کد خبر 1491488
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
آمریکا به جای رهبر القاعده یک کشاورز سوری را کُشت

دو نظامی ارتش آمریکا اعتراف کردند که در حملات پهپادی به شمال غربی سوریه به جای یک رهبر ارشد القاعده، یک کشاورز را کشته‌اند.

به گزارش مشرق، دو تن از مقام‌های ارتش ایالات متحده گفته‌اند که احتمالاً برخلاف تصورات ارتش آمریکا، یکی از رهبران ارشد القاعده در حمله پهپادی واشنگتن در سوم می در شمال غربی سوریه کشته نشده است.

یکی از مقام‌های ارشد نظامی آمریکا به روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در این خصوص گفت: « ما دیگر مطمئن نیستیم که یک مقام ارشد القاعده را کشتیم».

یکی دیگر از مقام‌ها نظامی آمریکایی به واشنگتن‌پست گفت: « گرچه معتقدیم که هدف اصلی در این حمله کشته نشده است اما معتقدیم که این فرد (کشته شده) از القاعده است».

فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز سوم ماه می، بیانیه‌ای کوتاهی را منتشر کرد و مدعی شد که یک «حمله یکجانبه در شمال غربی سوریه انجام داده است و یک رهبر ارشد القاعده را هدف قرار داده است».

طبق این بیانیه، حمله ایالات متحده حدود ساعت ۱۱:۴۲ صبح به وقت محلی سوریه انجام گرفته بود.

با این‌حال، دو مقام ارشد نظامی آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، از ادعاهای پیشین ارتش آمریکا عقب‌نشینی کردند و خانواده قربانی و همچنین کارشناسان امور مربوط به تروریسم به واشنگتن‌پست گفتند که فرد کشته شده، هیچ ارتباطی با تروریست‌های القاعده نداشته است.

خانواده فرد قربانی گفته است که او «لطفی حسن میستو» ۵۶ ساله و پدر ۱۰ فرزند است. حسن یکی از فرزندان میستو به واشنگتن‌پست گفته است که پدرش طبق معمول روز را شروع کرد و صبحانه خود را خورد و سپس به امور مربوط به گوسفندانش پرداخت.

طبق این گزارش، میستو سپس برای چند ساعت در نزدیکی خانه خود استراحت کرد و با برادرش چای نوشید. حوالی ساعت ۱۱:۳۰ صبح، میستو به سراغ حیواناتش رفت.

بنا بر گفته حسن، پدرش کمتر از ۱۵ دقیقه بعد در نزدیکی منطقه‌ای که با برادرش چای می‌نوشید، مورد اصابت موشک یک پهپاد شکاری MQ-۹ قرار گرفت.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، عکس‌ها و جزئیات این رویداد را از طریق مصاحبه با خانواده و همسایگان میستو جمع‌آوری کرده است.

بر اساس این گزارش، تصاویر همچنین توسط سازمان دفاع مدنی سوریه یا همان کلاه‌ سفیدها ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، چهار تن از کارشناسان تروریسم به واشنگتن‌پست گفته‌اند که در هیچ‌یک از بحث‌های آنلاین با شبه‌نظامیان القاعده پس از حمله آمریکا، هیچ اشاره‌ای به نام میستو نشده است و بعید است که یک چهره ارشد القاعده در منطقه حمله فعالیت داشته است.

«چارلز لیستر» مدیر مبارزه با تروریسم و برنامه‌های افراط‌گرایی در موسسه خاورمیانه (غرب آسیا) به روزنامه واشنگتن‌پست گفت: « بلافاصله پس از حمله، کلاه‌ سفیدها آمدند و نام و حرفه این فرد (قربانی) را تشخیص دادند. افراد محلی نیز گفتند که این فرد همواره کشاورز بوده است. او هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته است و هیچ‌ وابستگی با گروههای مسلح نداشته است».

بر اساس این گزارش، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده درخواست واشنگتن پست برای اظهار نظر که خارج از ساعات کاری ارسال شده بود، پاسخ نداد.

«مایکل لاهورن» سخنگوی فرماندهی مرکزی، به واشنگتن‌پست گفت که مقامات از گزارش‌هایی مبنی بر تلفات غیرنظامیان آگاه هستند.

وی در این باره گفت: «سنتکام تمامی این اتهامات را جدی می‌گیرد و در حال تحقیق است تا مشخص کند که آیا این اقدام به طور ناخواسته موجب آسیب رسیدن به غیرنظامیان شده است یا خیر».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس