کد خبر 1489055
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
بزرگ‌ترین بسته تسلیحاتی آلمان در راه اوکراین

مجله آلمانی «اشپیگل» خبر داد که برلین در حال تدارک برای ارسال بسته جدید کمک تسلیحاتی ۲.۷ میلیارد یورویی (۳ میلیارد دلار) به اوکراین است.

به گزارش مشرق، در ادامه پمپاژ تسلیحاتی اوکراین از سوی غرب، خبرها از تدارک آلمان برای ارسال بزرگترین بسته کمک تسلیحاتی برلین به کی‌یف حکایت دارد.

«اشپیگل» روز شنبه (امروز) خبر داد که آلمان بسته جدیدی از تجهیزات نظامی را برای اوکراین به ارزش ۲.۷ میلیارد یورو (۳.۰ میلیارد دلار) جمع آوری کرده است که بزرگترین بسته کمکی برلین به کی‌یف از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین است.

بنا بر گزارش این مجله آلمانی، بسته جدید کمک تسلیحاتی آلمان به اوکراین شامل موارد ذیل می‌شود:

«۲۰ دستگاه خوردوی جنگی پیاده نظام «ماردر»، ۳۰ فروند تانک «لئوپارد ۱»، ۱۵ دستگاه ضد هوایی خودکششی «گپارت»، ۲۰۰ پهپاد شناسایی، چهار سامانه پدافندی Iris-T، مهمات و تجهیزات توپخانه و بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی رزمی و لجستیکی».

تدارک آلمان برای ارسال کمک‌های نظامی تازه به اوکراین در شرایطی انجام می‌گیرد که این کشور به همراه آمریکا و دیگر کشورهای غربی از آغاز جنگ اوکراین در حال ارائه انواع کمک‌های تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی هستند و همزمان فشارهای بی سابقه علیه روسیه از جمله تحریم‌های شدید را در پیش گرفته‌اند.

آلمان به بهانه جنگ اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه در حال اختصاص بودجه کلان برای بالا بردن توان ارتش آلمان و خریدهای تسلیحاتی تازه از آمریکا است.

در همین راستا، آمریکا اخیرا هفته گذشته خبر داد که در قراردادی به ارزش حدود ۸.۵ میلیارد دلار ۶۰ فروند بالگرد نظامی «شینوک-۴۷» و دیگر تجهیزات مرتبط به آلمان می‌فروشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    دم‌ هرکسی گرم که به کسی که از خودش دفاع میکنه ، به هر نحوی کمک میکنه و لعنت ابدی الله بر کسی که به متجاوز به هر نحوی کمک میکنه
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      پس لعنت ابدی بر غرب و شرق که هر دو طرف از متجاوز حمایت میکنن... شرق از روسیه و غرب هم از اسرائیل!!!
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      مرگ بر هرچی یانکی گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون و غربگداهای داخلی هست که با وجود تجاوز و آدم‌کشی یانکی‌ها در چندین کشور ازشون دفاع میکنن!!!
  • امیر IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    مطمعن باشید آلمان خود را وارد جنگ‌ جهانی سوم خواهد کرد روسیه در یک روز می‌تواند آلمان را محو کند
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    4 1
    دَمِ آلمان و کشورهای غربی گرم به امید پیروزی مدافعان اوکراینی بر متجاوزان روسیه
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 1
      دم جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه گرم ، به امید موفقیت قریب الوقوع ایشان و سرکوب نازی‌ها و صهیونیست‌ها!!
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    آلمان خیلی غلط می‌کنه که سلاح به اوکراین ارسال می‌کنه.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد
  • هیچکی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    محکوم به شکست
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردم 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس ارزان به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس