مسکو: اوکراین باید مسئولیت تخریب سد «کاخوفکا» را برعهده گیرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز تأکید کرد: اوکراین باید مسئولیت تخریب سد «کاخوفکا» را برعهده گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، «میخائیل گالوزین» (Mikhail Galuzin) معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: کی یف باید مسئولیت تخریب سد «کاخوفکا» را بر عهده گیرد.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: این اقدام جنایت جنگی و یک اقدام تروریستی است که به دست رژیم کی یف و با همدستی همکاران غربی آن انجام شد. محکوم کردن کی یف در مجامع بین المللی را دنبال خواهیم کرد.

رسانه‌های روسیه و اوکراین چندی پیش اعلام کردند که نیروگاه برق‌ آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است. کی‌ یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده‌ اند.

نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ تاسیس شده و یکی از اجزای حیاتی تامین انرژی اوکراین محسوب می‌شود. به گفته شرکت دولتی انرژی برق‌آبی اوکراین، خسارت ناشی از این انفجار «قابل تعمیر نیست».

وزارت کشور اوکراین اعلام کرده که حدود ۱۶ هزار منزل مسکونی در استان خرسون، در مناطق «سیل‌خیز» واقع شده و در معرض خطر قرار دارند. تاکنون ۸ هزار و ۸۵ نفر از مردم این منطقه تخلیه شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سیامک DE ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 1
    امریکا به همراه نوکران غربی اش یک خصلت بسیار زشت و غیر اخلاقی دارند و آن این است که اصلأ ظرفیت شکست خوردن را ندارند.زیرا هر زمانیکه که توانایی شکست دشمن اش را ندارد آنگاه اقدام به یک عمل غیر اخلاقی و یک فاجعه بشری میزند .در ژاپن و ویتنام پس از ناتوانی در جنگ با آنان از بمب اتمی استفاده کرد.در جنگ عراق علیه ایران پس از ناتوانی شکست دادن ایران ،آنگاه گازهای شیمیایی در اختیار صدام گذاشتند و همچنین به عمد هواپیمایی مسافربری ایران را به موشک بستند.و مشابه این جنایت بوسیله مواد شیمیایی را نیر در سوریه هم انجام دادند و یا پس از ناتوانی شکست سردار سلیمانی در میدان جنگ اقدام به ترور ناجوانمرانه ایشان کردند. و یا اخیرأ در ایران پس از ناتوانی شکست و براندازی حکومت ایران اقدام به کشتن و آسیب رساندن به دختران ایرانی چه از راه مرگ های مرموز و یا استفاده از گازهای سمی در مدارس دختران کردند.بنابرین با اطمینان ۱۰۰٪ میگویم که انفجار این سد و آن لوله گاز با نقشه امریکا و توسط نوکران غربی اش اجرا شد ،زیرا در میدان توانایی شکست روسیه را ندارند از این روی اقدام به چنین جنایت هایی کردند.در آینده نه چندان دور از این بدترش را هم شاهد خواهیم بود.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 1
    چی میزنه این ، کل مدارک برعلیه روسیه است.... اوکراین چکاره است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس