سرباز مصری

حادثه امنیتی اخیر در گذرگاه نیتسانا (العوجه) در نقاط مرزی مصر و اراضی اشغالی که طی آن یک سرباز مصری سه نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند، همچنان تیتریک رسانه‌های عبری در روزهای اخیر بوده است.

به گزارش مشرق، روز شنبه هفته جاری سوم ژوئن ۲۰۲۳ رسانه‌های صهیونیستی از وقوع یک حادثه امنیتی خطرناک در نقاط مرزی با مصر خبر دادند. ساعاتی بعد این رسانه‌ها عنوان کردند که یک سرباز مصری به نام «محمد صلاح» توانسته با عبور از حصار مرزی وارد اراضی اشغالی شود در دو نوبت سه نظامی صهیونیست را به هلاکت برساند.

انتشار این خبر شوک بزرگی را در بین صهیونیست‌ها ایجاد کرد و بار دیگر ضعف‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی را در برابر حوادثی این چنینی که سطح آن بسیار پایین‌تر از یک حمله کلاسیک نظامی است، به رخ کشید.

زاده سرزمین خورشید و حامی فلسطین

زادگاه «محمد صلاح ابراهیم» جوان ۲۲ ساله مصری در منطقه عین شمس (سرچشمه خورشید) در شمال شرقی قاهره است، منطقه‌ای که این روزها توجه همه مصری‌ها را به خود جلب نموده است.

محمد صلاحی که این روزها در رسانه‌ها و فضای مجازی جهان عرب به «افتخار واقعی عرب‌ها» (فخر العرب الواقعی) مشهور شده است. بسیاری از کاربران عرب با مقایسه وی با «محمد صلاح» فوتبالیست که پیش از این به «افتخار عرب‌ها» (فخر العرب) مشهور شده، تاکید دارند که افتخار واقعی آنها جوانی است که در میدان جنگ علیه اشغالگران سرزمین فلسطین حاضر شده نه کسی که برای بدست آوردن جام‌ها و القاب نمادین می‌جنگد و شاید قدمی هم در راه حمایت از جهان اسلام و موضوع اساسی آن یعنی فلسطین، برنمی‌دارد!

سرباز مصری چگونه از نقطه ضعف مهم ارتش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد؟

محمد صلاح که در حال گذراندن دوران خدمت سربازی خود بوده این روزها در قامت یک قهرمان ملی قرار گرفته است و برخی منابع نیز به اظهارات وی در شبکه‌های اجتماعی در حمایت از فلسطین اشاره کرده‌اند. وی در سال‌های اخیر در زمان حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه همواره در پیام‌ها و پست‌هایی به حمایت از فلسطینیان پرداخت و در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه نیز با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود نوشت: خدا با فلسطین است!

در مرز مصر و اراضی اشغالی چه رخ داد؟

انتشار اخبار این حادثه امنیتی در مرز مصر و اراضی اشغالی در ابتدا با سانسور شدید و انتشار قطره‌چکانی داده‌ها از سوی رسانه‌های عبری که تحت کنترل کابینه این رژیم هستند، همراه بود، اما بتدریج با مشخص شدن لایه‌های این رخداد، اطلاعات بیشتری هم انتشار یافت.

سرباز مصری چگونه از نقطه ضعف مهم ارتش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد؟

در همین رابطه رسانه‌های صهیونیستی جزئیات جدیدی از عملیات نظامی مصری در مرزهای مشترک میان مصر و فلسطین اشغالی را فاش کردند.

سرباز مصری چگونه از نقطه ضعف مهم ارتش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد؟

در اینجا به سخنان «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات وقوع این رخداد امنیتی اشاره شده است.

  • ساعت ۰۴:۱۵ بامداد شنبه:

هاگاری: آخرین تماس با ۲ نظامی صهیونیست در ۲ نقطه دیدبانی برقرار شد

  • در ساعت ۵:۰۰:

شنیده شدن صدای شلیک با منبع ناشناس در منطقه ابلاغ شد

  • در ساعت ۷:۰۰:

مصری‌ها از قطع تماس با نیروی نظامی مذکور در مناطق مرزی خبر دادند، این حادثه در مکانی رخ داده که هراز چندگاهی شاهد چنین عملیاتی است.

سرباز مصری چگونه از نقطه ضعف مهم ارتش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد؟

شبکه صهیونیستی «کان» نیز در این باره گزارش داد که بعد از گذشت چند ساعت از عملیات و حتی پیش از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی جزئیات کامل این عملیات را بداند، کشته شدن ۲ نظامی صهیونیست در ۲ نقطه دیدبانی اعلام شده بود!

سرباز مصری چگونه از نقطه ضعف مهم ارتش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد؟

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند: که این نظامی مصری ۲ چاقو و یک نسخه از قرآن کریم با خود همراه داشته است. وی از یکی از این چاقوها برای بریدن فنس‌های گذرگاه مرزی که در موارد اضطراری ویژه عبور و مرور عناصر نظامی صهیونیست در زمان نیاز به حضور در خاک مصر است، استفاده کرده و از این حصار مرزی عبور کرده است.

سرباز مصری چگونه از نقطه ضعف مهم ارتش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد؟

معاریو درباره جزئیات عملیات اخیر نوشت: این نظامی مصری به دلیل ماهیت کاری خود به عنوان گارد مرزی که دائماً در این پست حضور داشته، منطقه را به خوبی می‌شناخته است.

وی مکان حضور دو نظامی صهیونیست که در مرحله نخست به سمت آنها شلیک کرده و آنها را به قتل رسانده، شناسایی کرده و پس از آن به سوی آنها تیراندازی کرده است.

سرباز مصری یک مخفیگاه برای خود با هدف پنهان شدن در داخل اراضی اشغالی و حضور طولانی مدت در عمق یک و نیم کیلومتری در شرق حصار مرزی، آماده کرده بود. این نظامی مصری ساعاتی بعد با سومین نظامی صهیونیست درگیر شده و وی را نیز به هلاکت رسانده است.

سرباز مصری چگونه از نقطه ضعف مهم ارتش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد؟

از ناکامی عادی سازی روابط تا نقطه ضعف اساسی ارتش رژیم صهیونیستی

به اذعان معاریو، طرح و برنامه این نظامی مصری با وجود سادگی آن، موفقیت آمیز بود و نشان داد که سیستم دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه کاملاً فروپاشیده و نتایج دردآوری برای این رژیم برجای گذاشته است.

در واکنش به این رخداد، رسانه‎‌های مصری مطالب متعددی را به رشته تحریر درآورده‌اند. تحلیلگران مصری این اقدام را پیامی مهم برای فعالان در روند عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی دانسته‌اند. «یوسی یهوشع» تحلیلگر نظامی صهیونیست در این باره می‌گوید: این حادثه بر نتانیاهو و یواو گالانت (نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) لازم می‌دارد، پیش از اینکه هر روز دم از حمله به ایران بزنند، در فکر چاره‌ای برای بهبود وضعیت و آمادگی نیروی زمینی ارتش اسرائیل باشند!

به اعتقاد آنها رخدادهای این چنینی بیانگر این واقعیت است که عادی‌سازی روابط در سطح مردمی به طور کامل شکست خورده و همه تلاش‌ها در سال‌های اخیر برای شستشوی مغزی جوانان مصری در این زمینه نتیجه معکوس داشته است.

هلاکت سه نظامی صهیونیست به دست یک سرباز مصری که در دوران خدمت اجباری خود بسر می‌برده بار دیگر نوک پیکان انتقادات را به سوی نقطه ضعف اساسی ارتش رژیم صهیونیستی سوق داده است.

از دیرباز نیروی زمینی به عنوان یکی از نقطه ضعف‌های اصلی ارتش رژیم صهیونیستی در نبردهای نظامی مطرح بوده است، شکست‌های تاریخی ارتش رژیم صهیونیستی در برابر حزب‌الله لبنان در نقاط مرزی در سال ۲۰۰۶ و در مواجهه مبارزان مقاومت فلسطین در نبرد الشجاعیه (غزه) همواره از همین نقطه ضعف ارتش رژیم صهیونیستی نشأت گرفته است.

رخداد کنونی در مرزهای مصر و اراضی اشغالی بار دیگر صهیونیست‌ها را متوجه این نقص اساسی کرده است. منابع نظامی صهیونیست گزارش داده‌اند که در جریان حادثه اخیر، نیروهای عملیاتی ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه یگان مرزی آن اشتباهات و خطاهای نظامی متعددی داشته‌اند.

براین اساس، بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی منطقه وقوع درگیری که در فاصله ۲۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای منطقه مورد نظر بوده‌اند با دو ساعت تأخیر خودشان را به این نقطه رسانده‌اند، امری که به نظامی مصری این فرصت را داده که پس از هلاکت دو نظامی صهیونیست، یک نفر دیگر از آنها را از طریق تیراندازی به هلاکت برساند.

از سوی دیگر، این مساله مشخص شده که در ساعت پنج بامداد شنبه (روز وقوع حادثه) گزارش شنیده شدن صدای تیراندازی از منطقه مرزی، مورد اهتمام یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار نگرفته و آنها این مساله را با این بهانه که صدای تیراندازی در این مناطق به طور متعدد رخ می‌دهد، به این رخداد بی‌توجهی کرده‌اند.

سرباز مصری چگونه از نقطه ضعف مهم ارتش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد؟

نفوذ این نظامی مصری به اراضی اشغالی سومین حادثه نفوذ به این اراضی طی دو ماه اخیر بوده است. اخیراً یک لبنانی با ورود به اراضی اشغالی توانسته بود عملیات ضد صهیونیستی مجدو را در عمق اراضی اشغالی اجرایی کند و یک لبنانی دیگر با نفوذ به این اراضی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی پس از اجرای عملیات بازداشت شده بود.

این رخدادها انتقادات از ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه یگان مرزی آن را افزایش داده تا جایی که برخی خواهان برکناری مقامات دخیل در این امور شده‌اند.

«یوسی یهوشع» تحلیلگر نظامی صهیونیست در این باره می‌گوید: این حادثه بر نتانیاهو و یواو گالانت (نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) لازم می‌دارد، پیش از اینکه هر روز دم از حمله به ایران بزنند، در فکر چاره‌ای برای بهبود وضعیت و آمادگی نیروی زمینی ارتش اسرائیل باشند!

فرجام کلام

رخدادهای اخیر در نقاط مرزی اراضی اشغالی بار دیگر سخن تاریخی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را در اذهان متبادر می‌سازد، زمانی که تاکید کرد رژیم صهیونیستی سست‌تر از لانه عنکبوت است.

شاید در سال‌های اخیر خوی وحشیانه و جنایات رژیم صهیونیستی باعث شده باشد، نگاه به این واقعیت‎‌ها در سایه قرار گیرد، اما اقدام شجاعانه سرباز جوان مصری بار دیگر سستی لانه عنکبوت را به رخ کشیده است، جایی که صهیونیست‌ها با درک عمق ناتوانی خود در برابر مقاومت حقیقی ملت‌ها راهی برای بقا در سرزمین فلسطین نخواهند داشت و قطعاً با برخاستن جمعی اضلاع مقاومت در رویارویی نهایی با اشغالگران، فرار را بر قرار ترجیح خواهند داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    9 0
    اسراییل این تازه یه سرباز خیلی خیلی ساده مصری بوده شما را به این روز حال انداخته. با ابر موشک های فوق پیشرفته هایپرسونیک ایران چی میکنید؟؟؟؟. ان شالله به حق مهدی فاطمه. به نظرم اسراییل بهتره زودتری برید برای خودتون گور و کفن بخرید تا دیر نشده
  • سید IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    8 0
    هم گنبد آهنین شان سوراخ سوراخ است و هم دیوارهای فولادی شان!!!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    7 0
    امروز، روز مجد اسلام است و ان شاء الله با بازگشت بیت المقدس به آغوش مسلمانان تکمیل می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس