کد خبر 1484756
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
بازار خودرو سرمایه اجتماعی مردم را منهدم کرده است

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: بازار خودرو امروز سرمایه اجتماعی مردم را منهدم کرده است.

به گزارش مشرق، سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضیان استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: امروز نوبت من و شما نمایندگان مجلس است که مدافعان حریم این سرزمین ثروتمند باشیم.

وی افزود: فلسفه استیضاح کمک به دولت است برای اینکه در گلوگاه‌های حساس مدیران ناکارآمد و کارنابلد را از دولت پاک شود.

فلاحی اظهار داشت: هر چند در این فصل استیضاح مجلس مورد حملات ناجوانمردانه قرار گرفته است و کسانی که می‌خواهند صندلی‌های قدرت خود را در خاک ذلت بنشانند، اما این باعث نمی‌شود که ما رسالت تاریخی خود را فراموش کنیم زیرا امروز همان بزنگاه مهم است و مردم بیرون از صحن مجلس منتظر هستند تا ما مسئولیت تاریخی خود را انجام دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید از وضع ابزار قانونی خود استفاده کنیم و به کسانی که بانیان وضع موجود هستند را به پای محکمه پاسخگویی بکشانیم زیرا کسانی که مردم را به این باور رسانده‌اند که مافیا بخشی از دولت است.

وی افزود: اینان به زیست مسالمت آمیز با مافیا رسیده‌اند و می‌خواهند باور کنیم که اتفاقاً آنها در مقابل مافیا قرار گرفته‌اند.

سارا فلاحی تاکید کرد: این چگونه مقابله با مافیایی است که قیمت پراید بی خاصیت سر به فلک کشیده است. اگر با دلار ۵۰ هزار تومانی هم حساب کنیم قیمت بسیاری از خودروهای بی کیفیت که بالای یک میلیارد تومان رسیده‌اند کمتر از ۳۰۰ میلیون می‌شود. مابه التفاوت این قیمت‌ها کجا می‌رود؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: بازار خودرو امروز سرمایه اجتماعی مردم را منهدم کرده است و وزارت صمت افتخارش این است که تولید ملی را ۴۰ درصد افزایش داده است ولی چه کسی به شما اجازه داده از ۴۰ درصد به قاتلان مردم اضافه کنید.

وی اذعان داشت: شما از تولید ملی صحبت می‌کنید، این چه تولید ملی است که هر زمانی که دشمنان این کشور فتلیه تحریم‌ها را بالا می کشند صنعت خودرو شما کن فیکون می‌شود.

پراید بی خاصیت نماد تولید ملی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نماد تولید ملی تسلیحات دفاعی ماست؛ موشک نقطه زن، رادارها و پهبادهای رادار گریز و تجهیزات لیزری و الکترونیکی ماست که زمین و هوا را از دشمن گرفته است نه پراید بی خاصیت که به قاتل مردم تبدیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر زمان عرصه بر شما تنگ می‌شود از امتیاز خواهی نمایندگان صحبت کردید. شعار ما این است که شما چگونه به خود اجازه دادید که بزرگترین سرمایه کشور که سرمایه اجتماعی است منهدم بکنید و به هیچکس هم پاسخگو نیستید.

فلاحی خطاب به معاون اول رییس جمهور که در صحن علنی مجلس حاضر بود تاکید کرد: امروز صرفاً استیضاح وزیر صمت نیست، بلکه امروز استیضاح همه کسانی است که پشت وزاری ناکارآمد هستند و ما انتظار داریم که حمایت دولت از برخی وزرا گرفته شود و باید در میان مردم برای خود سرمایه ایجاد کنید.

وی در ادامه خطاب به وزیر صمت گفت: آقای وزیر صمت در کمیسیون مجلس گفته است من کاره‌ای نیستم. من یکی از آن دو هزار نفری هستم که در این صنعت تصمیم می‌گیرم. من به شما وزیر صمت می گویم آقای فاطمی امین اگر شما کاره‌ای نیستید چرا بر صندلی خود تکیه زدید. ما مدیران مقتدر و مستقل می‌خواهیم کسانی را که بتوانند با مافیا مقابله کنند. ما امروز رزمنده می‌خواهیم. ما کسانی را می‌خواهیم که بازار آشفته و پریشان خودرو را مدیریت کند.

۷۶ درصد مردم موافق استیضاح هستند

سارا فلاحی تصریح کرد: پشت این دیوارهای مجلس ۷۶ درصد مردم که موافق این استیضاح هستند منتظر هستند تا ما نمایندگان یک تصمیم تاریخی بگیریم.

وی افزود: امروز به مردم شبیخون زده شده است و دست در جیب مردم فرو کرده‌اند و می‌خواهند به راحتی متواری شوند. متاسفانه برخی از مسولین در حوزه اجرا زحمات نمایندگان را به مسلخ اهمال و بی توجهی خود می‌برند.

فلاحی اظهار داشت: بخشی از این رفتار غیر کارشناسی ناشی از مصلحت اندیشی ها و سهم اشتباه ما است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما همراه با دولت هستیم تا جایی که مسئولیتش کارآمد باشند و متاسفانه اهمال‌ها باعث شده است که زبان برائت در این وضعیت دراز باشد و دست و پای وجدانتان کوتاه بشود.

این نماینده مجلس اذعان داشت: امروز من و شما باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بپذیرند ما نمایندگان آنان و مخالف آشفتگی بازار خودرو هستیم. بپذیرند ما در برابر مافیا قرار گرفتیم و همان گونه و سربازان دیروز ما خودشان را قربانی این سرزمین کردند ما به مدیرانی نیاز داریم که در برابر مافیا قرار بگیرند.

فلاحی خاطر نشان ساخت: مافیا خودرو نفسش را بریده است در حالی که نظام ما توان مقابله دارد با خارج کردن برخی مدیران ناکارآمد مقابله خواهیم کرد. چون ما در برابر مردم مسئولیت داریم و اگر درست تصمیم نگیریم قطعاً مرگ مجلس را رقم زده‌ایم.

وی افزود: مردم باید قضاوت کنند. آنان جیب‌هایشان خالی شده است در حالی که خودرو و بازار آن یکی از نمادهای تبعیض سرمایه اجتماعی است. من و شما برای افزایش این سرمایه مسئولیت داریم.

فلاحی در ادامه تصریح کرد: بحث شخصی با کسی نداریم ما شخصیت حقوقی افراد و ساختار غلطی که درست شده است کار داریم. همه سابقه ما را می‌دانند که اهل معامله و امتیاز گرفتن نیستیم چون قسم خورده‌ایم حافظ انقلاب باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چشم مردم به این مجلس است و باید وظیفه تاریخی خود را انجام دهیم. آنها امروز می‌پرسند اگر نماینده آنها هستیم پس باید حافظان امتیت و آرامش آنها باشیم.

وی افزود: بازار خودرو از عوامل انهدام فکری سیاسی و اقتصادی ماست. این تصمیم می‌تواند تلنگری برای دولت باشد. از رئیس چمهوری تقاضای همراهی داریم و به مجلس حق بدهید دولت را از این گونه مدیران پاک کند لذا امیدواریم از در صحن مجلس با گردنی سرفراز بیرون برویم که نماینده واقعی مردم هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هادی IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    دمت گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس