کد خبر 1486249
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
دادستان کل کشور: قضاوت به دانش به‌روز نیازمند است

دادستان کل کشور گفت: قضاوت به دانش به روز و جدید نیازمند است بنابراین قضات باید همواره در راستای بهبود و ارتقای بنیه علمی خود تلاش کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در دیدار با قضات دادسرای عمومی و انقلاب سنندج، اظهار کرد: قدردان مردم شریف کردستان هستیم که در همه شرایط مدافع ارزش‌های اسلامی و قرآنی و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی افزود: دشمن در تمامی سال‌های پس از انقلاب به دنبال سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که با حضور مردم ولایتمدار در تمامی جبهه‌ها شکست خورده است و نظام به لطف الهی استوارتر از گذشته به راه خویش ادامه خواهد داد.

دادستان کل کشور بیان کرد: قضاوت یک شغل نیست، بلکه یک مسئولیت و تکلیف است و باید سنگینی این مسئولیت را بر دوش خود حس کنیم و با تمام وجود به ادای تکلیف بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: عدالت، انصاف، شجاعت و توان علمی باید در وجود همه قضات وجود داشته باشد تا بتواند یک رای را به درستی صادر کنند.

وی ادامه داد: همه ملزم به رعایت قانون و اجرای عدالت هستیم و قاضی عادل کسی است که بر اساس حق، موازین اسلام و قانون عمل می‌کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه عادل بودن قوه قضاییه در مرحله اول به عدالت قضات و بعد سایر کارکنان برمی‌گردد، گفت: تکریم ارباب رجوع یکی از مولفه‌های مهم اجرای عدالت است؛ در این خصوص همه باید بدانیم که وظیفه داریم مردمدار بوده و در خدمت آنها باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری یادآور شد: باید بنیه علمی خود را همواره بهبود بخشیده و به داشته‌های خود اکتفا نکنید چراکه قضاوت منصبی است که به دانش به روز و جدید نیازمند است.

دادستان کل کشور در جریان سفر به شهرستان سنندج ضمن بازدید از بخش‌ها و شعب مختلف دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان از آخرین وضعیت ورودی ها، مختومه‌ها و نحوه خدمت رسانی به مردم کسب اطلاع کرده و در جریان اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

افزون بر این صبح امروز پنجشنبه دادستان کل کشور از چند واحد تولیدی در شهرک های صنعتی شماره یک سنندج و دهگلان بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت و با مدیران و کارکنان این واحدها گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در بیستمین سفر استانی خود، صبح امروز پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت) در صدر هیات عالی قضایی وارد سنندج شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در بدو ورود به فرودگاه سنندج مورد استقبال استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان استان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    قضاوت به شجاعت نیاز دارد
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    قضاوت به شعور هم نیاز دارد. اسلام میگه شرط قضاوت اجتهاد هست. عدم شعور میگه مصلحت اینه پسر بچه و دختر بچه رشته حقوق بر ارکان قضاوت مسلط شوند. البته الان در عمل مسلط شدند و نتیجه شده نارضایتی شاکی و متشاکی و وکیل و موکل و همه اقشار جامعه.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    این حرف چرت چرت بود حضرت علی فرموده اند قاضی باید شجاع باشد و حاکم باید عادل باشد و فقیر باید صبور و تاجر با سخاوتمند باشد و عالم باید متواضع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس