کد خبر 1488823
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
افسر سابق ارتش آمریکا: «هیمارس» کارایی لازم را ندارد

یک افسر سابق ارتش آمریکا گفت که سامانه موشکی هیمارس قابلیت لازم در جنگ اوکراین را ندارد.

به گزارش مشرق، «استانیسلاو کراپیونیک»، کهنه سرباز ارتش آمریکا می‌گوید که این کشور فریب شرکت‌های تسلیحاتی را در خصوص کارایی سامانه موشکی هایمارس، خورده‌ است و این سامانه کارایی لازم را در اوکراین ندارد.

او به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که سامانه هیمارس نتوانسته موجب برتری نظامی اوکراین در مواجهه با ارتش روسیه شود و علی‌رغم به کارگیری فناوری پیشرفته و سرمایه‌گذاری وسیع در این سامانه، اما در مقابله با تاکتیک و فناوری نظامی روسیه دچار ضعف است.

استانیسلاو کراپیونیک همچنین گفت که آمریکا اعتماد و اتکای زیادی به این سامانه‌ موشکی دارد که همین موضوع موجب شده است تا این کشور در تنگنا قرار گیرد.

در این راستا کارشناسان نظامی آمریکایی اعلام کردند که نمی‌دانند ارتش روسیه چگونه با موشک‌های سامانه «هیمارس» در اوکراین مقابله می‌کند.

بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا آگاه است که سامانه‌های دفاع هوایی روسیه به طور فزاینده‌ای در حال سرنگون کردن موشک‌های سامانه هیماریس هستند که به اوکراین داده شده است.

مقامات نظامی آمریکایی گفته‌اند: «این موضوع مبهم مانده است که چگونه ارتش روسیه اثرگذاری این سامانه‌ را به طور قابل توجهی کاهش داده است».

در این گزارش آمده است که در صورت بروز جنگی جهانی، سامانه‌های هیمارس با آسیب پذیری بیشتری مواجه خواهند شد چون روسیه این قابلیت را دارد که تمامی ماهواره‌های آمریکایی که پرتاب موشک را هماهنگ می‌کنند، سرنگون کند.

از سوی دیگر شبکه «سی‌ان‌ان» یکشنبه هفته گذشته گزارش داد که ارتش روسیه با استفاده از روش‌های جنگ الکترونیک و پارازیت، توانسته موشک‌های سامانه‌های هیمارس را از مسیر خارج کند.

این شبکه به نقل از پنج منبع مطلع آمریکایی، انگلیسی و اوکراینی گفت که اقدامات روسیه در جنگ الکترونیک باعث شده که مهمات هدایت‌شونده با جی‌پی‌اس، به‌طور فزاینده‌ای ناکارآمد شوند.

بر این اساس، یک اپراتور پهپادهای اوکراینی ضمن مهم توصیف کردن اقدام روسیه در ایجاد اختلال در کار سامانه‌های هیمارس، گفت که چنین چیزی را تا قبل از ماه نوامبر سال گذشته ندیده بود.

یکی از مقامات پنتاگون نیز به سی‌ان‌ان گفت که تلاش جهت یافتن راه‌های جدید برای مقابله با اقدامات روسیه در از مسیر خارج کردن موشک‌ها، مانند «یک بازی دائمی موش و گربه» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردم 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس ارزان به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس