اژه ای

رئیس قوه قضاییه: می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم.دنبال حل مشکل معادن و کارخانه‌ها هستیم.

به گزارش مشرق، با اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دقایقی پیش در بیستمین سفر استانی خود و در صدر یک هیأت عالی قضایی وارد استان کردستان شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با علما، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان و همچنین بررسی مشکلات قضایی کردستان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان است.

سایر مسئولان عالی قضایی که در سفر به استان کردستان رئیس عدلیه را همراهی می‌کنند، هر کدام به نقاط مختلف این استان خواهند رفت تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

قرار است رئیس دیوان عالی کشور در این سفر ضمن انجام ملاقات‌های مردمی و دیدار با کارکنان قضایی استان کردستان، از وضعیت کارخانه ریسندگی پریس بازدیدی به عمل بیاورد.

دادستان کل کشور نیز علاوه بر دیدار با کارکنان دادسرای سنندج، در کارخانه‌های شین‌بافت و آگرین واقع در شهرک صنعتی دهگلان حاضر می‌شود و به بررسی مسائل و مشکلات این کارخانه‌ها می‌پردازد.

وزیر دادگستری نیز در این سفر ضمن بررسی وضعیت اموال تملیکی و گمرکات استان کردستان، وضعیت خودروهای رسوبی در پارکینگ ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان را پیگیری می‌کند.

دیدار با کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان کردستان و استماع مطالب و درخواست‌های آنها، مهمترین برنامه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در این سفر خواهد بود.

معاون سیاسی قوه قضاییه در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان، علاوه بر حضور در دادگستری و زندان شهرستان سقز، از کارخانه ذوب‌آهن و بازارچه مرزی سیف نیز بازدید می‌کند.

معاون راهبردی دستگاه قضا نیز به بازدید و بررسی بخش‌های مختلف دادگستری کردستان و سازمان‌های تابعه این استان خواهد پرداخت.

حضور در دهگلان و دیدار با کارکنان دادگستری این شهرستان و همچنین بازدید از سد قشلاق، مهمترین برنامه‌های معاون حقوقی قوه قضاییه در جریان سفر به استان کردستان خواهد بود.

می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم/ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند و باید تمام را در راستای رفع مشکلات مردم بگذاریم

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در جریان این سفر به بررسی مشکلات حوزه فناوری و اطلاعات دادگستری استان کردستان می‌پردازد.

بازدید از پروژه‌های عمرانی دادگستری کردستان نیز در زمره برنامه‌های معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در این سفر قرار دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه علاوه بر سفر به قروه و بررسی وضعیت زندان این شهرستان، از معدن منگنز دلبران نیز بازدید می‌کند.

بازدید از دادگستری و زندان شهرستان بانه و بررسی مشکلات کوله‌بران و وضعیت بازارچه مرزی محلی، مهمترین برنامه‌های رئیس سازمان بازرسی در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان خواهد بود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این سفر علاوه بر بررسی وضعیت مرزهای استان کردستان، از دادسرای نظامی سقز بازدید می‌کند.

پیگیری مشکلات ثبتی استان کردستان، حضور در دادگستری شهرهای سروآباد و مریوان و بررسی مشکلات باغ‌داران و کشاورزان این منطقه، از جمله برنامه‌های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در این سفر خواهد بود.

رئیس سازمان زندان‌ها در جریان سفر به کردستان، علاوه بر بررسی وضعیت زندانیان استان و بازدید از زندان سنندج، با کارکنان دادگستری شهرستان بیجار نیز دیدار می‌کند.

پیگیری مشکلات ساختمان‌های پزشکی قانونی کردستان، بررسی وضعیت معدن قلعه‌گاه و بازدید از دادگستری شهرستان کامیاران، از برنامه‌های رئیس سازمان پزشکی قانونی در این سفر خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه نیز در جریان سفر هیئت عالی قصایی به استان کردستان، علاوه بر حضور در دادگستری دیواندره و بازدید از بازداشتگاه این شهرستان، از کارخانه آب‌معدنی چهل‌چشمه و یکی از واحدهای دامداری بزرگ کردستان بازدید می‌کند.

همچنین قرار است سخنگوی دستگاه قضا و رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در جریان سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان به گفتگوی چهره به چهره با مراجعه‌کنندگان به عدلیه بپردازند.

رییس قوه قضاییه با حضور در دانشگاه کردستان پای صحبت اساتید و دانشجویان این دانشگاه نشست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان کردستان: ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان کردستان طی سخنانی اظهار کرد: مردم استان کردستان مردمانی غیور و فرهیخته و مهربان هستند که از آغاز انقلاب تا امروز خدمات برجسته‌ای به کشور ارائه کرده‌اند و در عرصه دفاع از میهن و مرزهای کشور و خنثی کردن توطئه‌های دشمن، پیشگام بوده‌اند.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: استان کردستان از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی بالایی برخوردار است، اما به واسطه تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه دشمنان، آنگونه که شایسته مردم شریف استان کردستان است زیرساخت‌های مرتبط با توسعه این استان تکمیل نشده که باید مسئولان استانی و کشوری در این راستا گام‌های بیشتر و متمرکزتری را بردارند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مسئله اصلی کشور مسئله رشد تولید و رفع مسائل معیشتی مردم است، گفت: موضوعات مرتبط با امنیت مردم از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است، مقولات فرهنگی نیز بسیار حائز اهمیت است، اما امروز اقتصاد و معیشت مردم و رشد تولید، مسئله اصلی و مهم ماست؛ دستگاه قضایی باید در راستای تامین امنیت سرمایه گذاری و رشد تولید، اقدامات مقتضی را با تمام توان ترتیب دهد و در این زمینه به دولت و مجلس مساعدت‌های همه‌جانبه داشته باشد.

رئیس عدلیه بیان داشت: ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند و علی‌رغم همه مشکلات و کمبودهای تجهیزاتی و مالی که داریم باید تمام توان و تمرکز خود را در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم بگذاریم و نباید خدای ناکرده به واسطه مشکلات موجود، انگیزه کافی در خدمت‌رسانی به مردم یا حُسن رفتار با ارباب رجوع نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به مسئولان و کارکنان قضایی استان کردستان تاکید کرد: حُسن رفتار ما با مردم، بسیار اهمیت دارد و این موضوع تنها به ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی منحصر نمی‌شود بلکه مربوط به همه مسئولان و کارگزاران دستگاه‌های حاکمیتی است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی استان کردستان دستور داد: در راستای رفع خصومات و مشکلات مردم به ویژه مسائل خانوادگی، با تمام توان از ظرفیت‌های مردمی در جهت صلح و سازش بهره بگیرید و بدانید برکتی که در صلح و سازش می‌باشد در حکم صادره نیست.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان، به ارائه آمار و ارقامی در خصوص رسیدگی مراجع و محاکم قضایی کردستان به پرونده‌ها پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری کردستان در حوزه کاداستر و تثبیت اراضی ملی و طبیعی، از تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین تثبیت ۴۲ درصدی اراضی زراعی این استان خبر داد.

همچنین در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان اداری، شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های تابعه قضایی استان کردستان به بیان مطالب و مسائل خود پرداختند.

می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم/ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند و باید تمام را در راستای رفع مشکلات مردم بگذاریم

رییس قوه قضاییه: دنبال ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بدو ورود به استان کردستان اظهار کرد:دنبال ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم هستیم.

وی افزود:می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم.دنبال حل مشکل معادن و کارخانه‌ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به رفع مشکلات ناظر بر واگذاری اراضی فاز دو شهرک وحدت سنندج پس از ۲۵ سال اختلاف: تاکید داشتم قبل از سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان، اقدامات مقتضی در راستای رفع مسائل و مشکلات شهرک مزبور و شهروندان مرتبط با آن انجام گیرد و مراتب به صورت عمومی اعلام شود تا اینگونه تلقی نشود که سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان صرفا به منظور رفع این مشکل بوده است.

تشریح اهداف سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در بدو ورود به فرودگاه سنندج اظهار کرد: مردم استان کردستان مردمانی مهربان، رئوف، باوفا، باصفا و اهل ادب و فرهنگ و هنر هستند که در طول چهار دهه گذشته با صمیمیت و روحیه عطوفتی که دارند، خدمات زیادی به انقلاب و کشور ارائه کرده‌اند.

رئیس عدلیه گفت: در جریان سفر به استان کردستان با سرکشی از بخش‌های مختلف قضایی این استان درصدد رفع مسائل و مشکلات آنها برخواهیم آمد.

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: همچنین در جریان این سفر تلاش خواهیم کرد با همکاری دولت و مجلس، در راستای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی استان کردستان گام برداریم و به جنبه‌های مختلف موضوع از جمله اشتغال مردم، توسعه اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری در استان بپردازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به رفع مشکلات ناظر بر واگذاری اراضی فاز دو شهرک وحدت سنندج پس از ۲۵ سال اختلاف بین ادارات و سازمان‌های مختلف در مورد مالکیت آن و بلاتکلیفی برخی از شهروندان، با پیگیری و حکمیت سازمان قضایی نیروهای مسلح، گفت: من تاکید داشتم قبل از سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان، اقدامات مقتضی در راستای رفع مسائل و مشکلات شهرک مزبور و شهروندان مرتبط با آن انجام گیرد و مراتب به صورت عمومی اعلام شود تا اینگونه تلقی نشود که سفر هیئت عالی قضایی به استان کردستان صرفا به منظور رفع این مشکل بوده است.

می‌خواهیم انتقادات و پیشنهادات مردم را بشنویم و در جهت رفع مشکلات گام برداریم/ما مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی باید بدانیم که مردم، ولی نعمتان ما هستند و باید تمام را در راستای رفع مشکلات مردم بگذاریم

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: همچنین در استان کردستان ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی قابل توجهی به‌لحاظ معدنی و سایر جنبه‌ها وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان استانی، در این راستا نیز اقدامات مثبتی را در جهت منافع مردم استان کردستان انجام دهیم.

رئیس عدلیه در پایان تاکید کرد: همچنین مسئولان قضایی در جریان سفر به استان کردستان به صورت مستقیم و چهره به چهره با مردم این استان ومراجعان به دستگاه قضایی دیدار می‌کنند و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنها در راستای رفع این مسائل و ‌مشکلات اقدام خواهند کرد.

شایان ذکر است رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان کردستان از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ماموستا رستمی امام جمعه سنندج، زارعی کوشا استاندار کردستان و حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان و سایر مقامات استانی مورد استقبال قرار گرفت.

گفتنی است فرزند جانباز سیدصباح صمدی به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم استان کردستان، ورود رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه را به استان کردستان خیرمقدم گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 13
  • CN ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    6 0
    مثل همیشه انتقادات و پیشنهادات مردم را از این گوش میشنویم و از آن گوش بیرون میریزیم تا کمی خشم مردم کم گردد!
    • ناشناس IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      4 1
      پیشنهاد من = اعدام قاتلان شهید آرمان علی وردی ۲ - اشد مجازات برای قاتلان شهید حمیدرضا الداغی ۳ - برخورد با فساد ، دزدی ، گرانی و ... ۴ - برخورد قاطع با فساد های اداره ای ۵ -... و بقیه مشکلات کشوری و اداری
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      3 0
      طرف دستگاهش غرق مشکلات و رشوه و.. هست اما برای دولت نسخه اقتصادی می‌پیچه ! راستی از قاتلانش مدافعان امنیت چه خبر؟
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      1 0
      از اژه‌ای هم برا این مردم آبی گرم نمیشه
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    5 1
    خب بشنو.... چرا انقدر مجازات سلبریتی وقیح و هرزه کمه که به خودش اجازه ی هر کثافت کاری رو می ده؟ چرا خفه شون نمی کنید ؟ چرا کتایدن ریاحی بعد اون همه کثافت کاری راست راست بی حجاب می گرده تو این مملکت؟
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    6 0
    ر با این عملکردت، مجرمین دیگه حسابتون نمی کنن
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    11 0
    دستگاه قضا فاسدترین و ناکارآمدترین نهاد کشوره
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    5 2
    سرعت اینترنت را به زمان روحانی برگردانید
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    3 0
    منافقین از کفار بدترند خیلی هم بدترند
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    13 1
    رضا خان وقتی آیت الله مدرس را ترور کرد برای عیادتش بر بالینش رفت گفت درخواستی داری بگو انجام دهیم. مدرس با همان لهجه ی سده‌ای فرمود میخام کو تو نباشی
  • ناصر IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    5 0
    واقعا تاکسی کارش به دادگاه نیافتد نمیداندکه قانون هایی که اجرا میشود فقط به نفع کلاهبرداران است علی الخصوص قانون اعسار.کلاهبرداران مال مردم را میخورند وسرشان کلاه میگذارندولی چون میدانندقانون اعسار هست هرجندمحکوم میشوندولب چیزی عاید طلبکارنمیشود .
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 4
    زندگی تو این مملکت جز حقارت و بدبختی هیچی نداره
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    3 0
    تنها انتقادی که میشه کرد موضوع گرانیهاست وتنها پیشنهادی که میشه داد اینست که سعی کنید عملگرا باشید تا سخن گرایی ؛
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    6 0
    اصلا عوامفریبی نمیکنید !!!!!!!!!
  • سلام فارسی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 2
    قیمت ها رو کنترل کنید مشکلی دیگه نمیمونه
  • ناشناس IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    2 2
    با کشت و کشتار و زندانی و ممنوعالکار و ممنوع خروج و اعدام و ... نمیشه به حرف مردم گوش داد!!!!!
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    3 2
    دروغ نگین.نظر مردم یک درصد توی اداره کشور نقش نداره
  • فرهاد US ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 1
    چرا بیعدالتی گسترده وجوداره؟چرافقر وفلاکت در پنجمین کشور جهان از نظر ثروت غوغا میکنه؟بیکاری هر روز بیشتر از دیروز؟خوب حالا قسمت کوچکی از حرف مردم را شنیدید برید حلش کنید
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    خیلی ازمحکومیت های کیفری به جهت ناآگاهی مردم ازقانون است قوه قضا می تواندازطریق پیامک تعدادی ازقوانین راآموزش دهدمثل موضوعات فرارازدین فروش مال ارث بهتان زدن و...ازطرفی مردم برای داشتن زندگی بی دردسرنیازمنددانستن بعضی قوانین قضائی هستند درکتب درسی دانش آموزان مسائل قضایی موردنیازوبازدارنده برای آینده وحال آنها بایدگنجانده شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس