کد خبر 1486664
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
سجاد پادام

 چهار روز (۱۲ اردیبهشت) پیش بود که انتشار فیلمی از سجاد پادام، مدیرکل بیمه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ایران در یکی از رسانه‌ها با موجی از واکنش‌ها و جنجال‌ها روبرو شد.

به گزارش مشرق، در این فیلم که به ادعای پادام و رسانه منتشرکننده تقطیع شده، وی مدعی است که هم اکنون کشورمان با بحران صندوق‌های بازنشستگی روبه‌رو است و اگر علاج و تدبیری برای آن در نظر گرفته نشود، کشورمان طی سال‌های آینده مجبور خواهد شد برخی از جزایر و استان‌های خود همانند کیش، قشم و استان خوزستان را بفروشد به طوری‌که «حتی اگر ۳میلیون بشکه نفت را بدون تحریم بفروشیم و پولش را کامل بگیریم باز هم نمی‌توانیم بحران بازنشستگان را حل کنیم». انتشار این فیلم که با بازتاب‌های زیادی روبرو بود، سبب شد وزارت کار رسماً «پادام» را برکنار کرده و این اظهارنظرها را خلاف واقع و حاشیه‌ساز برای دولت قلمداد کند.

بلافاصله دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز اظهارت پادام را اوج بی‌دقتی و کج‌سلیقگی خوانده و اعلام کند که این اظهارات شخصی است. علاوه بر واکنش مسئولین دولتی، صحبت‌های مدیرکل سابق بیمه‌های وزارت کار بازتاب گسترده‌ای در بین بسیاری از رسانه‌های دیداری و نوشتاری، کارشناسان سیاسی و اقتصادی و شبکه‌های اجتماعی داشته است. به طوری که موافقان معتقدند مشکلات صندوق‌های بازنشستگی بدون شک در سالیان آینده به یکی از بحران‌های اقتصادی کشورمان بدل خواهد شد که این امر نیازمند تدبیر فوری و درست برای رفع آن است.

با این حال نمی‌توان صرفاً یک دولت را مقصر این بحران دانست و بهتر است آن را به عنوان یک هشدار دلسوزانه برای آیندگان قلمداد کرد. اما مخالفین این اظهارات پادام معتقدند سخن گفتن از فروش خاک ایران نابجاست و حتی شوخی این حرف نیز بسیار زشت است بنابراین باید پادام از سمت خود برکنار می‌شد به طوری که احمدزیدآبادی در این خصوص می‌گوید: «همه آنچه تاکنون منتقدان و مخالفان نظام درباره نابسامانی و شکنندگی وضعیت اقتصادی کشور گفته و نوشته‌اند، به گرد پای هشداری که مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار درباره ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی کشور داده است، نمی‌رسد!» برخی نمایندگان مجلس نیز این اظهارات را توهین به مقدسات ایرانیان (خاک) و تعرض به تمامیت ارضی ایران برشمردند و از رئیس جمهور خواستند پادام را عزل کند.

منبع: روزنامه صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    3 2
    چرا حرف حق رتا تحمل نمی کنند؟....این مسول محترم فقط گوشه ای از واقعیت را گفته ...بجای حل مشل صورت مساله رو پاک می کنند که چه بشود؟ لطفا شچاعت را از مسولین نگیرید بگذارید مشکلات گفته بشود و حل بشود تا خیابنها آرام باشند...اگر دهان مسولین را ببندند خیابنها به حرف خواهند ـآمد...ما گفتیم خود دانید.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    2 0
    حرف خیلی بدی زد و باید به سرعت عزلش می کردند. ولی به هر حال تبعات حرفش تا مدتها و برای مدت طولانی باقی خواهد ماند
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    1 0
    هنوز واکسن "ضد سفاهت" برای آدم های سفیه اختراع نشده. بنابراین مشکل پادام حالاحالاها حل نمیشه.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    1 0
    سخنانش دشمن شاد کن بوده باید عزل می شده
  • خودم IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    3 1
    حرف حساب رو کسی در این مملکت برنمتابه......
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    1 2
    حرف درست را خیلی بد عنوان کرده
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    راس میگه دیگ بیچاره،،الان سریع ی عده میان‌میگن اعدام اعدام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس