کد خبر 1497122
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
نماز جمعه تهران به امامت حاج علی اکبری اقامه می‌شود

نماز عبادی - سیاسی جمعه ۱۹ خرداد به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌ علی اکبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، طبق روال، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح درب‌های دانشگاه تهران به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

در بخش معرفی کتاب این هفته، کتاب «خیرالنساء»، اثری که با کوشش سمانه آتیه‌دوست، در انتشارات راهیار چاپ شده است، معرفی می‌گردد. خیرالنساء، طرحی از یک زندگی به روایت «خیرالنساء صدخروی» است و یکی از آثار مجموعه تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بشمار می‌رود.

«خیرالنساء صدخروی»، با همت و غیرت مثال‌زدنی، در طول ۸ سال جنگ تحمیلی، خانه خود در روستای صَدخَرو سبزوار را تبدیل به پایگاهی برای پشتیبانی جنگ کرده بود. او با تلاش مجدانه و مجاب‌کردن دیگر زنان روستا، اقدام به پخت نان، تهیه مربا از میوه‌ها و محصولات بومی روستا، خیاطی و تهیه لباس برای رزمندگان دفاع مقدس می‌کردند.

بانو خیرالنساء صدخروی، مادر مهربان جبهه‌ها در آذر ۱۳۹۹ درگذشت. رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (حفظه الله) در وصف این بانوی فداکار فرموده‌اند: زنده نگه داشتن یاد آن بانویی که در دِه «صد خَرْو» یا هر جای دیگر در خانه‌اش، ده تا تنور می‌زند که برای رزمندگان نان بپزد، این جهاد است. یاد او را زنده نگه داشتن خودش یک جهاد است، این‌ها را باید نگه داشت، این یادها را باید حفظ کرد.

کتاب خیرالنساء با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه در معرض انتخاب علاقمندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس