کد خبر 1486491
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸

گذر از 18 سالگی و ورود به دهه بیست زندگی به تنهایی به دلیل ورود به دنیای بزرگسالی و احساسات متفاوت و جدید، پر از دغدغه‌های فراوان است؛ اینکه قدم در دنیای دغدغه‌های مستقل شدن و روی پای خود ایستادن گذاشته شود.

برای اکثر افراد این شرایط درحالی رخ می‌دهد که با وجود گذراندن حدود 18 سال از زندگی حتی هنوز رشته تحصیلیِ مورد علاقه‌ای که قرار است در جهت کسب مهارت برای شغل آینده آزموده شود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در این سن همچنان درگیر مباحث خودشناسی و انتخاب مسیر شغلی هستند.

افراد بسیار، استعدادهای بسیار

این زمان را می‌توان از حساس‌ترین سنینی به شمار آورد که کمک والدین نقش پررنگی در تشخیص مسیر درست برای ادامه زندگی شغلی و موقعیت اجتماعی فرزندان دارد؛ خصوصا پس از کنکور و مشخص شدن نتیجه آن!

زیرا بعضی از والدین موفقیت شغلی و آینده فرزندان خود را صرفا در گرو کنکور، انتخاب رشته و سپس ورود به دانشگاه می‌دانند.

البته دغدغه بزرگ‌تر اینجاست که بعد از دانشگاه چه آینده مالی، اجتماعی و شغلی‌ای در انتظار فارغ‌التحصیلان است؟

باید روراست بود و این موضوع را در نظر گرفت؛ اینکه آیا منطقی و عقلانی هست که نتیجه 12 سال تحصیل را فقط در 4 ساعت به صورت تستی و در شرایط روانیِ دشوار مورد آزمایش قرار داد؟

نقش صحیح والدین در آینده شغلی فرزندان

در طول دوران تحصیل در ایران خصوصا در مدرسه، صرفا بر دو نوع از هوش‌های چندگانه انسان تمرکز می‌شود؛ هوش منطقی - ریاضی و هوش کلامی - زبانی!

و تماما سعی بر این است که همه افراد مثل هم شوند و یک کارمند حرف‌شنو تحویل جامعه داده شود.

به تبع همان روش تحصیلیِ مدارس، در کنکور نیز بر همین‌ها تمرکز می‌شود و طبیعی است که همه دانش‌آموزان نمی‌توانند به موفقیتی که مورد انتظارشان است دست یابند و این موضوع را ضربه بزرگی برای خود و والدین‌شان در نظر می‌گیرند!

راه‌های بسیار برای رسیدن به موفقیت

باید واقع بین بود و در نظر گرفت که راه‌های رسیدن به موفقیت و داشتن شغلی که آینده‌دار باشد و در عین حال مورد علاقه، بسیار است که کنکور فقط یکی از آن‌هاست، آن‌هم فقط برای بعضی از رشته‌های تحصیلی که صرفا با تحصیلات آکادمیک می‌توان در آن‌ها متخصص شد.
طبق آمار فارس نیوز امسال تعداد 574751 نفر در آزمون گروه تجربی شرکت ‌کرده‌اند که از این تعداد حدود 55000 نفر مورد پذیرش دانشگاه‌ها قرار گرفته‌اند و بقیه در انتظار راهی برای ورود به رشته مورد علاقه مانده‌اند!

از آن گذشته تخصص‌هایی وجود دارند که در دانشگاه‌ها آموزش داده نمی‌شوند یا شغل‌هایی که بر اساس ترندهای دنیا به سرعت وارد بازار می‌شوند که شرط موفقیت در ‌آن‌ها داشتن مهارت‌های نرمی است که در هیچ یک از دوران تحصیل چه در مدرسه و چه در دانشگاه، درباره آن‌ها بحث نمی‌شود.
یا هیچ وقت مهارت‌هایی در جهت کسب درآمد و راه‌های پولسازی از توامندی‌ها آموزش داده نمی‌شود بلکه مطالب تئوریک اقتصاد و تعاریف آن‌ها صرفا برای پر کردن واحدهای درسی، ارائه می‌شود.

نقش صحیح والدین در آینده شغلی فرزندان

" اما راه‌های میانبری برای یادگیری مهارت‌های نرم، مهارت‌های کسب و کاری، مهارت‌های کارآفرینی و مهارت‌های تخصصی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها برای دستیابی به شغل مورد علاقه قدم برداشت و سد کنکور را برای موفقیت از میان برداشت.

استارت باکس" می‌تواند یکی از اولین قدم‌هایی باشد که برای کسب مهارت و تخصص‌های لازم جهت ورود به بازار کار و کارآفرینی برداشته می‌شود و دغدغه و نگرانی‌ از آینده جوانان را تعدیل می‌کند.

نقش صحیح والدین در آینده شغلی فرزندان

دوره "استارت باکس" از "مدرسه کسب و کار کارابیز" شامل:

  • مهارت‌های نرم: خودشناسی، تفکر طراحی، مذاکره و ...
  • مهارت‌های کسب و کاری: بازاریابی و برندینگ، مبانی مالی کسب و کار، مسائل حقوقی کسب و کار، فروش و ...
  • مهارت‌های کارآفرینی: مبانی کارآفرینی، مدل کسب و کار، راه اندازی استارت ‌آپ و ...
  • مهارت‌های تخصصی: طراحی وبسایت، نرم افزارهای آفیس، فتوشاپ و ...

است که توسط اساتید برتر هر حوزه ارائه می‌شوند. علاوه بر آن، این امکان وجود دارد که مهارت‌جویانِ "استارت باکس" بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان کارآموز یا نیروی کار حرفه‌ای به شرکت‌های دیگر معرفی شوند و حتی فرصت فعالیت در یکی از شرکت‌ها بزرگ یا کوچک و یا حتی حضور در فضای کار اشتراکی را داشته باشند تا با افراد متخصص دیگر لینک شده و مشغول به کار شوند. همچنین می‌توانند با فضای استارت ‌آپ‌های بزرگ و کوچکی که در آن‌جا هست بیشتر آشنا شوند.
دوره آموزشی "استارت باکس" یک دوره کسب و کار کاملا آنلاین است که در هرکجایی که باشید می‌توانید به آن‌ دسترسی داشته باشید.

به علاوه "مدرسه کسب و کار کارابیز" این امکان را به وجود آورده تا در صورت نیاز به کسب تخصص در یک حوزه خاص، زیر نظر صاحبان کسب و کار و متخصصان آن حوزه مانند موبایلگرافی، کسب و کار آشپزی، برنامه نویسی، راه اندازی گلخانه و.. مهارت کسب کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس