روسیه با یک حمله «استثنایی» پایتخت اوکراین را موشک‌باران کرد

مقامات اوکراین می‌گویند ارتش روسیه بامداد امروز سه‌شنبه بار دیگر زیرساخت‌های پایتخت این کشور را با حمله پرحجم موشکی و پهپادی هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد ارتش روسیه بار دیگر بامداد امروز شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را با حملات سنگین موشکی و پهپادی هدف قرار داده است.

وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام ارشد نظامی اوکراین نوشت: شهر کی‌یف بامداد امروز برای هشتمین بار در ماه جاری هدف حملات استثنایی و متراکمِ موشک‌های کروز، پهپادها و احتمالا موشک‌های بالستیک روسیه قرار گرفت.

به گفته این منبع نظامی اوکراینی «حمله امروز ارتش روسیه از نظر حجم آتش استثنایی بود؛ با شلیک حداکثر موشک در کوتاهترین زمان.در این حملات دست‌کم سه نفر مجروج شدند.»

ارتش روسیه در ماه‌های اخیر راهبرد و تاکتیک خود را در میدان جنگ تغییر داده و با حملات موشکی و پهپادی گسترده، زیرساخت‌های اوکراین را بمباران می‌کند. حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

پس از حملات موشکی روسیه به زیرساخت‌های اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بارها از آمریکا و مقامات اروپایی درخواست کرد که سامانه‌های پدافندی پیشرفته در اختیار این کشور قرار دهند. سرانجام چهارشنبه گذشته واشنگتن‌پست گزارش داد که دولت آمریکا قرار است یک سامانه ضدموشکی پاتریوت در اختیار اوکراین قرار دهد؛ هر سامانه پاتریوت دارای حداکثر ۸ پرتابگر است که بسته به نوع مهمات مورد استفاده بین ۴ تا ۱۶ موشک را در خود جای می دهد.

منابع آگاه به واشنگتن‌پست گفته‌اند نیروهای آمریکایی در خاک یک کشور ثالث، احتمالاً آلمان، نحوه استفاده از این سامانه را به اوکراینی ها آموزش خواهند داد.

به گفته این منبع آگاه «این کار کمی طول می‌کشد، اما سربازان اوکراینی پس از این دوره آموزشی برای عملیاتی‌کردن سامانه پاتریوت، به اوکراین برمی‌گردند. این مقام آمریکایی با این حال تأکید کرد که «بعید است که این سامانه دفاع هوایی قبل از بهار به اوکراین برسد». بنا بر گزارش واشنگتن‌پست، با رونمایی از این بسته کمک نظامی، با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دولت بایدن نزدیک به ۲۲ دلار فقط در بخش نظامی به اوکراین کمک کرده است.

«مارک هرتلینگ»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفت‌وگو با نشریه «نیوزویک» درباره زمان عملیاتی‌شدن سامانه پاتریوت در خاک اوکراین اعلام کرد نیروهای اوکراینی برای مقابله با حملات موشکی روسیه، نمی‌توانند به این زودی‌ها از سامانه ضدموشکی و پیشرفته پاتریوت استفاده کنند. مارک هرتلینگ دراین‌باره گفت: اوکراین ماه‌ها نیاز به آماده‌سازی برای استفاده از سامانه پیشرفته ضدموشکی پاتریوت دارد. این سامانه نمی‌تواند کل خاک اوکراین را در برابر حملات موشکی، محافظت کند. وی همچنین افزود: اگر کسی تصور می‌کند با پاتریوت می‌توان کل مرز ۸۰۵ کیلومتری بین اوکراین و روسیه را محافظت کند، هیچ چیزی از عملکرد و نحوه کار این سامانه ضدموشکی نمی‌داند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 56
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    11 0
    دولت بایدن نزدیک به ۲۲ دلار فقط در بخش نظامی به اوکراین کمک کرده است.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    19 13
    احسنت ،خیلی هم عالی!! دم جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه گرم ، به امید موفقیت قریب الوقوع برای آنها، ان شاء الله!!
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      3 0
      ما شا الله و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
  • بی نام IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    22 25
    افتخاری دیگه برای یه جنایتکار جنگی به نام پوتین
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      22 10
      اربابتون آمریکا داره نفسهای آخرش میکشه از خودش هم نمیتونه دفاع کنه چه رسد به مستعمره اش اکراین. غم آخرتون نباشه
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    1 3
    احمق ها به بهشت نمیروند.
  • محمدی یار IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    7 10
    ممنون ارباب پوتین. ارادت داریم خدمتت.
    • محمد قزل IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      0 0
      زنده باد پوتین مرگ بر غربی های همجنس باز وطرفدا رانش
  • ایرج IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    10 4
    سامانه های پاتریویت توسط افسران پیمان ناتو بکارگرفته می شوند.دوسامانه پاتریوت امروز منهدم شدند.
  • ناشناس IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    10 3
    حمله به افغانستان عراق لیبی سوریه هوا پیمایی مسافربری ایران ویتنام ارباب شما حمله کرده هزاران نفر را کشته جنایات نبود نوکر صفت کد خداپرست بوتین باز پس گیری سر زمین خودش می جنگد
  • سیاوش IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    16 13
    اونا که میگن اربابتان آمریکا . خو میشه بکین ارباب شما کیه ؟ چین نجس خور یا روسیه خائن
    • مهرداد IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      0 3
      دمت گرم سياوش جان
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      4 0
      همینکه زلنسکی همجنس‌باز، دلقک هتاک قرآن سوز ،منحرف اخلاقی و معلول فکری عقلی اخلاقی ،نوکر صفت، گدای قدرت ،یهودی زاده دجال ، کفش پاک کن بایدن ، نباشه تو بگو هررررر کسی باشه بجز این گوساله سامری کفایت میکنه
  • TR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    9 15
    حمله موشکی روسیه نشان در ضعف نیرو هوایی روسیه هست
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      3 0
      بچه جون ، آخه تو از استراتژی جنگی و از قدرت نیروی هوایی روسیه چی میدونی؟ برو پی بازیت
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      1 0
      خیر
    • TR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      0 0
      خفه . استراتژی جنگ خخخخ مردک کشوری که نتونه از جنگنده استفاده کنه فقط موشک باران کنه یعنی اینکه برتری هوایی رو نمیتونه ایجاد کنه کارشناس استراتژی شده خخخخخ
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    10 19
    جنگ روسیه و اوکراین بعیده برنده ای داشته باشه اما به بازنده بزرگ داره اون هم ملت ایران هست چون این جنگ به شدت باعث دو قطبی شدن مردم ایران شده و نکته طنز اینجاست که احتمالا روس و اوکراین چون به بن بست رسیدن با هم صلح میکنن .
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    2 0
    مشغولی آمریکا و روسیه و اروپا به نفع جهان سوم است
  • حمید IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 2
    بازنده جنگ روسیه اکراین روسیه چین ایران است. اما بایدن کثیف از آزادی خواهان در ایران طرفداری نکرد. ابرقدرتهای شرق و غرب همگی کثیف هستند.
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    2 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس ارزان به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه یابد پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردن 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس