ژاپن

سخنگوی ارشد دولت ژاپن اعلام کرد فومیو کیشیدا نخست‌وزیر این کشور به ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین وعده داده است توکیو ۵ میلیون دلار به کی یف کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، کیشیدا و زلنسکی چند روز پس از آن که در پی سیلاب ناشی از تخریب سد نوا کاخوفکا ده‌ها هزار نفر از ساکنان مجبور به تخلیه خانه های خود شدند، گفت‌وگوی تلفنی انجام دادند. در این گفت و گو اوکراین مسکو را مقصر حادثه انهدام سد دانسته است و بیان داشته هیچ نشانه‌ای از پایان جنگ با روسیه وجود ندارد.

بنا به گزارش کیودو نیوز، این سد برای اوکراین حیاتی محسوب می شد؛ زیرا آب خنک کننده نیروگاه هسته ای زاپروژیا (بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا) را تامین می کند. بروز هر نوع مشکل در خنک کردن سوخت هسته ای می تواند منجر به یک حادثه جدی مانند ذوب هسته شود. تاسیسات این سد و نیروگاه در کنترل روسیه هستند.

وزارت امور خارجه ژاپن با تاکید بر این که در این دیدار هر دو سیاستمدار بر اهمیت نظم جهانی مبتنی بر حاکمیت قانون را صحه گذاشتند، اعلام کرد: کیشیدا که روز اول فروردین نیز بازدیدی از کی یف داشت، به زلنسکی گفت هر گونه تلاش برای تغییر وضعیت موجود با استفاده از زور، نباید پذیرفته شود.

زلنسکی در اجلاس سران جی-۷ در هیروشیما از جامعه بین‌المللی خواست به حمایت از اوکراین که از زمستان ۱۴۰۰ با روسیه در جنگ است، ادامه دهد. توکیو، به عنوان متحد واشنگتن، از ابتدای جنگ کمک های مالی فراوانی به کی یف عرضه کرده است.

در حالی که ظاهراً اوکراین در حال آماده‌سازی برای یک ضدحمله گسترده علیه روسیه است، زلنسکی در اوایل این هفته نیز با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، گفتگوی تلفنی داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    همش 5 میلیون دردی رو از اوکراین درمون نمی کنه
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    5میلیون دلار برای خلال دندانی بیش نیست
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      0 0
      در این وضعیت اقتصادی بد جهانی ، امریکایی ها به گاوهای شیرده خود دستور داده علاوه بر باج امریکا هر چقدر میتوانند کمک کنند حتی 5میلیون دلار
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 1
    بهتر است این پولها خرج مردم خودش بکند نه برای کمک به تروریسم و خشونت پراکنی ناتو پ زلنسکی
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 1
    رسانه ها نوشتن خرج ماهانه جنگ توی اوکرایین یه میلیارد دلاره پنج میلیون دلارخرج آمد و شد دیپلمات‌های اروپایی وامریکایی هم نمیشه !!! ژاپن عین گداهاسرچهارراه بهشون کمک کرده فکرکنم قبلش زلنسکی بهش گفته: بده درراه خدا هرچی بدی چندبرابرشو ارباب بهت پس میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس