کد خبر 1489102
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
تاکید کشورهای «جی۷» بر حمایت بی‌قیدوشرط از اوکراین

وزرای اقتصاد و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای گروه هفت بر تداوم حمایت از کی‌یف «تا هر زمان که طول بکشد»، تاکید کردند.

به گزارش مشرق، کشورهای عضو «جی ۷» پس از اجلاس سه روزه در ژاپن، در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به تداوم حمایت‌های از اوکراین تاکید کردند که تا هر زمان که طول بکشد، حمایت بی‌قید و شرط خود از کی‌یف را ادامه خواهند داد.

در بیانیه مشترک هفت اقتصاد برتر جهان آمده است: ما تا هر زمان که طول بکشد، بر حمایت بی‌قیدوشرط خود از اوکراین تاکید می‌کنیم و در محکوم کردن تجاوز غیرقانونی، غیرقابل توجیه و بی‌دلیل روسیه به اوکراین، متحد هستیم. همچنان قاطعانه نسبت به برطرف کردن نیازهای مالی ضروری و کوتاه‌مدت اوکراین و همچنین حمایت از کشورهای همسایه آن و سایر کشورهایی که شدیداً تحت تاثیر این جنگ هستند، متعهد هستیم.

کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس جی۷ همچنین بر حمایت از همکاری‌های بین‌المللی به عنوان ابزاری برای حل مشکلات اقتصادی جهان تاکید و «لفاظی غلط و تکراری روسیه درباره تاثیر منفی تحریم‌ها بر امنیت غذایی و انرژی» را رد کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما در کنار جامعه بین‌الملل، به افزایش بودجه و حمایت اقتصادی از اوکراین در سال ۲۰۲۳ و اوایل ۲۰۲۴ به ۴۴ میلیارد دلار متعهد هستیم؛ این افزایش بودجه، تصویب برنامه حمایتی صندوق بین‌المللی پول از اوکراین به مبلغ ۱۵.۶ میلیارد دلار در بازه‌ای چهار ساله را محقق کرد.

به ادعای اعضای جی ۷، این بودجه تخصیصی به احیای زیرساخت‌های حیاتی اوکراین کمک و از روند عادی فعالیت دولت این کشور اطمینان حاصل می‌کند.

کشورهای عضو این گروه همچنین بر تمایل خود جهت حفظ تحریم‌های ضدروسیه، تاکید و نسبت به رصد دقیق تبادلات بین‌مرزی بین روسیه و سایر کشورها و تحلیل «تاثیر اعمال سقف قیمتی بر نفت خام و فرآورده‌های نفتی روسیه» ابراز تمایل کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    آفرین بر کشورهای جی ۷ به امید پیروزی مدافعان اوکراینی بر متجاوزان روسیه
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 0
    الله خودش در تمام عالم انسانیت را از حیوانیت نجات دهد
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس