مقامات آمریکایی: پیشرفت در مذاکرات عادی سازی روابط عربستان و «اسرائیل» صحت ندارد

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر  گفت‌وگو میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط و حاصل شدن پیشرفت در این زمینه، چند مقام آمریکایی وجود چنین پیشرفتی را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش مشرق، چند مقام آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کردند: گزارش‌ها مبنی بر پیشرفت در مذاکرات برای دستیابی به توافق عادی سازی میان «اسرائیل» و عربستان سعودی صحت ندارد.

این مقامات آمریکایی که نام خود را فاش نکرده‌اند، افزودند: این گزارش‌ها بسیار اغراق آمیز است.

در همین راستا، «تساحی هنگبی» رئیس شورای امنیت رژین صهیونیستی خبر منتشر شده مبنی بر مذاکرات مستقیم میان بنیامین نتانیاهو و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی طی ماه‌های اخیر را تکذیب کرد.

وی با وجود تکذیب این خبر تأکید کرد که دستیابی به توافق عادی سازی روابط با عربستان سعودی ممکن است.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که اخیرا منابع خبری صهیونیستی فاش کردند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «ایلی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، با میانجی گری بحرین پیرامون عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو گفت‌وگو کردند.

پایگاه خبری «عرب ۴۸» به نقل از منابع عربستانی نوشت: از جمله خواسته‌های مطرح شده ریاض در این گفت‌وگو، «اعطای تسهیلات» به نفع کرانه باختری و «دست کشیدن ارتش اسرائیل» از کرانه باختری «به نفع فعالیت دستگاه‌های امنیتی فلسطین» اعلام شده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان با نتانیاهو و کوهن با میانجیگری بحرین و با فشار آمریکا صورت گرفته است.

این گزارش اعلام کرد که بن سلمان به بحرین رفته، جایی که گفت وگوها با مقامات صهیونیست از منامه و به واسطه عبداللطیف الزیانی وزیر امورخارجه بحرین انجام شده است.

در گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سعودی که نام و مسوولیت آنان فاش نشده آمده است، " به درخواست سعودی ها، بحرین بعنوان میانجی انتخاب شده است. "

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس