کد خبر 1484863
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
پراید از رده خارج شده آرزوی مردم شده است

نماینده موافق استیضاح وزیر صمت بابیان اینکه وعده‌ها در مورد سامانه فروش یکپارچه خودرو محقق نشد، گفت: پراید از رده خارج شده آرزوی مردم شده است.

به گزارش مشرق، لطف الله سیاهکلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضیان استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: دولت رئیسی و مخصوصاً شخص او افرادی با ایمانی هستند که با رأی مردم دولت را در اختیار گرفته‌اند.

وی بابیان اینکه در مجلس موظفیم که به این دولت کمک کنیم که البته کمک کرده‌ایم، ادامه داد: دشمن تمام همت خود را صرف اثبات ناکارآمدی نظام کرده است لذا این توطئه دشمن را باید خنثی کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: وعده‌ها در مورد سامانه فروش یکپارچه خودرو محقق نشد و خودرو را در بورس عرضه کردید و پراید از رده خارج شده آرزوی مردم شده است.

سیاهکلی تصریح کرد: بعنوان وکیل مردم شهادت می‌دهم دولت در جهت حل مشکلات تمام تلاش خود را به کار گرفته است و بخش قابل توجهی از مسائل کشور را حل کرده است.

وی ادامه داد: در مواردی که دولت در مسیر اشتباه قرار گیرد به او گوشزد خواهیم کرد و اگر درست نشد از تمام ظرفیت‌های قانونی برای استیفای حقوق مردم استفاده می‌کنیم تا مردم، کشور و نظام متحمل خسارت نشوند.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: این مجلس و دولت باید حتماً در حل مشکلات موفق باشند و این توطئه را همانند سایر دسیسه‌ها خنثی کنیم.

سیاهکلی افزود: با شیوه شایسته سالاری و شایسته گزینی مسیر را پیش ببریم تا مدیران بر اساس شایستگی بر مسند قدرت وامور بنشینند و نه بر اساس فامیلی، دوستی و با من و بر من!

نماینده موافق استیضاح وزیر صمت تصریح کرد: از مجلس می‌خواهم طرحی را فراهم کند تا کشور را برای همیشه از شر اندرونی‌ها و گروهک‌های بی نام و نشان خلاص کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه دولت سیاست گذاری و نظارت است و از تصدی گری دوری کند، افزود: چرا وزارت صمت علیرغم وعده‌های متعدد در سنوات گذشته مدیریت خودرو سازی را به بخش خصوصی واگذار نکرد.

وی بیان کرد: آقای وزیر می‌گوید خودروسازی در کشور مقرون به صرفه نیست و کسی در کشور حاضر نیست سهام دولت را خریداری کند به همین دلیل این کار انجام نشد. آقای وزیر این موضوع اولاً وعده شما بود و ثانیاً باز هم مثل همیشه مسیر را اشتباه رفتید. چرا باید سهام دولت را واگذار کنید؟ شما باید مدیریت را واگذار کنید نه سهام را.

سیاهکلی عنوان کرد: علیرغم نظر کارشناسان فروش خودرو به بورس رفت و بلایی بر سر کشور آمد که پراید از رده خارج شده آرزوی مردم شد.

وی گفت: آقای وزیر دستاورد شما از بورس چه بود و به جز مزایده و گرانفروشی، در سال مهار تورم چرا قیمت خودرو ۷۰ درصد رشد کرد و با ورود آقای مخبر این میزان ۴۲ درصد شد.

سیاهکلی با طرح این سوال که مخاطب فرمان رهبری چه کسی است؟ اظهار کرد: آقای وزیر شما مگر عضو مهم اقتصاد کشور نیستید؟ شما خودتان به گرانی در کشور دامن می زنید؟ آقای وزیر شما به جای اقدام و گزارش اقدام به آمار بازی و بازی با آمار پرداختید. به گونه‌ای شاخص‌های آماری را دستکاری کردید که دولت و مجلس بر این باور شدند که مدیریت شما عامل رشد اقتصاد بوده است.

وی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: تعداد مجوزهای تاسیس، تسهیلات بانکی و میزان اشتغال گویاست.

وی گفت: در سال ۹۸ تعداد ۲۸ هزار مجوز تاسیس، در سال ۹۹ تعداد ۴۰ هزار مجوز تاسیس، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۹ هزار مجوز وجود دارد و در ۴ ماهه ۱۴۰۱ تعداد ۷ هزار مجوز وجود داشته است. یعنی در دو سال دوره وزارت صمت منهای چهاردرصد و منهای ۴۱ درصد افت داشته است.

سیاهکلی با بیان اینکه عمده توسعه بخش صنعت مبتنی بر صنایع منبع محور است نه دانش محور، افزود: تولید خودروی سواری در سال ۹۸ تعداد ۸۲۴ هزار دستگاه، سال ۹۹ تعداد ۹۸۴ هزاردستگاه، سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۴۳ هزار دستگاه بود که کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه دارو ۴ درصد رشد داشته است، گفت: اما در حوزه‌های دیگر از جمله پودر شوینده منفی ۲۱ درصد، سموم و دفع آفاتی که کشاورزان گرفتار آن هستند منهای ۳۶ درصد، کفش منهای ۲ درصد، الیاف پلی استر منهای ۱۳ درصد رشد وجود داشته است.

سیاهکلی عنوان کرد: آقای وزیر شما با واردات خودرو مخالف بودید اما پس از یکسال موافقت کردید. مردم منتظر این جلسه هستند و بدانند مجلس کجای کار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    شما همونی نبودی دنا پلاس نپسندیدی شاسی میخواستی ؟
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 0
    تازه اولشه بالاخره به ارزوتون میرسید ایجا رو میکنید یک افغانستان دیگه دوری پسا قاجاریه
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      ببینید بعید میدونم آرزوی این آقا و اکثر همکاراشون اینی باشه که شما گفتید ولی بله... احتمال زیاد با این سیستم موجود به اونجا هم میرسیم.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    2 0
    ایشون نماینده ای بودن که گفتند برای سر کشی به حوزه انتخاباتی نیاز به ماشین شاستی بلند دارم؟!
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    معیار شورای نگهبان واسه تایید صلاحیت امثال ایشون چیه؟ ایشون وقتی بودجه با کسری چند صد هزار میلیاردی رو تصویب می کرد فکر نمی کرد تورمش روی پراید هم تاثیر می گذاره؟ مگه همین آقایون بودجه با کسری ۵۰۰ هزار میلیاردی رو تصویب نکردن (سال آخر روحانی)، بعد الان یاد گرونی افتادن؟ مطمئن باشید پای منافع شخصی در میونه. ایشون قبلا خواستار ماشین شاسی بلند بودن. نماینده انقلابی لاکچری باز نوبره
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    دیفیلیتی
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    دوستانی که متعصبانه فقط،همه چیز را در سیاست خارحی می بینند اولا ترامپ انهم در دولت روحانی خارج شد پس،ارتباطی به دولت رییسی ندارد دوم اینکه وقتی سیستم سهمیه بندی خودرو اعمال شد چرا برای مادران دیدند به حای ان باید تنها خانواده های فاقد خودرو رذ می دیدند انهم ۵۰ درصد سهمیه مادران ۵۰ درصد غیر مادران ۲۰ درصد برای خانواده های دارای خودرو فرسوده هم به شر ط نداشتن پلاک فعال دیگر در خانواده ۱۰ درصد سایر خورودهایی که تولید انها ممنوع شده مثل تیبا دوباره راه بیفتد ثبت تام شش ماه با قیمت قطعی صورت گیرد خودرو حتما در بورس کالا انهم با شرایط بالا عرضه شود اگر حجم خورد وقیمت بالا رفت سود عرضه در بورس به تناسب به مادران وتوسعه حمل ونقل عمومی برسد به این ترتیب چون بدون عرضه در بورس پلاک نمی شود خودرو به شدت پایین می اید اگر
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    اقای سیاهکلی کاش شما انروزی میبودی که یک معلم با جمع اوری حقوقش دردوره خدمت به اندازه خرید یک پیکان نمیشد الان پراید سیصدی که بادوسال ونیم قابل خرید است جای شما انزمان خالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس