1

ماه عسل لیدرهای برانداز خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کردند، به پایان رسید. حالا هر کس به فکر خود و کار خود است و آنچه انقلاب می‌نامیدند، تفریحی بوده که تکراری شده است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی، قیمت خودرو در مجلس و یک هشدار خاص درباره واگذاری شتاب‌زده پرسپولیس و استقلال و در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

این روزها تغییر وتحولات در دولت مورد توجه روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار دارد، روزنامه آرمان ملی نوشته است:

. اکنون هم که دولت برخی وزرا را تغییر و برخی مدیران اقتصادی را جابه‌جا کرده، زمانی که گزارشی از سوابق و عملکرد مدیران و وزیران جدید مورد مطالعه قرار می‌گیرد این‌گزاره را در ذهن ایجاد می‌کند که وزرا و مدیران جدید مزیت جدیدی نسبت به مدیران و وزرای قبلی ندارند. بعد از اینکه دولت توفیقاتی در ایجاد روابط با کشورهای منطقه داشت و به موجب آن به طور موقت شاخصه‌های اقتصادی امیدوار کننده شد اما به علت اینکه دولت توان استفاده از این دستاورد را نداشت و نگاهی کلان از سوی دولت به سیاست خارجی وجود نداشت، مجددا شاهد بازگشت شاخص‌های نه چندان مطلوب به اقتصاد بودیم. این موارد نشان می‌دهد تا زمانی که نگاه سیاست خارجی دولت به صورت کلان دچار تغییر نشود و به برجام و بازگشت به آن آنگونه که باید توجه نشود و تکلیف اف‌ای‌تی‌اف مشخص نشود، همچنان شاهد افزایش قیمت دلار، رشد گرانی و تورم و خروج سرمایه از کشور خواهیم بود. امروز دولت به خوبی می‌داند چه میزان از اموال شهروندان تبدیل به دلار شده است تا از کاستی‌های اقتصادی از سوی دولت به اموال مردم تاثیر نگذارد. این موارد نشان از افت ‌اعتماد در جامعه است.

چرا پس از پایان ماه عسل، لیدرهای براندازی جمع کردند و رفتند؟/ ویژه‌نامه روزنامه اصلاح‌طلب برای مهره شبکه استریت بیز!

روزنامه شرق نیز در روزهای گذشته پروژه تغییر در وزارت صمت را کلید زده و در گزارشی می‌نویسد:

اگرچه در بحبوحه و کوران تغییرات هفته گذشته در مدیران ارشد اجرائی کشور که شامل جابه‌جایی در ریاست سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت صندوق نوآوری و شکوفایی بود، شایعه برکناری وزیر صمت نیز شنیده شد، اما روز گذشته با مطرح‌شدن استیضاح فاطمی‌امین در مجلس، خود وزیر در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره برکناری‌اش، آن را شوخی دانست و گفت قرار شد «شوخی نکنید»! عبارتی که به خوبی نشان می‌دهد فاطمی‌امین از علاقه رئیسی به خود اطلاع دارد و خبر تغییر و جابه‌جایی خود در دولت را شوخی‌ای بیش نمی‌داند. به همین دلیل با جدی‌شدن ماجرای استیضاح دوباره او در مجلس، دولت دست به کار جالبی زد و یک بار دیگر لایحه‌ای فوریت‌دار برای تشکیل سازمان بازرگانی به مجلس فرستاد.

در ادامه این گزارش آمده است:

موضوعی که پیش از این بارها لغو شده بود، اما دولت دوباره آن را امتحان کرد شاید این بار به هدف بنشیند. اقدامی که نمایندگان آن را تلاش دولت برای حفظ فاطمی‌امین در جایگاه وزارت صمت به هر قیمتی دانستند. به همین دلیل با دوفوریت تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار با رأی بالایی مخالفت کردند. حتی در ادامه با تقاضای دولت مبنی بر بررسی این لایحه به صورت یک‌فوریتی نیز مخالفت کردند تا در نهایت رئیس مجلس اعلام کند این لایحه به صورت عادی در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

چرا پس از پایان ماه عسل، لیدرهای براندازی جمع کردند و رفتند؟/ ویژه‌نامه روزنامه اصلاح‌طلب برای مهره شبکه استریت بیز!

سوگواره رادیکال‌ها برای یک جاسوس -خبرنگار

روزنامه هم‌میهن شماره امروز خود رابه یک رپورتاژ قابل توجه برای یک زندانی امنیتی اختصاص داده است، در بخشی از این ویژه‌نامه آمده است:

اکنون ۲۰۰روز است که از الهه محمدی چیزی نخوانده‌ایم، اگرچه درباره او بسیار خوانده‌ایم. اکنون۲۰۰روز است که او بلاتکلیف پشت آن دیوارهاست و ما این‌طرف دیوار. او به تک‌تک دوستانش فکر می‌کند و دوستانش به او. دیوارها نتوانستند و نمی‌توانند او را از دوستان و خانواده‌اش جدا کنند. آدمی فقط در جلوی چشم دیگران نیست بلکه بسیاری از کسانی که دوست‌شان داریم، در ذهن ما هستند. گاه از جلوی چشم ما به درون ذهن ما سفر می‌کنند. امیدوارم زودتر از آنچه ممکن است، او آزاد شود. امیدوارم بی‌گناهی او اثبات شود. امیدوارم دوباره صدایش در تحریریه‌ها بلند شود و برای ما بنویسد. برای ما مردم ایران دوباره بنویسد. چنانکه او عاشقانه برای مردمش می‌نوشت!

چرا پس از پایان ماه عسل، لیدرهای براندازی جمع کردند و رفتند؟/ ویژه‌نامه روزنامه اصلاح‌طلب برای مهره شبکه استریت بیز!

در حالی این روزنامه تندرو سعی دارد از این متهم امنیتی یک خبرنگار ساده بسازد که نام این فرد در بیانیه تحلیلی سازمان اطلاعات سپاه و وزارات اطلاعات به عنوان یکی از عوامل اصلی اغتشاشات درج شده است، در بخشی از این بیانیه مشترک آمده است: سرویس‌های جاسوسی غربی در برخی کشورها دوره‌های براندازی و جنگ‌های ترکیبی تشکیل می‌دادند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: انتشار اولین عکس از مهسا امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن. ح» صورت گرفت که از آموزش دیدگان همین دورهها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار پرداخت. بر اساس گزارش‌ها یکی از این خبرنگاران با حضور در کلاس جنگ نرم موسسه استریت بیز در آفریقای جنوبی آموزش دیده و پس از آن از مسیر ترکیه به ایران بازگشته است، این خبرنگار نقش مهمی از انتقال اخبار دروغین از اغتشاشات به رسانه‌های ضد انقلاب داشته است.

جمع کردند و رفتند!

ماه عسل لیدرهای برانداز خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کردند، به پایان رسید. حالا هر کس به فکر خود و کار خود است و آنچه انقلاب می‌نامیدند، تفریحی بوده که تکراری شده و دیگر با آن خوش نمی‌گذرد. شاید هم دیگر بودجه نمی‌رسد! حالا یکی‌یکی کمرنگ می‌شوند، صفحه مجازی‌شان را می‌بندند و به تدریج مبارزه! را کنار می‌گذارند و به زندگی عادی بازمی‌گردند. زندگی عادی؛ همان چیزی که برای مردم حرام کرده بودند.

روزنامه جوان درباره تحولات رفتاری گروهک‌های ضد انقلاب نوشته است:

همین شکست براندازان در رسیدن به اهداف خود علیه ایران، طبعاً باعث تغییر رویکرد دولت‌های غربی نسبت به آن‌ها هم خواهد شد و غربی‌ها ارزیابی منفی از توان و عملکرد براندازان علیه ایران خواهند داشت. یکی از نتایج این ارزیابی و بررسی شکست براندازان، کاهش بودجه آن‌ها خواهد بود.
یکی از آن‌ها می‌نویسد: «خب ظاهراً فاندها (جیره) تموم شده و لیدرهای انقلاب رفتن به کار و زندگی‌شون برسن.»

چرا پس از پایان ماه عسل، لیدرهای براندازی جمع کردند و رفتند؟/ ویژه‌نامه روزنامه اصلاح‌طلب برای مهره شبکه استریت بیز!

جوان در ادامه نوشته است:

جیره‌ها و پول‌ها و بودجه‌ها به پایان رسیده و دیگر انقلاب کردن برای‌شان به صرفه نیست. یک کاربر توئیتر می‌نویسد: «جیره اپوزیسیون قطع شد و افتادن به جان هم! این وسط بازنده بزرگ علی کریمی بود که از کاخ‌نشینی رسید به پناهندگی و فرخ‌نژاد که داشت خوب پولی در می‌آورد در ایران، حالا اونجا باید سماق بمکه و بقیه سلبریتی‌ها و دوزاری‌ها که این مدت یک بار نه به خشونت نگفتن و بدتر جوون‌ها رو تحریک کردن.»
آنچه نوشته، نه اینکه بیراه نیست که شواهد نشان می‌دهد منطبق بر واقع هم است. برخی از براندازی کاسبی کردند و پول به جیب زدند، برخی هم موقعیتی را که در ایران داشتند، باختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    8 1
    چقدر این اپوزیسیون و کشور های خارجی بگن ما امید تغییراتی بخوان ایجاد کنند در ایران این اصلاح طلب ها هستن ... اینا چکار باید میکردن که نکردن ... تا بقیه بفهمن به اخور کدوم اجنبی وصل هستند!
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
      1 0
      خودت فهمیدی چی نوشتی
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    9 1
    بازداشت الهه محمدی خر مهره جاسوس .. بد جوری لیبرالهای آنریکایی و اصلاح طلبان آمریکایی را افسرده کرده است.!
  • علی افصحی IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    ادامهٔ شرم آور ترین حرکت ضد انقلابی از اول انقلاب تاکنون یعنی آشوب اراذل و اوباش ، تجزیه طلبان و تروریست و حضور پست ترین طیف از افراد بیمار دل ، باشعار شنیع « زن زندگی هرزه گی » برای صاحب فاسد روزی نامهٔ « هم میهن شیطان » اهمیت دارد. کرباسچی در اواخر ده‍هٔ هفتاد به جرم اختلاس توسط قاضی القضات امروز و قاضی آن روز محاکمه و زندانی شد و باز به خاطر اختلاس و رانت کارخانه رشنت الکتریک با پوشش زن خودش و زن عبدالله نوری و زن باجناقش و زن قبه ، اعلام جرم و خلع ید از کارخانه شد، مورد علاقهٔ اش بوده ،به انتقام زندان خود و ... اله‍ه احمدی جاسوسهٔ خبرنگار که در فتنه پلشت زن زندگی هرزه گی نقش محوری ایفا کرده ، را به عنوان « نویسنده مردم معرفی و برای جاسوسه روز شمار گذاشته و آرزوهای شیطانی می کند. این که چه نسبتی بین کرباسچی و این جاسوسه خبرنگار وجود دارد فعلا مورد بحث ما نیست فقط اشاره می کنیم که همان ارتباط باعث این همه « جلز و ولز » کرباسچی شده و تلاش دارد از « آن طرف دیوار خبر دار شود » این ترفند مجرمان است. اما الههٔ احمدی توسط کرباسچی به کارگاه توجیه چگونه در پوشش خبرنگاری براندازی کنند ، موسوم به « استریت بیز » در آفریقای جنوبی که توسط عناصر سازمان جنایت کار سیا برگزار شد معرفی گردید. در این کارگاه الهه احمدی نحوهٔ ارسال خبرهای خاص به صورت رمزی را آموزش دید و بر تمرکز او بر موضوع زن تأکید شد. مراد سازمان سیا از « زن » طیفی از زنانی بود که به خاطر نداشتن خانوادهٔ منسجم آمادهٔ‌ اقدام به هر ناهنجاری بودند تا در برابر اندک پولی یا قول فراری دادن و... دست به کشف حجاب یا روابط غیر متعارف ، یا برجسته کردن اعمال شنیع زنان بی حیا و... جامعهٔ زنان ایرانی را علیه ارزش های دینی تصویر و بین زنان بی مبالات و فاسد انسجام ایجاد کند تا در روز موعود در میدان حاضر شده و به تیم های عملیاتی خرابکار و ویرانگر سرویس ویژه !! دهند. بنابراین اگر در جریان آشوب های کثیف و جنسی پائیز دیده می شد بیشتر عناصر هدایت کنندهٔ ویران گران زنان مسلحند و شبانه در هر تیم پنج نفره یک زن آلوده و فاسد حضور دارد زنانی چون « ملعونه نیکا شاکرمی » که دختری خیابانی و بی قید و به شدت فاسد بود ، به تهران فرار کرده و در خیابان ها روزگار می گذراند. هفته ها به خانهٔ خاله اش سر نمی زد کسی نگرانش نمی شد . کرباسچی بی حیاست.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    0 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس