کد خبر 1543064
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
استنطاق تیک‌تاک، این بار توسط اتحادیه اروپا

مدیرعامل تیک‌تاک طی ۲روز آینده با روسای ارشد اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد تا به نگرانی‌های مختلف آن‌ها در خصوص این شبکه اجتماعی پاسخ دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به گفته تیک تاک، «شو زی چو» مدیرعامل تیک‌تاک، طی ۲ روز آینده در بروکسل با «تیری برتون» رئیس صنعت، «ورا جورووا» رئیس دیجیتال و «دیدیه ریندرز» رئیس ضدانحصار اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد.

بازدید چو، دومین دیدار او از بروکسل، در بحبوحه بررسی دقیق نظارتی بر نقش تیک‌تاک با ادعای گسترش اطلاعات نادرست انجام می شود.

سخنگوی تیک‌تاک گفت که او به این کمیسیونرها در مورد روند امنیت داده تیک‌تاک به نام«Project Clover» که امسال شروع به ذخیره سازی داده های کاربران اروپایی به صورت محلی کرد، توضیحاتی ارائه می دهد. این شرکت اعلام کرده بود برای جلب اطمینان اروپا ۱.۳ میلیارد دلار برای ساخت ۳ مرکز داده جدید (۲ مرکز در ایرلند و یکی در دانمارک) هزینه می‌کند که به این معنی است که تا پایان سال ۲۰۲۴، داده‌های کاربران در اتحادیه اروپا ذخیره خواهند شد.

چو همچنین به آنها در مورد انطباق این شرکت با قوانین جدید محتوای آنلاین اتحادیه اروپا که به عنوان قانون خدمات دیجیتال شناخته می شود، توضیح می دهد. این قانون شرکت بزرگ فناوری را ملزم می کند تا برای مقابله با محتوای آنلاین غیرقانونی و مضر در پلتفرم های خود اقدامات بیشتری انجام دهد.

کمیسیون، پارلمان و شورای اتحادیه اروپا همگی استفاده از تیک تاک را در دستگاه‌های رسمی نمایندگان مجلس و کارکنان آن‌ها ممنوع کرده‌اند. چندین کشور داخل بلوک از جمله بلژیک و دانمارک استفاده از آن را ممنوع کرده‌اند. نروژ، که در اتحادیه اروپا نیست، اما عضو منطقه اقتصادی اروپا است، مقامات دولتی و نمایندگان پارلمان را از داشتن تیک تاک در دستگاه های خود منع کرد.

برتون ماه گذشته به تیک‌تاک تا ۲۵ اکتبر(۳ آبان) مهلت داد تا اطلاعاتی در مورد اقدامات واکنش به بحران ارائه دهد. او همچنین به این شرکت دستور داد تا ۸ نوامبر (۱۷ آبان) جزئیاتی را در مورد نحوه محافظت از یکپارچگی انتخابات و افراد زیر سن قانونی به صورت آنلاین در پلتفرم خود ارائه دهد.

تیک تاک حدود ۱۵۰ میلیون کاربر در اروپا دارد که طبق داده‌های خود شرکت، هر روز حدود ۹۰ دقیقه یا بیشتر را در برنامه صرف می‌کنند. در حالی که تیک تاک زمان و تلاش قابل توجهی را صرف ایجاد کارمندان در کشورهای عامل خود برای بومی سازی برنامه کرده اما مدیریت بایت دنس (شرکتی که صاحب تیک تاک است)همچنان در چین باقی مانده است.

«موریتز کورنر» یکی از اعضای آلمانی پارلمان اروپا، گفته بود که: «تیک تاک چندین خطر غیرقابل قبول برای کاربران اروپایی دارد، از جمله دسترسی به داده ها توسط مقامات چینی، سانسور، و ردیابی روزنامه نگاران».

از طرف دیگر این شرکت که بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، با درخواست‌های فزاینده قانون‌گذاران آمریکایی برای ممنوعیت سراسری به دلیل نگرانی در مورد نفوذ احتمالی دولت چین مواجه شد.

تیک تاک اعلام کرده بود در حال کار بر روی طرحی به نام پروژه تگزاس است که یک نهاد مستقل برای ذخیره داده های کاربران آمریکایی در ایالات متحده بر روی سرورهایی که توسط اراکل شرکت فناوری ایالات متحده اداره می شود ایجاد می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    تیک تاک را بخاطر ارسال پیام های ضد صهیونیستی جریمه و محاگمه خواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس