به آن معنا نیست که عفت را با حجاب یکی بدانیم و آن را به زور به جامعه تحمیل کنیم.

وی گفت: وقتی خداوند می‌گوید «لا اکراه فی‌الدین»، یعنی در دین خدا که اصل است، زور و اجبار وجود ندارد پس چرا باید در فرع آن زور و تحکم باشد؟

وی در ادامه به تعبیری در فقه سنتی ‌اشاره و بیان کرد: زمان و مکان دو عنصر تعیین‌کننده در احکام اسلامی است؛ فرض کنید در یک دوره‌ای خون هیچ فایده و کاربردی نداشت؛ بنابراین هیچ ارزش خاصی برای دیگران نداشت اما وقتی معلوم شد خون مایه حیات است ارزش پیدا کرد و موضوعات پیرامون آن و احکام و قوانین در مورد آن متناسب شد.

خاتمی این منطق را در موضوع زنان هم حاکم دانست و افزود: در یک دوره‌ای حتی در مترقی‌ترین نگاه به زن گفته می‌شد که «مرد از دامن زن به معراج می‌رود»، اما الان این نگاه وجود دارد که چرا زنان خودشان نباید به معراج بروند و چرا باید فقط به عنوان وسیله‌ای برای رشد مردان در نظر گرفته شوند و چرا این رشد، در وجوه معنوی، در قالب تصویری مردانه صورت‌بندی می‌شود و زنان در این نگاه کجا هستند؟

خاتمی ادامه داد: در گذشته، چون نگاه به بدن زنان بود و نگاه تزئینی به زن می‌شد، او را مانند «درّی که باید در صدف باشد» توصیف می‌کردند اما سؤال این است واقعا خاصیت این درّ چیست؟ آیا به جز یک زینت خاصیت دیگری دارد؟ و اصلا چرا زن باید درّ باشد؟ این تغییر نگاه آن چیزی است که به آن نیاز داریم.

اظهارات عوام فریبانه خاتمی در حالی است که هر فرد مبتدی نسبت به اسلام می‌داند، «لا اکراه فی الدین» در حوزه ‌اندیشه و انتخاب دین است و نه در حوزه احکام حاکم بر جامعه اسلامی. این مهم، صرفا مربوط به جامعه اسلامی هم نیست بلکه در تمام کشورها حاکم است. به عنوان مثال، فارغ از این که افراد در کشورهای لیبرالیستی و کمونیستی یا لائیک و سکولار، چه قضاوتی نسبت به این مکاتب دارند - می‌پذیرند یا نمی‌پذیرند- ملزم به اطاعت از قوانین و الزامات بر آمده از این تلقی‌های حاکم بر آن کشورها هستند.

بر اساس مغالطه خاتمی، باید همه احکام الزام‌آور اسلام و قرآن در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی تعطیل شود، چون خداوند فرموده «لا اکراه فی الدین»! معنای این مغالطه نعوذ بالله، تشکیک در حکمت پروردگار و سیره پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام است و حال آن که خداوند اختیار را شرط مسئولیت و تکلیف‌پذیری انسان دانسته، نه این که پیامبر و ائمه و مومنان به دین را از اجرای احکام و اوامر خود معاف کرده باشد.

ثانیا خاتمی در این آشفته‌گویی توضیح نمی‌دهد که چگونه می‌توان حجاب نداشت (که نقطه مقابل آن، برهنگی است و نمی‌توان حجاب را به روسری محدود دانست) و ضمنا عفت و عفاف را حفظ کرد؟!

ثالثا عبارت بلند «مرد از دامن زن به معراج می‌رود»، تعبیر حضرت امام خمینی(ره) است که خاتمی آن را با تنقیص و کنایه بیان می‌کند. عجیب این که خاتمی اصرار دارد منطق غرب برای برهنه کردن زن و استفاده کالایی و ابزاری از او را «معراج زن» جا بزند!

رابعا، تعبیر صدف برای درّ، به معنای صیانت از آن است و نه به مفهوم نگاه صرفا زینتی به موضوع زن و حجاب. خداوند در قرآن کریم، لباس و پوشش را که حجاب هم ذیل آن تعرف می‌شود، هم به عنوان زینت و هم به عنوان پوشاندن زشتی‌های انسان بیان می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 122
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 43
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    13 44
    کیهان در مورد سی میلیون افغان هم بنویسه ک ایران رو اشغال کردن
    • میثم IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      9 4
      چند میلیون ؟ این عدد رو از کجا اوردی ؟ کلا 8 میلیون افغانی تو ایرانه................ الکی ی چیزی نگو
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      10 2
      اخه این اعداد رو از کجا میاری لااقل یک صفر میزاشتی حلوش قشنگ بشه
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 1
      رفقا این کامنتهای تیرانازوروسی انحرافیست سر کار نرید به اصل دین توهین شده
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 1
      رفقا این کامنتهای تیرانازوروسی انحرافیست سر کار نرید به اصل دین توهین شده
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      2 0
      رفقا این کامنتهای تیرانازوروسی انحرافیست سر کار نرید به اصل دین توهین شده
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 3
      آمار دقیقی هست لااقل در شیراز فکر کنم حدود ۱ میلیون افغانی ساکن شدند.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 24
      همان ابله خائنی است که گفته بود لیبرالیسم خوبه منهای برهنگی!! یعنی بیسوادی و خیانت و بلاهت تا چه حد؟ و با این حرفهای امروز این مردک مشخصه هنوز نمی فهمد لیبرالیسم و برهنگی دو روی یک سکه اند بی حجابی حتما و حتما و حتما منجر به برهنگی خواهد شد این چیزیست که در کشورهای دیگر می بینیم که در هیچکدام بی حجابی یعنی فقط بدون روسری بودن نیست
  • محمد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    راست میگی تو شما اختلاس کن لا اکراه فی الدین حالا همه مشکلات اقتصادی و بین المللی بدبختی مردم حل شد شما پی حرف خاتمی رو بگیر. مردم نه خونه دارن نه زندگی سن ازدواج سی و پنج سال شما روسری سرت کن
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      5 8
      بهتر است آقای خاتمی قبل از اینکه از جنبه انتخاباتی به مسائل نگاه کنند جنبه های حقوقی و توازن اجتماعی را نیز مد نطر قرار دهند. اقای خاتمی نظری درباره سربازی اجباری نفقه اجباری اجرت المثل اجباری و دریافت دیه بیشتر دارد؟ آیا نظری درباره قانون دریافت حقوق پدر فوت شده توسط دختران مجرد و طلاق گرفته ایشان تا پایان عمرشان دارد؟
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      فعلا که بیشترین بی حجابی ها برای بالاشهر نشینها و مرفهین بی درده و الکی بی حجابی رو به اقتصاد گره نزنید
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      12 93
      یک بار بیایید و از خدا بترسید. چرا هر وقت صحبت از حجاب و برخورد با ترویج سازمان یافته بی حیایی و برهنگی می شه، شما پای مشکلات اقتصادی رو وسط می کشید؟ ما هم توی همین کشور هستیم و مشکلات اقتصادی رو لمس می کنیم اما این چه ربطی به مقابله با بی حیایی داره؟ اگر از انصاف بهره ای دارید، مسائل رو با هم خلط نکنید. مسائل اقتصادی به جای خود، مسائل فرهنگی هم به جای خود.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      7 86
      ارتباط گودرز وشقایق
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 75
      این اظهارات توهین صریح به پیامبر اکرم و العیاذ بالله تمسخر حضرتشان و امام خمینی ودر بعد بالاتر انکارتمام دستورات اجتماعی وجکومتی وتغذیری اسلام است چون لااکراه فی الدین! دین عقیده است وزورکی نمیشود اما جامعه قانون دارد وقرآن پرازاین قانونهاست.. درجامعه ای که زن وسیله هم محسوب نمیشد می‌فرمایددیدگاهت به همراهی برای پروازباشدودامندزن یعنی تربیت زن یعنی بدون کمک مربی نمیتوانی.. میگویدمرواریدی است درصدف پوشش که در آماج تاراج هرقدرناشناسی نباشی قوه قضاییه اینجا ساب النبی وتمسخروانکارضروریات دین پیش آمده قصددفاع ازباورهای ایرانیان راندارید؟!
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    روح پلید هاش رفسنج اون ملعون باعث و بانی همه ی این بدبختی ها و مشکلات مردم ایران بوده. خاتمی و حسن روحانی را هاشمی رفسنجانی بزرگشون کرد.
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 2
      عجب بهایمی درایران زندگی میکنند.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 1
      نه نه نه! اگه چشمات سوداره کافیه کلات یه کمی بالاتر بذاری هنوز بیشتر خخخخخ برو سر اصل مطلب اتفاقا اینایی که گفتی مثلا می خواستن درستش کنن نتیجه شد این ! اگه اینا نبودن که شما این روزها رو خواب می دیدی
  • رضا بیگ IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    مرگ برمنافق
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      79 4
      هر کسی انتقاد کنه از سیاست های کشور منافقه؟؟؟مگه شما علامه دهر هستین
  • رضا IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    92 22
    روحانی بی سواد؟! پس چرا امام(ره) در وصف ایشان فرمودند «فرزند فاضل دانشمندم»؟!
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      30 53
      در ضمن امام فرمودند ملاک حال فعلی افراد است
    • رضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      10 55
      درست میفرمائید. التبه امام هم در پیام به مناسبت رحلت پدر ایشان کهامام جمعه یزد بود نفرمود فرزند فاضل دانشمندم بلکه اصل متن این طور بود: ".... این ضایعۀ دردناک را به ‏‎ ‎‏خانوادۀ مکرمش و فرزندان متدینش و فرزند فاضل، با تقوا و متعهدمان، جناب‏‎ ‎‏حجت الاسلام آقای حاج سید محمد خاتمی، وزیر محترم ارشاد اسلامی، تسلیت‏‎ ‎‏عرض می نمایم" اون موقع اینها خود را متعهد و انقلابی نشان میدادند. مثل بنی صدر
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      13 52
      منافق که میگن همینه اون موقع ذات پلیدش رو نشون نداده بود
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      39 19
      حالا کدوم حرف حضرت درست بود که این یکی؟
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      55 22
      در جواب ۱۰:۲۳ حال فعلی افراد رو کیهان نشینان مشخص میکنن؟؟؟.
    • م IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 63
      در پاسخ 12:15//نه کیهان مشخص نمیکنه فقط افشا میکنه. جورج سوروس و نتانیاهو مشخص میکنن.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    14 72
    حرف حق
    • حاجی از سه راه جوبشور IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      58 23
      حرف لق
  • دلسوز IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    31 73
    از چهره های بسیار موذی هست. بقول معروف همیشه وسط دو تا صندلی میشینه نه روی این نه روی آن. یکی به نعل یکی به میخ. هم نیش زدن و پنجه کشیدن به روی نظام و تکرار عین مواضع آمریکا و اسرائیل و براندازها هم اظهار پایبندی به قانون اساسی و این که تغییر نظام صلاح نیست! سال 88 از ادعای تقلب موسوی با همه وجود دفاع میکرد ولی در جلسه خصوصی میگفت خودمون میدونیم امکان تقلب وجود نداره بعدم گفت من کی گفتم انتخابات ابطال بشه! با جورج سوروس ملاقات میکنه و دست میده و میگه و میخنده بعد که خبرش افشا میشه تکذیب میکنه. بعد که خود طرف میگه با من ملاقات داشته میگه حرف من رو قبول نمیکنید حرف سوروس رو قبول میکنید؟! دهه60 که وزیر ارشاد بود چون جو غالب انقلابی بود حرفهای دوآتشه میزد وویدوئو رو ممنوع کرده بود، دهه هفتاد و هشتاد که رئیس جمهور بود حرف از آزادی بیان و آزادی سیاسی میزد! 8 سال با همین روش دودوزه بازی جوانها را دنبال خودش کشید بعد سال آخر ریاست که اومد دانشگاه دانشجوهای طرفدار سابقش حسابی از خجالتش درومدن که بالاخره تکلیفت رو مشخص کن یا اینوری و با نظام یا اپوزیسیون!
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      40 3
      درود بر اون ساقی که دست نوازشش بر سر توست ای نویسنده اندیشمند! بگفته خودم نه آن پیش می نهد این ساقی که بتوان گفت!
    • دلسوز IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 0
      جیزی نیست عزیزم. معمولا کافر همه را به کیش خود و بستگان پندارد. مختص شما نیست این مرض گلم....
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    20 79
    وای بر دینفروشان - وای بر دین به دنیا فروشان تشنه قدرت و مقام که با سر و هم کردن وهمیات خود در پی تجارتند! وا اسفاه از عوض شدن جای دیندار و بی دین چونان عوض شدن جای شهید و جلاد! چند نکته عجیب و غریب درباره اظهارات بی سر و ته جناب رئیس اصلاحات، 1- از قرار معلوم جاه طلبی و قدرت پرستی چنان به افکار ایشان فشار آورده است که چندین موضوع را با هم به طرز وحشتناکی مخلوط کرده است. برداشت های غلط از آیه 256 سوره بقره باعث انحراف بسیاری از افراد شده و تعدادی از معاندین نیز با تمسک به این برداشت های غلط درصدد انحراف افکار جوامع مسلمان و ایجاد شک و شبهه در دل آن ها برآمده اند. این همه از آن جا نشأت می گیرد که متاسفانه مطالعات دینی بسیاری از مؤمنین در حد لازم نیست و مراجعه آنان به کارشناسان امر به اندازه کافی نیست.جمله لا اکراه فی الدین در اول آیه با توجه به شأن نزول آن مربوط به پذیرش اعتقادی در امر دین است ولا غیر ، زیرا در ادامه آیه به صراحت هر چه تمام خداوند متعال ، هرنوع تباهی و گمراهی( که تمام انواع آن در دین ذکر شده، یعنی کفر و فسوق و عصیان(سوره حجرات آیه 7 - وَاعْلَمُوا أَنَّ فِيكُمْ رَسُولَ اللَّهِ ۚ لَوْ يُطِيعُكُمْ فِي كَثِيرٍ مِنَ الْأَمْرِ لَعَنِتُّمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ)) را از رشد و تعالی(که نمونه کامل آن در دین است)، کاملا متمایز کرده است. به علاوه که در آیات متعددی هم داریم که ان الدین عندالله الاسلام و...و یا الیوم اکملت لکم دینکم و رضیت لکم الاسلام دینا در سوره مائده ،که موید آن است که در دین هیچ اکراهی چه در پذیرش اعتقادی و چه از بعد عملیاتی وجود ندارد! زیرا هو الطیف الخبیر. پرودگار لطیف خود نفی کننده تمام مکروهات است، لذا دین او دلپذیر دلپذیر است. 2- خداوند تعالی در قرآن از خود به عنوان رب اکرم یاد نموده است(سوره علق) و نیز در سوره بقره می فرماید و لقد کرمنا بنی آدم(ما ابناء بشر را به کرامت آراستیم)، آیا با تنزل مقام معنوی زن یا مرد به معراج می روند یا با ترفیع آن. چگونه ممکن است زنی یا مردی با پا نهادن بر روی کرامت خویش و حکم روشن الهی به معراج برود؟
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 6
      البته که هو الطیف والخبیر است! خیلی هم عادل است اینرا باید از دل انسانی پرسید که از نوزادی «نابینا» بدنیا آمده باشد ! وشماها رو ندیده باشد ! مشتی بی مغز! تو راست میگی چرا خداوند عادل بسیاری را کر وکور و بی دست وپا بدنیا می آورد؟
  • ناشناس IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    14 89
    امثال این آقا و پزشکیان و غیره همسران و دختران خودشون پوشیده هستن بعد میان علیه حجاب تئوری از خودشون درمیکنند. اگر است میگید و به حرفی که میزنید معتقدید و برای جلب رضایت یه عده نیست بیایید همسران و دختران و نوه های خوتون رو هم بدون حجاب تو کوچه و خیابان در معرض دید قرار بدید. مگه نمیگید حجاب در قرآن نیومده و ربطی به عفت نداره. بسم الله
    • خلیل IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      2 70
      مطمئن باش حجاب دختران و زنان اینان مانند حجابی است که ایرج میرزا شعر آنرا سروده، فقط رو نکو میگیرند
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    10 67
    اصلاح طلبان الگوی احترام به شان و منزلت زن هستند ، نمونه اش آقای ابطحی معروف به زنباره که فقط یکی از بی آبرویی هایی که در ارسال پیام و دست نوشت به زنان خبرنگار برای ایشون به وجود اومد برای هر کس اتفاق می افتاد خودش رو میکشت اما حالا با وقاحت تمام دم از دفاع از زنان میزنه ،نفر بعد نجفی معروف به استاد ، یکی دیگر از زنباره های اصلاح طلب که قتل و جنایتش درباره یک زن و دفاع تمام اصلاح طلبان از این جنایت ذات و چیستی اصلاح طلبان رو نشان داد ، نفر بعد آقای مهاجرانی که بخاطر احترام زیاد به حقوق زنان آواره دیار فرنگ شد
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 61
    خاتمی لیبرال است لیبرالیستها در عرصه معرفت شناسی قائل به شکاکیت معرفتی هستند یعنی به عبارت دیگر هیچ معرفت یقینی وجود ندارد و همه چیز در ورطه شک اعتبار دارد سوال اول: حال یک لیبرال میتواند خداپرست باشد؟ جواب:ممکن است سوال دوم: کدام دین را باید معتقد بود؟ جواب: طبق نظریه سروش صراطهای مستقیم ؛ یعنی اسلام همان اندازه که حق است لذا مسیحیت و گاوپرستی و بت پرستی هم حق است نتیجه: امامت و ولایت که دیگر طبق نظر لیرال ها جایگاهی ندارد چون در بحث نبوت و دین آنها ادیان توحیدی و غیر توحیدی را هم زمان قابل انتخاب می دانند لذا کلیه لیبرالها به نوعی مشرک و همه آنها کافرند
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      49 5
      آره داعش و طالبان هم همه رو کافر می دونن جز خودشون تا پیروزن خوبه روزی که شکست می خورن میشن مایه دلسوزی بشر! فیلم اردوگاه زنان وبچه های داعش بجای مانده در سوریه رو نگاه کن! اینها همه رو کافر دونستن وتا بشود کشتن و ... یک سوی سکه آن بود آن سوی دیگر سکه رو هم ببین ! واقعا حال آدم بد میشه از این زن وبچه های بیچاره داعشی
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 49
      داعش را آمریکا و اسرائیل به وجود و آوردند و اصلاح طلبان لیبرالیستِ کافر هم بزرگترین سرمایه های اسرائیل هستند داعش و خاتمی دو روی یک سکه هستند خاتمی را مخالف داعش قلمداد نکن
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    37 18
    یه آدم حسابی باشه همین خاتمیه
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 26
      تو کلاه بردارها
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    14 81
    وقتی معممین کم سواد و بی دانش برای جبران آن نقیصه ناچار می شوند اصلاح طلبی را پیشه کنند تا با قیافه روشنفکری به گمان خویش زبان منتقدان به خود را ببندند!!!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    11 67
    معراج زن در نگاه این عمله آمریکا همانا فا...ه شدنه!!!!!!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    13 61
    اصلاحات دست به کار شده تا در انتخابات مجلس رای طیف بی حجاب رو جمع کنه. مثل همون کاری که سال 76 با دروغ آزادی (در چارچوب قانون اساسی) کرد. نتیجه اقدامات اون روز خاتمی، یکی مثل مصی علینژاد شد.
  • سلام IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    12 50
    روحانی نما زیاد است یکیش ایشون. که خون به دل پدرش هم کرد. با سند عرض کردم.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      49 1
      مگه نمیگی خون کرد به دل مردم؟؟از کدوم مردم حرف میزنی؟نکنه فکر کردی همه مردم مثل ۱۰درصد جامعه که شماها هستین فکر میکنن؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      48 1
      مگه نمیگی خون کرد به دل مردم؟؟از کدوم مردم حرف میزنی؟نکنه فکر کردی همه مردم مثل ۱۰درصد جامعه که شماها هستین فکر میکنن؟
  • بختیاری IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    7 9
    اصلا بعید نیست لباس روحایت این موجود شبیه دکتری گرفتن بعضی هاباشه.؟
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 41
    اگر نظر خاتمی صحیح باشد که به اجماع همه عالمان دینی صحیح نیست باید هیچ واجب و حرامی در حوزه فردی و اجتماعی وجود نداشته باشد .
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    45 10
    باسلام بایستی اول متن کامل صحبتهای ایشان را بدون تحلیل خودتون بیارید بعد نقدش کنید تا مخاطب بتونه برای اطلاع از درست بودن یا غلط بودنش تحقیق و قضاوت کنه
  • ش. AE ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    8 45
    این مردک بکشید به دادگاه اگر حقوق و قانون حالیش نمیشه خط تفکر این افراد مثل کسی هست که در یک کشتی نشسته و فقط جای نشستن خودش رو میخواهد سوراخ کند حالا نظام هی با این چپاول گر ها مماشات کنه
  • رهرو IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 43
    در جای دیگر قران خدا به پیامبر گفته و یحکمک بین الناس یعنی توی پیامبر باید احکام رو بین مردم جاری کنی ولی در پذیرشش اجباری نیست وقتی در عرصه عموم میاد باید احکام رو رعایت کنه ولی رفت خونش به ما ربطی نداره بره تو خونش شراب بخوره ولی تو نباید اجازه بدی شراب فروشی علنی و قانونی بشه یعنی درکش اینقد سخته؟ نمیشه دین رو از اون زاویه که دوست داری ببینی
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      0 0
      رحمت به اوت شیری که تو خوردی حرف حق رو زدی اگر گوش وچشم بعضی ها که خودشونو زدن به خواب بشنوه
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 50
    اگر معنی " لا اکراه فی الدین " این باشد که در جامعه و نظام اسلامی هر که بی حجاب بود بی حیابود شرب خمر میکرد ظلم تجاوز مینمود به نوامیس مردم تجاوز میکرد و... ازاد است و اشکالی ندارد! پس این همه احکام حدود و قصاص . دیات و حبس و... اسلام و دیگر شرایع اسمانی بیهوده و باطل و عبث است !! ای اخوند نمای بیسواد و مغرض ! مسئله لا اکراه فی الدین مربوط به نظام تکوین است نه تشریع . برو تفسیر المیزان و تسنیم و... را بخوان بعد اظهار نظر کن . ایه شریفه "لا اکراه فی الدین " میفرماید دین و احکام و قوانین اخلاقی و شرعی و معنوی و عقلانی چون منشاء وحیانی دارد انچنان مناسب و مطالبق با فطرت و نیاز واقعی فرد و اجتماع است که اگر هنرمندانه و صحیح مطرح و ارائه و عمل شود هیچکس در پذیرش ان اکراه نخواهد داشت .
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    47 11
    رئیس جمهور مردمی محبوب فیلسوف ودانشمند با بیش از 20 میلیون رای
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      2 42
      احتمالا شما سن کمی داری!!! سال ۷۶ مردم از دوران سیاه سازندگی جان به لب بودند! خاتمی با لبخند و ساعت رولکس و حلقه ازدواج عکس انداخت و طبق قانون آنزمان ۱۵ ساله هایی که حق رای داشتند احساساتی شدند و بزرگترها به امید تغییر آنچنانی به او رای دادند و خیلی زود معلوم شد خاتمی ملعبه ای در دستان ایت الله مغروق است !!!
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      2 43
      بنی صدر ملعون هم با 11 میلیون رای رییس جمهور شد این انقلاب خائنهای زیادی را تجربه کرده است
    • لنگی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 38
      از نظر آلبانی نشین ها و وطن فروشها فیلسوف و دانشمنده خخخخخههه بدبخت بیسواد
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 33
    افرادی مثل خاتمی دنباله همان اخوندها و اسلام شناسان دهه 40 و 50 هستند که با تسلط گفتمانهای رایج مارکسیستی از قران و نهج البلاغه و اسلام تفسیر انحرافی ماتریالیستی ارائه میدادند . افرادی مثل اکبر گودرزی معدوم رهبر گروه تروریستی فرقان و رهبران سازمان مجاهدین خلق و محمد خاتمی از نظر تحریف قران و اسلام دو روی یک سکه هستند .
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    48 7
    باحجاب یا بیحجاب فکری به حال بازار اجاره بکنید مسکن که نساختید هیچ برای یک واحد داغون 40 متری در محلات پایین باید کل حقوق ماهانه مون رو بدیم بره کاش خدا درباره تامین مسکن مسلمانان هم آیه نازل می کرد
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      40 2
      ای بابا این حرفاست دیه اسلام رو ضربه فنی میکنه! ما می خواهیم به ۱۴۰۰سال پیش برگردیم که شعب آب طالب در انتظارشماست ؛ مسکن و اجاره مال لیبرالهاست اسلام تا بوده چادر سیاه (پلاس)داشته و آب آشامیدنش هم توی مشک بوده شما اگر اسلام میخواهی از رفاه سخن مگو
  • حمید IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 34
    ان شاالله داره عاقبت به شرّ میشه ...
  • احمد IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    8 42
    لعنة الله علیه و علی اعوانه و انصاره
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 18
    تبریک به حافظان دین
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    8 31
    دقیقا همان حرفهایی را میزند که منورالفکرهای انگلوفیل از بعد از مشروطه تا روی کار آمدن رضاشاه درباره حجاب میزدند. اینها تهش میخواهند به قانون منع حجاب و گسترش فحشا برسند مثل اسلاف شان (استبداد منور)
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 35
    چرا اين شخص خلع لباس نمی کنند
    • آذر IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      26 3
      چون دمش کلفته؛ همین.
  • PL ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 25
    خاتمی به اعتبار اینکه روزگاری رییس جمهور بوده و تایید صلاحیت شورای نگهبان رو داشته این مزخرفات رو میبافه
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 4
    اصلاحطلبان به دنبال دزدیدن و مصادره زن زندگی آزادی
  • ناشناس IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 14
    خودش رو به در ودیوار میکوبه😂😂
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 29
    آقای شیخ ما دو بار به توصیه های مقام ولایت در مورد انتخاب درست توجه نکردیم نتیجه اش را دیدیم دیگر فریب نمی خوریم
  • اکبر IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    42 6
    خداوند فرموده که لااکراه فی الدین
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 34
      ولی نه در همه حوزه ها
  • مجید IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 36
    خاتمی احتمالا دنبالی ازادی منافع از ان سمت اب است یا اینگه گرین کارت یکی از بستگان در پیچ خم اداری گیر کرده همین است مردم ایران دین گریز شدن حرفهای متناقص همه مردم نمیدانند امسال خاتمی هرجا منافع حکم کند همان سمت است ب
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    15 63
    خاتمی لباس دین به تن داره و بر ضد دین حرف میزنه! در همه ادیان عفاف مساوی حجاب هست شما میری کلیسا هم باید حجاب داشته باشی لعنت خدا و ملایک بر تحریف گران دین خدا که میخوان زن رو بازیچه هوسرانی مردان قرار بدهند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    43 76
    کی لباس روحانیت تن این کرده؟ حتی دست با نامحرم هم میداد!!
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    44 89
    تخصص محمد خاتمی عوامفریبی است! همانطور که در سال ۷۶ بر احساسات جوانان ۱۵ ساله سوار شد و مردم از ترس هاشمی رفسنجانی به او پناه بردند و آن رای عجیب ۲۰ میلیونی را کسب کرد !
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    ایپلیدترین موجود روی زمین خدای ماگفته لا اکراه .....یعنی به توخبیث گفته ازادی بیخدا.مسیحی یهودی و.....‌‌هردینیمیخواهی باش کسی کاریت نداره ازاد.ازاد.امگفته ای ملعون حق نداری بگی من مسلمانم اما برضد اسلام فتنه کنی یا لباس روحانیت اسلام بپوشی وشیطان تبلیغ کنی به اسم مسلمان وارد مسجد شوی انفجار بمب کنی دشمن اسلام باشی اسم حجت اسلام روی خودت بگذاری .دراین شیوه تویک دشمنی که حق نداری وباید پوزهات رابخاک مالید
  • ح IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    بهترین رئیس‌جمهور که هم اقتصاد و هم سیاست کشور بهبود یافت
  • ناشناس IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 3
    انچه باعث سقوط زندگی و تورم افسار گسیخته در ایران شده
  • کلظم IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    52 11
    همه این حرفهایی که شماهامی زنید مفت هم نمی لرزد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    34 83
    منافق رو نمیبینی جز به برداشتهای دلبخواهی... احمق رو نمیبینی جز در افراط یا تفریط. مردک قد تبیّن الرشد من الغي رو نمیبینی؟
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    15 63
    منافق رو نمیبینی جز به برداشتهای دلبخواهی... احمق رو نمیبینی جز در افراط یا تفریط. مردک قد تبیّن الرشد من الغي رو نمیبینی؟ این همه قرآن رو ول کردی، آیات حجاب رو ول کردی... یعنی قرآن جمع نقیضین هست؟ با چه منافقانی روبرو هستیم.!!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 58
    پس آیات الهی در خصوص لزوم حجاب اسلامی متعارف برای مرد و زن مسلمان چه میشود؟!!!!. برای اجرای احکام اسلام در جامعه اسلامی چه حکمی بالاتر از فرمان خداوند متعال؟ اگر جامعه اسلامی احکام اسلام را پیاده نکند پس احکام اسلام به چه کار می آید ؟!!! اصلا تفاوت جامعه مسلمان با سایر جوامع بر سر چیست؟!!!! من می ترسم از من بپرسند با امر به معروف و نهی از منکر چه کردی !!! مگر می شود با بیان یک آیه !!! بقیه آیات الهی را نقض کرد !!!! من در نزدیکان و دوستان و هر کس که ببینم اثری از امر به معروف و نهی از منکر بر او شاید تاثیر دارد می گویم و اگر نداشته باشد به خدا توکل می کنم چون او هدایت کننده بندگانش است و بازگشت همه ما به سوی اوست !!! الله اعلم
  • کارمند ساده IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 37
    اول که همه تفاسیر این آیه را مربوط به همسرانی از انصار می دانند که نذر کرده بودند بچه های خود را به مسیحیت یا یهودیت در بیاورند و پدران انصاری آنها می خواستند این فرزندان را به اجبار به اسلام بگروند ؛ نازل شده است پس برای مومنین و مسلیمن نیست یعنی که من عام این را می دانم حالا ایشان که خاص هستند دیگر نمی دانم؟ .... و اما خیمه و عمود اسلام؛ با توجه الگوی امام زمان عج در عصر غیب و نامه های ایشان بعد از نواب اربعه به امر ولایت فقیه مطلقه را نمی شود انکار کرد و ایشان( مقام معظم رهبری ) به سوالات در این مورد( حجاب و پوشش )پاسخ گفته اند پس به خواص از عوام عقب افتاده تر در عصر امام عصر ( ع ج ) چه بایدگفت؟...
  • NL ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    18 8
    خودتونید؟؟؟
  • رضا IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    هرچی آقای استاد خاتمی بزرگوار گفته اند صحیح است احسن به ایشان
  • US ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    36 87
    برای بهانه بری این سفسطه جویان مغلطه گر کافیست از برهان زیر استفاده کنید تا تماما خلع سلاح شوند. به آنها بگویید، حتی اگر مردم موظف به داشتن دین و مقید به دستورات دینی نباشند، حجاب هنوز جزو قوانین رایج کشور است و مثل قوانین راهنمایی و رانندگی، مالیات، مالک و مستاجر، قوانین گمرکی، و هزار و یک قانون دیگر لازم الاجرا و تخلف از آن مشمول جریمه است. والسلام.
  • محمد رضا IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    سلام. جریانهای اجتماعی خواه درست خواه منحرف ابتدا معلوم نمیشوند چون سیگنالهای آنها واضح نیستند. اما با گذشت یک دهه، کم تر یا زیاد تر، ماهیت جریانهای انحرافی اجتماعی معلوم میگردند. به یقین جریان اصلاح طلبی از ابتدای ریاست جمهوری هلشمی رفسنجانی نفوذ پیدا کرد و ماهیت انحرافی آن هنوز ادامه دارد. کشف حجاب تنها یکی از آثار این جریان است و اختلاس و ... همه از نتایج آن.
  • عباس خسروی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 24
    سلام، این مردک نادان ظاهرا کلا زده به سیم آخر، از یک فرد مجنون کار عاقلانه توقعی نمی رود. و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 34
    زنی که حجاب رو ازش بگیری نه فقط خودش سقوط میکنه هیچ مردی هم از دامنش به معراج نمیره!
  • محمدرضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    35 3
    با سلام و احترام . توهین به سلاله پاک علوی که از تبار ائمه اطهار است ، ممنوع . لطفا چشم بصیرت تا ببینی که او از فرزندان زهرای اطهر است .
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 0
      توهین به دین، پیامبر، امام امت که از فرزندان معظم رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم هست توسط خاتمی از نظر تو چه حکمی دارد؟!!! فقط خاتمی مقدس است؟!! تو که خیلی قبولش داری ازش بورس اگه خانمی نخواد یه شوهر داشته باشه طبق لا اکراه چکار کنه.اگه احیانا این خانم زن تو یا زن خاتمی یا... باشه چی؟!!!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    14 2
    یه بار اجازه بدین برای ریاست جمهوری بگذره تا معلوم بشه
  • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    32 1
    احکام حجاب فردی است و نماز هم فردی است سوال اینحاست که چرانماز اجباری نیست؟؟ چرا خمس اجباری نیست ؟ چرا ؟؟؟
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 24
      ای بینوا... نماز واجب است بر مسلمان، احکام حجاب هم فردیست و هم اجتماعی، خمس هم واجب است، زکات واجب است روزه واجب است، شراب حرام است، برو احکام دین را یه بار دوره کن.. واجب یعنی اجباری
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 32
    لعنت برکسانی باخدعه ونیرنگ در دین بدعت می‌کنند تا به پست ومقامی برسند با وارونه تفسیر قران عوام فریبی کنند وعده‌اي رافریب دهند راستی چه شده که خاتمی به اینجا رسیده که حرام خدا حلال وحرام اورا حلال می داند
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    28 2
    خب بالاخره اگر این آیه جزو قرآن است کلام خداست و فرموده اجباری نیست من راه درست را به انسان نشان میدهم حالا انسان مختار است
  • سعید IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 32
    📗لا اکراه فی الدین یعنی اگر آدم در مسیر درست قرار بگیره و پیرو هوا و هوس نباشه،ناخودآگاه هم که شده بد و خوب رو تشخیص میده و هم اینکه رغبتی به باطل نداره چناچه سپس میفرماید درستی از نادرستی قابل تشخیص است. قد تبین الرشد من الغی.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 35
    پس این دادگاه روحانیت کجاست چه کار می کند باید این سید شیاد محمد خاتنی را خلع لباس کنند . چرا در مقابل این جلاد که دستش به خون تمام جوانان که ۳۰ سال گذشته شهید شده اند آغشته است. این قدر محفل هستند.!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 30
    چرا این مفت خورهای حراف و متناقض گو را خفه نمی کنید خاتمی راست می گوید زن و دخترش بدون حجاب بیرون بفرستد چراین ابلهان نسخه برای خود نمی پیچند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 31
    چرا سران و بزرگان سیاسی مصونیت قضایی دارن
  • حجت IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 28
    اگه لا اکراه فی الدین، پس چرا به کسانی که عمل نمی کنند وعده جهنم و کسانی که عمل می‌کنند وعده بهشت داده شده است ؟ خدا ملتو سر کار گذاشته یا موضوع چیزی خلاف جناب اباطیل این قشر است؟
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 35
    این اختلاس رو اگر نداشتید چیکار می کردید، هر وقت صحبت از برخورد با بی حجابی سازمان یافته میشه، میگن اختلاس، بله برخورد با مفاسد اقتصادی سر جای خود، ولی نباید یه فرد متدین بتونه از خونه درآد بیرون؟ بتونه دست زن و بچه اش رو بگیره توی خیابون راه بره؟ کی می خواید از این دوقطبی ساخته شیطان، دوقطبی برخورد با بی حجابی یا اختلاس بیرون بیاید.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 35
    خاتمی ادامه داد: در گذشته، چون نگاه به بدن زنان بود و نگاه تزئینی به زن می‌شد، او را مانند «درّی که باید در صدف باشد» توصیف می‌کردند اما سؤال این است واقعا خاصیت این درّ چیست؟ آیا به جز یک زینت خاصیت دیگری دارد؟ و اصلا چرا زن باید درّ باشد؟ این تغییر نگاه آن چیزی است که به آن نیاز داریم.--- تغییر نگاه آن چیزی است که به آن نیاز داریم آن هم با شلیک 5 گلوله به هدف! همین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    41 1
    بنده به عنوان یک شیعه واقعی موافق آقای خاتمی هستم
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    30 1
    درود بر خاتمی
  • علی سعیدی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    22 1
    مگه از شما عوام فریبتر هم وجود داره؟
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 28
    خانمهای گروه کوهنوردی ما میگفتند خانمهای بیحجاب ازشون برای شرکت در گروه سوال کرده اند و گفته اند اگر لازم باشه حجاب داشته باشیم به امنیت گروه میارزه. بیحجابی جنبه ارزش جنسی داشتن زن رو آن هم شاید برای برخی بالا ببره اما جنبه های ارزشی انسانیش رو به سایه میبره.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    39 3
    بهترین دوران بعد از انقلاب دوران آیت الله خاتمی بود.زنده باد سید محمد خاتمی
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 22
    از نظر من حفاظت با ایمنی فرق داره! خاتمی کلید خونه و رمز کاراشو به من بده و خودش مراقب اموالش باشه! ضمنا مرد از دامن زن پاک به معراج می‌رسد نه نامرد و نه منافق و نه از دامن زن بی حجاب نکته دوم یعنی زن خیلی بالاست که می تواند باعث معراح رفتن دیگران شود، وگرنه کاسه آلوده آب پاک را هم ناپاک می کند
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 30
    به دليل لا اکراه في الدين است که خداي خاتمي جورج سوروس و قبله او غرب است.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    12 7
    این طیف سیاسی دست به هر طُرق و کثافتی گرایش پیدا می کنه تا قدرت خودش در جامعه حفظ و کُنشگر کنه .
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 33
    خاتمی؟ اون دیگه کیه؟!
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 23
    مدتها قبل خبر رونمایی از موشک فتاح راپخش کردید خیال کردید انها فقط حرص میخورند انهاهم باکمک سرمایه های خود خاتمی ودیگر اذنابش موشک وارونه لا اکراه فی الدین را رونمایی کردند کدام قویتراست
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    51 0
    رجوع کنید به سطح زندگی مردم در زمان خاتمی بهترین دولت بعد از انقلاب بود
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 38
    حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دربرابر مرد نابینا حجاب داشت رسول خدا به دخترش گفت او که نابینا است حضرت زهرا فرمود اومرا نمیبیند ولی من اورا می بینم وای بر بیحجاب ها
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 31
    در جواب اونی که گفته مدافعین حجاب ۱۰ در صد مردم اند، اگه شما معتقدید ۹۰ در صد مردم با شما اصلاح طلبان هستند چرا روحانی بعد گرون شدن دلار جرات نداشت بین مردم حاضر بشه همش از پشت میزش سخنرانی میکرد
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 3
    کبوتر باکبوتر باز باباز .کند اصلاح طلب بااسراعیل پرواز .موشک فتاح رونمایی میکنید سرمایههای اسراعیل هم بافرمان ارباب درحمایت از گستش فساد موشک بی حجابی وبی عفتی را باتغییر معنی لا اکراه فی الدین رونمایی کردند موشک جواب موشک درود برخاتمی ساقدوش شیطان
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    3 0
    آقای خاتمی می دونیم نقشت چیه دیگه گولتو نمی خوریم
  • علیرضا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    5 0
    مشکلات اقتصادی خودش یه مانع بزرگ بر سر راه حجاب و فرهنگ هست
  • IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    نتیجه زاویه داشتن با ولایت فقیه میشه همین که می بینید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس