کد خبر 1494402
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
تقلای اسراییل برای برقراری رابطه با عربستان

توافق ایران و عربستان در حالی آروزی دیرینه تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط با ریاض را به باد داد که رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد، تحقق این رویا را هنوز ممکن می داند.

به گزارش مشرق، «یوسی کوهن» رئیس پیشین موساد طی نطقی در موسسه مطالعات امنیتی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: براساس تجربه شخصی، باید بگویم رسیدن به توافق با عربستان سعودی کاملا ممکن است.

وی تصریح کرد: آسیای غربی در حال ورود به دوره جدیدی است که رهبران شجاع! آن می دانند چطور روابط خود را با دیگر کشورها عادی کنند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با اشاره به مذاکرات تل آویو با ریاض برای ایجاد پرواز مستقیم جهت انتقال حجاج ساکن سرزمین های اشغالی به حج، نوشت: در صورت به نتیجه رسیدن این مذاکرات، می توان به عادی سازی روابط بین دو طرف امیدوار بود.

منابع خبری صهیونیستی اخیرا مدعی شده بودند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «ایلی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، با میانجی گری بحرین پیرامون عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو گفت‌وگو کرده‌اند.

از جمله خواسته‌های مطرح شده ریاض در این گفت‌ وگو، اعطای تسهیلات به کرانه باختری و دست کشیدن ارتش رژیم صهیونیستی از کرانه باختری به نفع تشکیلات خودگردان فلسطین است.

چند مقام آمریکایی در گفت‌ وگو با روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کردند: گزارش‌ها مبنی بر پیشرفت در مذاکرات برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط میان «اسرائیل» و عربستان سعودی صحت ندارد.

در همین راستا، رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی خبر منتشر شده مبنی بر مذاکرات مستقیم میان بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی طی ماه‌های اخیر را تکذیب کرد.

از زمانی که دولت راست‌گرای افراطی رژیم صهیونیستی آغاز به کار کرده است، اکثر کشورهای عربی که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به عنوان بخشی از توافق‌نامه ابراهیم آغاز کرده بودند، تا حد زیادی این روند را متوقف کردند.

با این حال، کاخ سفید امیدوار است این توافق مربوط به دولت ترامپ را گسترش دهد و تقویت کند. معرفی نماینده ویژه از سوی وزارت خارجه آمریکا و نیز رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که دولت بایدن قصد دارد پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، تلاش ها در این زمینه را ادامه دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس