کد خبر 1496680
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
مشاور سابق سیا: روسیه در حال پیروزی در جنگ اوکراین است

مشاور سابق سیا گفته که اگرچه ممکن است اوکراین در ضدحمله احتمالی علیه روسیه، بر برخی مناطق تسلط پیدا کند اما قادر به حفظ این قلمروها نخواهد بود.

به گزارش مشرق، «جیمز ریکاردز» مشاور سابق «سیا» در مقاله‌ای که در وبگاه آمریکایی «دیلی رکنینگ» به موضوع ضدحمله اوکراین که مدت‌هاست مقام‌های اوکراینی از آن صحبت می‌کنند اما خبری از آن نیست، اشاره کرد.

وی در این مقاله تصریح کرد که نیروهای اوکراینی احتمالاً در ضد حمله خود علیه نیروهای روسی، با استفاده از تسلیحات غربی برخی از قلمروها را مجدداً از روسیه بازپس خواهند گرفت اما قادر به حفظ آن‌ها نخواهند بود.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال 1400 و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

بحث ضدحمله اوکراین علیه نیروهای روسیه مدت‌هاست که توسط اوکراین و متحدان غربی این کشور مطرح می‌شود و اخیراً نیز کی‌یف حملات گسترده‌ای را علیه مواضع روسیه در دونتسک انجام داد که دفع شد.

مشاور سابق سیا در این خصوص گفته است: «ضدحملات احتمالاً با عقب‌نشینی تدریجی نیروهای روسیه قدرت خود را از دست خواهد داد و اگر اوکراین از یکی از خطوط دفاعی روسیه عبور کند، مجبور است با خط دفاعی دیگری مقابله کند».

این کارشناس آمریکایی ادامه داد که ضدحمله اوکراین در یک وسعت قابل انتظار نیازمند حمایت لجستیکی است و بعید است که کی‌یف منابع لازم برای را در اختیار داشته باشد.

وی در این خصوص گفت: «همانطور که گفتم، روسیه در حال پیروز شدن است. غرب نمی‌تواند تسلیحات بیشتری در اختیار اوکراین قرار دهد و مایت از اقدام نظامی (اوکراین) در حال کاهش است».

ریکاردز در پایان با اشاره به این موارد نتیجه‌گیری کرد: «تنها چیزی که باقی می‌ماند مذاکره (با روسیه) یا تشدید تنش‌ها به سمت یک جنگ هسته‌ای است. متأسفانه بایدن احتمالاً به تنش‌ها دامن بزند».

زلنسکی در دوران زمامداری خود در اوکراین قریب به 20 درصد از خاک کشورش را از دست داده و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور در درگیری با ارتش روسیه یا نابود شده‌اند و یا آسیب جدی دیده‌اند.

در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اوکراین علیه روسیه، وزارت دفاع روسیه بامداد دوشنبه اعلام کرد نیروهای ارتش اوکراین عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند. با وجود این، طبق اعلام وزارت دفاع روسیه،س نیروهای اوکراینی موفق به شکستن پدافند روسیه در مناطق جنوبی نشده‌اند.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

مسکو مکرراً هشدار داده ادامه پمپاژ تسلیحات به اوکراین به تقابل مستقیم غرب و روسیه منتهی خواهد شد اما مقام‌های غربی اصرار دارند ارائه کمک‌های نظامی، مالی و سیاسی به اوکراین باعث نمی‌شود آن‌ها طرف درگیری شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    روسیه اگر بتونه امسالم پوز یانکی ها را بزنه سال بعد با کله میان برای مذاکره
  • عمیر IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 3
    عملیات نظامی در اوکراین ؟ زبونت نمیچرخه بگی تجاوز تروریستای روسی ؟ تا کی اینو انکار کنی ریفیق ؟ 😉 زنده باد اوکراین !
  • کامبیزکورانی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 2
    ابرقدرت جهان الان به دفاع درمقابل اکراین افتخار میکندوازاینکه می‌تواند مواضع دفاعیش راحفظکند خوشحال است.خاک تو سرزمین ابرقدرتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس