کد خبر 1484794
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
فاطمی‌امین پرکار و پاکدست است/ هیچ نماینده‌ای خودرو نگرفته است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در پاکدستی وزیر صنعت، معدن و تجارت هیچ تردیدی وجود ندارد و وی وزیری پرکار است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: ابتدا یک گلایه از هیئت رئیسه مجلس دارم؛ استیضاح مجدد وزیر صمت در کمتر از شش ماه یک پدیده جدید برای مجلس یازدهم است.

وی متذکر شد: در ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی هیچ وزیری در کمتر از شش ماه دو بار استیضاح نشده است. گلایه از این جهت است که اگر نوبتی هم باشد، این بار نوبت استیضاح فرد دیگری است. چرا آنچنان عمل کردیم که از کنار دیگران رد شده و در شرایطی که تنها دو ماه از استیضاح قبلی وزیر صمت نگذشته بود، مجدداً به سراغ استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رفتیم؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از شما با بنده در مجلس هفتم همکار بودید، در آن دوره مجلس هفتم انقلابی بود و دولت وقت دولت اصلاحات بود که در شورای مرکزی توافق شد تنها استیضاح یک وزیر مطرح شود. حال بنده می‌پرسم که چرا با دولت اصلاحات این چنین برخورد شد و ما با دولت انقلابی اینگونه رفتار می‌کنیم؟

میرتاج‌الدینی ادامه داد: مگر ما رئیسی را با ۲۴۰ امضا دعوت نکردیم که در انتخابات شرکت کند؟ مگر مردمی که به رئیسی رأی دادند همان مردمی نیستند که به مجلس انقلابی رأی دادند؟ ما همگی در یک کشتی نشسته‌ایم و موفقیت دولت، موفقیت مجلس شورای اسلامی است و موفقیت مجلس موفقیت دولت به شمار می‌رود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استیضاح باید برای حل مشکلات مردم باشد. اگر وزیری پاک‌دست نباشد یا کم کاری کند یا شاخص‌های حوزه وزارت نشان دهد که عملکرد موفقی نداشته، باید با استیضاح کنار برود.

وی افزود: حتی استیضاح کنندگان به پاک‌دستی وزیر صمت اعتقاد دارند و تردیدی در آن نیست. انتظار داشتیم هیئت رئیسه و هیئت نظارت مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را که درباره اتهام دادن خودرو به نمایندگان صادر شده است، در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت کنند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: بنده به صداوسیما که به همه نمایندگان پیام داده و پرسیده که آیا خودرو گرفته‌اید، از همین جا می‌گویم که هیچ یک از نمایندگان برای پس گرفتن امضای خود از استیضاح خودرو نگرفته‌اند و دولت نیز خودرویی اعطا نکرده است. هم ساحت دولت و هم ساحت مجلس از این اتهام پاک است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فاطمی‌امین وزیر پرکاری است و شاخص‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز نشان می‌دهد که عملکرد وزیر قابل قبول است. تولید انواع خودروی سواری و وانت در ۱۱ ماه گذشته رشد داشته است و همه مشکلات این بازار به وزارت صنعت، معدن و تجارت باز نمی‌گردد.

وی تاکید کرد: تورم و گرانی وجود دارد و ما هم آن را قبول داریم اما باید ریشه آن را پیدا کنیم. سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت کمتر از سایر بخش‌ها است. نوسانات ارزی، تحریم‌های خارجی و خودتحریمی‌ها بر قیمت خودرو تأثیر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    تورم و گرانی وجود دارد و ما هم آن ذا قبول داریم؟؟؟ اگه قبول داشتین که باید از غصه ملت سکته میکردین حاجی پس چه طور هنوز زنده این و فقط قبول دارین
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    اصلا وزیر بد چرا نماینده گرفته که قطعا دروغ این مافیا خوش خط خال میدوه چطور وزیر کل پا کنه ملت چقد راحت بازی میخورند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    از کجا میدونی جناب نماینده چرادفاع دروغ میکنی آا از نظر شما دروغ زشت نیست چه قد تواین مملکت فساد کردن برای مسئولین راحت شده و مدافعان چون شما دارند.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    اون نمایند که خبر کذب گفته باید اخراج بشه
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    می گویدچرابادولت اصلاحات آنطوربااحمدی طوردیگر!آخرسیدمحمدبهترین دوران حکمرانی بعدازانقلاب رومی آری بامعجزه هزاره سوم مقایسه می کنی!توهین هم حدی داره
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    پس نماینده افترا زن رو برکنار، محاکمه و مجازات کنین. اگه راست هم میگه اون 70 نفر رو برکنار، محاکمه و مجازات کنین. (شوخی کردما والا ما کی هستیم که تعیین و تکلیف کنیم، انشالله ما حرفامونو قیامت میزنیم)
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    خودرو نگرفته ولی دیفیلیتی گرفته
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    لطفا عکس پارکینگ مجلس را برای مردم نمایش دهید اگر شرم می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس