کد خبر 1488822
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
لاوروف: حکم بازداشت «پوتین» یک رسوایی است

وزیر امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: حکم بازداشت «پوتین» یک رسوایی برای دادگاه لاهه به‌شمار می‌آید.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: صدور حکم بازداشت «پوتین» توسط دادگاه کیفری بین‌ المللی (دادگاه لاهه) یک رسوایی به شمار می آید.

دیپلمات ارشد روسی در این خصوص اضافه کرد: این به وقاقع شِبه‌دادگاه که به ابزاری مطیع در دست آنگلوساکسون‌ ها تبدیل شده است، همچنان به نشان دادن جهت گیری سیاسی و ناکارآمدی خود ادامه می‌ دهد.

وزیر امور خارجه روسیه در پیامی ویدئویی به همایش حقوق بین الملل در سنت پترزبوگ ادامه داد: دادگاه بین المللی کیفری تاکنون در مقابل فشارهای جمعی غرب مقاومت نکرده و دستورات موقتی را (علیه روسیه) صادر کرده است. به موازات اقدامات دادگاه لاهه، بیش از ۳۰ کشور که بیشتر آنها از اتحادیه اروپا و ناتو هستند تلاش می کنند به فرایند حمایت از اوکراین بپیوندند. ما این اقدامات را سوء استفاده آشکار از فرایندهای دادگاه برای فشار آشکار و باج خواهی می دانیم. امروز این ساختار تصمیم‌ های مفتضحانه جدیدی اتخاذ می‌ کند؛ از جمله گسترش یک‌ جانبه حوزه قضایی خود.

«سرگئی لاوروف» در این باره افزود: غرب بدبینانه تلاش می کند روسیه را به نقض قوانین بین المللی متهم کند، اگرچه خود در لیبی و یوگسلاوی آن را زیر پا گذاشت.

این در حالیست که اوکراین در ۲۶ فوریه سال گذشته میلادی و ۲ روز پس از شروع جنگ، از روسیه به دادگاه کیفری بین المللی شکایت کرده و روسیه را به نسل کشی و جنایت جنگی متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عملیات ویژه نظامی روسیه علیه اوکراین بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد مبنی بر حق دفاع انفرادی و جمعی از خود است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس