1

نتشار اولین عکس از مهسا امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن. ح» صورت گرفته است، او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حاضر شد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

روزنامه‌های امروز چهارشنبه سوم خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که سفر رئیس‌جمهور به اندونزی و دستاوردهای آن، تحلیل مناظره بین دو نماینده مجلس بر سر بحران خودرو، انتخابات هیئت رئیسه مجلس، ایجاد میدان نفتی جدید در تالاب هورالعظیم در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

مجلس یازدهم در آخرین سال کار خود، روز گذشته مجددا محمدباقر قالیباف را با اجماع و رأی بیشتری نسبت به سال قبل، به ریاست مجلس انتخاب کرد. موضوعی که عملا نشان می‌دهد مدیریت و اداره قالیباف در مجلس علی‌رغم حاشیه‌سازی برخی رسانه‌ها و نیروهای مخالف رئیس مجلس با رضایت نمایندگان همراه بوده است.

روزنامه اعتماد هم سو با جریانی رادیکال در بیرون از مجلس به استقبال انتخابات داخلی مجلس رفته و نوشته است:

گرچه به نظر نمی‌رسد در این چهار سال مجلس یازدهم، کسی فردی جز قالیباف را برای ریاست در معادلات و محاسبات جای داده باشد اما این باعث نمی‌شود که این جایگاه در لابی‌ها و بده و بستان‌های میان گروه‌های سیاسی داخل مجلس، نادیده گرفته شود. صندلی ریاست هرچند در مجلس یازدهم بدون رقیبی جدی، به نام قالیباف بود، اما تعداد آرای رییس حامل پیام سیاسی برای گروه‌های سیاسی داخل مجلس و سیاست‌کاران بیرون مجلس است. روند آرای قالیباف از سال اول مجلس تا دیروز که آرای چهارمین سال ریاست او مشخص شد، روندی سینوسی و به نوعی بالا و پایین‌دار است. سال اول و دوم روند آرای او با ۲۳۰ رای ثابت بود.

در ادامه این گزارش آمده است:

اما برای سال سوم، رای‌دهندگان به قالیباف کاهشی چشمگیر داشتند؛ به عبارت دیگر آرای قالیباف وارد یک شیب سقوط شد و از ۲۳۰ به ۱۸۶ رای رسید. درحالی که پایداری‌چی‌های مجلس و طیف قالیبافی‌ها در دو ماه گذشته از بابت واگذاری خودروها معروف به «شاسی‌بلندها» و همچنین طرح عفاف و حجاب، شمشیر را از رو بر روی همدیگر کشیده بودند، احتمال می‌رفت که این شمشیربازی دو طیف در رسانه‌ها، به ریزش رای یا حداقل ماندن تعداد آرا زیر ۲۰۰ رای منجر شود؛ اما اینگونه نشد. قالیباف توانست این انتخابات را مدیریت کند و در ظاهر امر، با پایداری‌ها به توافق برسد تا در آخرین وزن‌کشی مجلس، ۲۱۰ رای به دست بیاورد.

شبکه جاسوسی استریت بیز درخواست دادگاه علنی داد! / چرا رئیسی با هواپیمای برجامی به اندونزی نرفت؟

روزنامه شرق نیز به حاشیه‌های انتخابات هیئت رئیسه پرداخته و می‌نویسد:

مجلس‌یازدهمی‌ها صبح روز گذشته با ورود به دستور کار انتخابات هیئت‌رئیسه برای سال آخر، با ۲۱۰ رأی برای چهارمین سال متوالی سکانداری و ریاست مجلس را به محمدباقر قالیباف سپردند. هرچند از ابتدا هم القا کرده بودند که این کرسی رقیب ندارد و یکی از رقبای قالیباف همچنان الیاس نادران بود که در اجلاسیه‌های گذشته نیز صرفا به قصد مخالفت با ریاست قالیباف، کاندیدا شد و ۴۷ رأی کسب کرد و فریدون عباسی هم تنها با هفت رأی موافق معلوم نشد به چه منظور و نیتی باز برای کرسی ریاست به رقابت پرداخت! اما تلاش برای کسب کرسی نایب‌رئیسی شکل دیگری داشت و رقابت اصلی برای تصاحب این سمت بود.

شبکه جاسوسی استریت بیز درخواست دادگاه علنی داد! / چرا رئیسی با هواپیمای برجامی به اندونزی نرفت؟

روزنامه صبح نو به بررسی ترکیب هیات رییسه چهارم مجلس یازدهم پرداخته است و نوشته است:

مهم‌ترین نکته در انتخاب مجدد قالیباف در سال چهارم مجلس شورای اسلامی این است که عملا این رأی بیانگر آن است که نمایندگان مجلس از مدیریت پارلمان توسط قالیباف رضایت دارند و این مسأله برخلاف خبرسازی‌ها و روایت‌آفرینی‌هایی است که از سوی بعضی رسانه‌های رادیکال و افراد وابسته به این جریان بیان می‌شد. در نتیجه قالیباف عملا توانسته است در این سال‌ها با تعامل خوب و مناسب با نمایندگان، به اداره مجلس بپردازد. از طرفی با وجود حجم تخریب‌های متعدد برخی رسانه‌ها علیه رئیس مجلس در چند ماه گذشته که از سوی جریان‌ها و شخصیت‌های تندرو دنبال می‌شد، شاهدیم که نه‌ تنها این میزان تخریب، تأثیری در کاهش آرای قالیباف در ریاست مجلس نگذاشت، بلکه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش معنادار آراء هم بودیم. در نتیجه نه ‌تنها تخریب‌ها در این سال‌ها جواب نداده، بلکه مدیریت باثبات قالیباف در اداره مجلس و تمرکز روی مسائل اصلی، اعتبار او را در میان نمایندگان بالا برده است.

شبکه جاسوسی استریت بیز درخواست دادگاه علنی داد! / چرا رئیسی با هواپیمای برجامی به اندونزی نرفت؟

شبکه جاسوسی به دادگاه رسید

پس از گذشت هشت‌ماه از بازداشت الهه محمدی، خبرنگار اجتماعی روزنامه هم‌میهن و نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، دیروز بالاخره تاریخ برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده آنها اعلام شد. خبر را مسعود ستایشی، سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد.

روزنامه هم‌میهن درباره این دادگاه نوشته است:

سرانجام بعد از حدود هشت‌ماه، سخنگوی قوه‌قضائیه تاریخ برگزاری دادگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو روزنامه‌نگار حوزه اجتماعی را اعلام کرد. انتظار اهالی‌مطبوعات این است که دادگاه به‌معنای دقیق کلمه به‌صورت علنی برگزار شود، اما متاسفانه انتظارات اهل مطبوعات از نهادهای حاکم معمولا برآورده نمی‌شود.
ازاین‌رو، آن دسته از محافل اصولگرا که برگزاری غیرعلنی دادگاه سه‌جوان اعدام‌شده در اصفهان را به‌ باد انتقاد گرفتند و آن را بیش از هر چیز به زیان حکومت و دستگاه قضایی ارزیابی کردند، بهتر است تا دیر نشده، بر ضرورت علنی بودن دادگاه این دو روزنامه‌نگار تاکید و برای آن زمینه‌سازی کنند. اگر اتهامات خبرنگاران هم‌میهن و شرق، بر مبنای مدارک و اسناد متقن و محکمه‌پسند، علیه آنها مطرح شده است چه جای نگرانی دستگاه قضا از علنی‌شدن دادگاه؟ و اگر مدرک و سندی در دست نیست، غیرعلنی شدن دادگاه، کمکی به پذیرش آن ازسوی جامعه نمی‌کند و فقط بر دامنه بی‌اعتمادی‌ها می‌افزاید!

شبکه جاسوسی استریت بیز درخواست دادگاه علنی داد! / چرا رئیسی با هواپیمای برجامی به اندونزی نرفت؟

قابل توجه آن‌که اتهامات این دو نفر اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام است که با صدور قرار بازداشت موقت در زندان هستند.

این دو نفر با ادله دقیق قضایی دستگیر شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است، این افراد تا به امروز از تمامی خدمات رفاهی، قضایی و اجتماعی در دوران بازداشت برخوردار بوده تا جایی که یکی از متهمان در تماس تلفتی با همسرش از خوردن عصرانه لاکچری به صورت روزانه خبر داده است!

انتشار اولین عکس از مهسا امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن. ح» صورت گرفته است، او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار به یک رسانه ضد انقلاب پرداخت. بر اساس گزارش‌ها یکی از این خبرنگاران با حضور در کلاس جنگ نرم موسسه استریت بیز در آفریقای جنوبی آموزش دیده و پس از آن از مسیر ترکیه به ایران بازگشته است، این خبرنگار نقش مهمی از انتقال اخبار دروغین از اغتشاشات به رسانه‌های ضد انقلاب داشته است.

جزایر فرصت‌ها

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سفر به اندونزی با جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. این سفر که بعد از ۱۷ سال توسط رئیس‌جمهور ایران انجام شد سفری راهبردی برای اتحاد ۲ کشور بزرگ اسلامی محسوب می‌شود.

روزنامه وطن امروز درباره این سفر راهبردی نوشته است:

اندونزی در سال ۲۰۴۵، بعد از چین، آمریکا و هند چهارمین اقتصاد دنیا می‌شود. در حال حاضر اقتصادهای جنوب شرق آسیا شامل ۱۰ کشور، پنجمین قدرت اقتصاد جهانی هستند. اقتصادهای ۲ کشور بر اساس رفع نیازهایشان از جمله حوزه سلامت فعال و پویا بودند و در فضای جهانی تعامل داشتند. علاوه بر حوزه سلامت، خدمات فنی - مهندسی هم از اهداف دیگر این سفر است و ایران می‌تواند با حضور شرکت‌های معتبرش در این بخش، نقش فعالی در این حوزه داشته باشند. با توجه به افزایش روزافزون مصرف انرژی، این موضوع هم از جمله موارد همکاری‌های ۲ کشور است. عضویت ۲ کشور در جنبش عدم تعهد، نقش موثر اندونزی در آسه‌آن و عضویت ایران در سازمان اکو می‌تواند برای همکاری‌های ۲ کشور راهگشا باشد.

شبکه جاسوسی استریت بیز درخواست دادگاه علنی داد! / چرا رئیسی با هواپیمای برجامی به اندونزی نرفت؟

روزنامه ایران نیز از هدفگذاری ۲۰ میلیارد دلاری تهران - جاکارتا خبر داده و می‌نویسد:

فر روز گذشته رئیس‌جمهور به «جاکارتا» ذیل این هدف و در چهارچوب برنامه‌ای صورت گرفت که در قالب یک سازکار روشن و قابل اجرا در توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با کشورهای دوردست منطقه آسیا به کار گرفته شده تا برای کشور فرصت و امتیاز ایجاد کند. از این رو قابل انتظار بود که نخستین روز سفر رئیسی به اندونزی به امضای اسناد مهم همکاری بینجامد. چنانکه وزرای امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و معاون وزیر صمت با همتایان اندونزیایی خود ۱۱ سند همکاری به امضا رساندند. تفاهمنامه تجارت ترجیحی، لغو روادید، مبادلات فرهنگی، همکاری نظارتی بر تولید فرآورده‌های دارویی، همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری و همکاری دوجانبه در زمینه نفت و گاز از جمله اسناد همکاری امضا شده میان مقام‌های دو کشور بود که در حضور رؤسای‌جمهور دو کشور رونمایی شد؛ اسناد متعددی که به گفته رئیس‌جمهور از اراده مقام‌های دو کشور برای توسعه روابط در همه حوزه‌ها حکایت می‌کند.

شبکه جاسوسی استریت بیز درخواست دادگاه علنی داد! / چرا رئیسی با هواپیمای برجامی به اندونزی نرفت؟

روزنامه جوان هم به مقایسه سفر رئیسی با روحانی پرداخته و نوشته است:

اردیبهشت سال ۹۴، حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت ایران به اندونزی رفت، اما عزیمت روحانی به مالزی به منظور شرکت در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس کنفرانس کشورهای آسیا- آفریقا بود و سفری دوجانبه محسوب نمی‌شد. از سویی تشریفات و مدل سفر روحانی به اندونزی موجب انتقاداتی شد.

شبکه جاسوسی استریت بیز درخواست دادگاه علنی داد! / چرا رئیسی با هواپیمای برجامی به اندونزی نرفت؟

در ادامه این خبر ویژه آمده است:

حسن کامران که آن زمان نماینده مردم اصفهان در مجلس بود، از تریبون مجلس انتقادات خود را مطرح کرد. او با اشاره به اشتیاق برخی مسئولان برای انجام سفرهای خارجی، گفت: «دیروز جلسه هیئت نظارت بر سفرهای خارجی کارکنان دولت را داشتیم؛ مثلاً در سفر رئیس‌جمهوری به اندونزی، ۳۸ نفر درخواست داشتند. ۹ تا کم کردیم یعنی ۲۹ نفر همراه رئیس‌جمهوری رفتند که البته به نظر من ۲۹ نفر هم زیاد است. مثلاً گفتیم دو پزشک نرود، یک پزشک برود. خدمه ویژه نرود، ولی گفتند یکی باید باشد غذا را چک کند که مسموم نباشد. ۱۲ نفر خبرنگار و عکاس بودند، نیروهای امنیتی ایرادی ندارد، این‌ها توجیه دارد؛ ولی این همه خبرنگار و عکاس نیاز نیست. مترجم اشکالی ندارد، برخی چیزها لازم است و برخی چیزها نیاز نیست، روحانی در سفر سال ۹۴ به اندونزی به جای هواپیمای ریاست جمهوری، با یک ایرباس برجامی به اندونزی رفت که فخر برجام را بفروشد، اما عملاً آن سفر آورده‌ای برای ایران نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    10 2
    یه شبه نظر اصلاحطلبان در مورد مجلس تغییر کرد،حالا نمایندگان این مجلس شدند انسانهای باشعور و شریفی کاربلدی هستند چون ۴۴ نفر به قالیباف رای ندادند.
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 1
      مشرق عزیز هر چیزی گفتم و هر کاری کردم اگر ناحق بده حلالمان بفرمایید
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    5 1
    یه شبه نظر اصلاحطلبان در مورد مجلس تغییر کرد،حالا نمایندگان این مجلس شدند انسانهای باشعور و شریفی کاربلدی هستند چون ۴۴ نفر به قالیباف رای ندادند.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    17 5
    "مثلا خبرنگاران" روزنامه های اصلاحطلب برا کی دارند خبر جمع میکنن؟اولین خبرشون از خارج منتشر میشه،اولین نفر میرسن بیمارستان،اولین نفر قبل از خانواده بیمار رو میبینن،عکس گرفتن از بیمار در این شرایط اخه کی بهش اجازه داده.ایشون خبرنگاره یا آدمی اجیرشده؟ما مردم خواهان واقعیت حرکات این افراد هستند.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      8 2
      با مجریان ترسو بقیه قوانین هم زیر پا میروند و قطعا جرم و جنایات زیاد می‌شود که شروع شده علائمش. تأسف برای تنظیم کنندگان این لایحه جرم زای به اسم عفاف و حجاب
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      4 1
      دوره های جاسوسی عجیبی که نیلوفر حامدی پیش ازین اتفاق (یعنی مرگ مهسا امینی شخصی که خودش بواسطه برادر و پسر خاله اش مرتبط با گروه تروریستی کومله بود), در آفریقا دیده و همچنین حضور زمانی دقیق و مطلع در بیمارستان و اطلاع دقیق از لحظه ورود و خروج امینی و بلافاصله بدنبالش انتشار عکس امینی در ضمن همکاری پایاپای این شخصیت چه قبل و چه بعد از حادثه با شبکه های دشمن، این فرضیه رو بشدت تقویت می‌کنه که شاید مرگ مهسا امینی هم در نتیجه وارد کردن ضربه به سر توسط همین خبرنگار نیلوفر حامدی یا اجیرانش یا با هماهنگی و اطلاع دادن قبلی دشمن بوده باشه،تا بدین ترتیب به آسانی اون خوراک خبری که ارزش جنجالی داشته باشه رو تهیه کنند
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      3 1
      هرزنامه های زنجیری و مافیای بابی یهودی حامی آن نقش خبر رسانی ندارند،هرزنامه اصلاحطلب با شایعه پراکنی و فریب در استدلال ذهنیت جامعه را فریب میدهند.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    12 2
    "مثلا خبرنگاران" روزنامه های اصلاحطلب برا کی دارند خبر جمع میکنن؟اولین خبرشون از خارج منتشر میشه،اولین نفر میرسن بیمارستان،اولین نفر قبل از خانواده بیمار رو میبینن،عکس گرفتن از بیمار در این شرایط اخه کی بهش اجازه داده.ایشون خبرنگاره یا آدمی اجیرشده؟ما مردم خواهان واقعیت حرکات این افراد هستند.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    3 2
    با وعده اینترنت یا فیلترشکن، اصلاح طلبان رای می اورند؟
  • احسان صادقی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    10 1
    سلام علیکم، کاش حالا که قرار بود دلار از تجارت دو طرف ایران و اندونزی حذف شود در ادبیات متقابل هم حذف شود و اسم ۲۰ میلیارد دلار به میان نمیام و به جای ان از پول ملی صحبت میشد
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    6 2
    باید این به ظاهر خبرنگاران به اشد مجازات برسند. اینهمه اغتشاس و خسارت و فساد و کشتار زیرِ سر اینها بود
  • مسعود دیپلمات IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    3 1
    احتمال اینکه در مسیر انتقال مهسا امینی به محل آموزش ، نوعی خوراکی سمی از طریق نوشابه یا آبنبات و امثال این ها به او داده باشند که پس از مدتی باعث سکته شود بعید به نظر نمی رسد.
  • ایرانی واداده بیکار IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    خبرنگار ن . ح احیانا همان نیلوفر حامدی که نیست ؟؟؟
  • سید فروزان CH ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    البته اکر رییس جمهور با هواپیمای برجامی میرفت همین نشریه با تیتر درشت مینوشت سفر رییس جمهور با دستاورد برجامی منافقین در همه جا هستند از شرق و اعتماد گرفته تا کاخ سعد آباد که فرشهای آنجا را غیب کردند
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    چند روز پس از آنکه حضرت آقا از فروش مواد اولیه با دلار تلگرامی انتقاد کردند دولت جلوی این کار را گرفت؛ حالا قالیباف جلوی دولت را گرفت تا مواد اولیه با دلار 50 تومنی خرخره معیشت مردم را له کن... آیا قالیباف با ولایت و معیشت مردم دشمنی دارد؟
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 1
    این استدلال ضدانقلاب و بعضی مردم تحت تاثیر و اینستازیست ها که می گویند که اطلاعات رفته تو اصفهان و به شیوه پالامپ پولومپ پیلیمپ و ده بیست سی چهل , 3 نفر را گرفته و دادن اعدام کردن را قطعا اکثریت ملت نمی پذیرند چرا پس از بین جمعیت معترضین , کسی دیگر را به جرم قتل و محاربه نگرفتن ؟ قرعه کشی بوده ؟! خصوصا اینکه چنین ادعایی از سمت کسانی مطرح می شود که سابقه طولانی در حمایت از قاتلین , تروریست ها و تجزیه طلبین دارند بعضی مردم هم که زیر بار تبلیغات رسانه ایی به کل خورد شدن هر چی ضد انقلاب بگه تکرار می کنن و تفکر شان را از دست دادن همین تیپ مزخرفات را گفته اند که تو این کشور 85 میلیون نفری نتوانستند 50 هزار نفر هم کف خیابان ها جمع کنند اکثریت مردم عقل و شعور دارند .
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    بعد از چندین ماه تازه وقت دادگاه تعیین شد عجب عدالتی کمرم رگ به رگ شد از این عدالت
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    کسانی که ظلم و فساد نهادها و حکومت ها را افشا می کنند خداوند ثواب بسیار بهشون میدهد از جمله این دو خبرنگار
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    همین احمدی نزادتون روزگاری در آن سفر کذایی به نیویورک هواپیما را پر از فامیل و نوه دولتمردان فعلی کرده بود؟ از این گیر دادن شما به هواپیمای برجامی و مقایسه با سفر روحانی به اندونزی به این نتیجه می رسم که دارید بی عرضگی و ناتوانی دولت بیچارگان در مهار تورم و گرانی اجاره و تخم مرغ و مرغ و... توجیه می کنید.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
      0 1
      لااقل کفش بپوش بعد بپر وسط بحث! پا برهنه آمدی مثل منگولها پرت میسرایی!!
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    2 1
    دو نفر به هر دلیلی با هم دعوا میکنند نفر سومی میاد و از دعوا فیلم میگیره و در فضای مجازی پخش میکنه و در کل مرتکب خلافی در نوع خودش میشه اما چیزی از اصل دعوا به عهده او نیست
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 1
    هواپیماهای برجامی را خوب بررسی کنید احتمال وجود دستگاههای حاسوسی و شنود زیاد است. روحانی با همین ساده لوحی شاید عامدانه با واردات لوازم آلوده موجب اینهمه خسارت به مسیر صنعت هسته ای شد.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    5 1
    نیلوفر حامدی خبرنگار مردم ایران است یا رسانه ها و شبکه های جاسوسی خارج از ایران؟! روزی نامه شرق اگر صداقت داشت باید متشکر و مدیون باشد که عنصر نامطلوبش کشف شده نه متوقع و شاکی! درواقع خود این شیپور بدصدا نیز باید جهت استخدام جاسوس به اسم خبرنگار محاکمه شود.
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    1 0
    مشرق عزیز هر چیزی گفتم و هر کاری کردم اگر ناحق بده حلالمان بفرمایید
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 1
    واقعا اقایون افساد طلب واسه خودشون اسفند دود کنند با این همه نفوذی جاسوس خاعن ،تمام فتنه ها زیر سر ایناست خواهشا براداران گنام امام زمان ع یه چشم دارن دوتا قرض بگیرن حواسشون به این جماعت باشه😈😔😔
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۴
    0 1
    شیطان برای نوکرفطریشان خاتمی ملعون هواپیمای اختصاصی باتجهیزات کامل جهت استفاده شخصی فروختند اما احمدی نژاد انراردکرد
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس