کد خبر 1496450
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی دیپلماسی عمومی کاربردی، منتشر کرد:

درخصوص آنچه در مرز مصر و سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ داد و سه سرباز رژیم صهیونیستی توسط یک نیروی نظامی مصر کشته شدند، دو روایت وجود دارد؛

روایت رسمی مصر؛ نیروی نظامی مصری در پی تعقیب یک قاچاقچی مواد مخدر، از گذرگاه مرزی عبور کرد و با نیروهای اسرائیل درگیر شد. در این روایت محتاطانه، حتی به این سؤال پاسخ داده نشده که اساساً چرا باید چنین درگیری‌ای رخ دهد. البته برخی روایت‌های دیگر از حمایت سربازان اسرائیل از قاچاقچی سخن می‌گویند.

روایت رسمی اسرائیل؛ نیروی نظامی مصر، هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده حرکت کرده، تجهیزات لازم را به‌همراه داشته، سیم‌خاردار را با چاقوی کماندویی بریده و در یک اقدام «تروریستی» به سربازان ما شلیک کرده است.

روایت در دیپلماسی عمومی، یک رکن رکین است که با تشریح یک موضع، رویداد، سیاست، اقدام و... در پی تبیین برای مخاطب خارجی، مطلوب‌شدن برای او یا نفوذ در او است. در روایت قاب‌بندی امری مهم است؛ قابی که برای ذهن مخاطب طراحی می‌شود تا موارد دیگر، ذیل آن معنا یابد. اسرائیل، برای کشته‌شدن نیروهایش، همیشه یک قاب ثابت دارد: عملیات تروریستی! به‌همین دلیل، نه منتظر نتایج بررسی‌های بیشتر مشترک با مصر می‌ماند و نه تأخیری در رسانه‌ای کردن جزئیات حادثه دارد. دولت مصر اما قابی برای ارائه ندارد؛ سالهاست که خود را از صف مبارزه با اسرائیل خارج کرده و اکنون در روایتی بی‌رونق و قاچاقچی‌محور دست‌وپا می‌زند و چیزی برای عرضه ندارد؛ مطلوب السیسی، بایکوت این ماجرا و تیتر «ترور در مرز صلح» رسانه صهیونیست، برای او یک شکست است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 1
    اتفاق فردی بوده
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 3
      نکنه با تو هماهنگ کرده بوده
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      میگم سیستمی نبوده فردی خودجوش اینکاروکرده اول بفهم بعدااگه قانع نشدی مثل تله خرس بپربه بهمون
  • محمود IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 0
    نسل جدید اعراب با غیرت در حال پیوستن به جبهه مقاومت هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس