1

جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش مشرق، جلسه استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی دهم اردیبهشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که وی ۶ ماه پیش نیز در مجلس استیضاح شده و توانسته بود با ۱۸۲ رای حمایتی از نمایندگان در این وزارتخانه بماند.

در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه - ۱۰ اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی،بررسی استیضاح وزیر صمت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و مخالفان و موافقان استیضاح وزیر صمت نظرات خود را در مورد عملکرد وزیر صمت بیان کردند.

کدام یک از دولتمردان در جلسه استیضاح وزیر صمت حضور یافتند؟

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل با دستورکار تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه فاطمی امین را همراهی می‌کنند.

تا این لحظه حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این جلسه حضور پیدا نکرده است. رئیس جمهور در استیضاح قبلی وزیر صمت هم در مجلس حضور نیافت.

کدام یک از دولتمردان در جلسه استیضاح فاطمی امین حضور یافتند/ موافقان و مخالفان استیضاح وزیر صمت چه گفتند؟ +عکس و فیلم


رسولی نژاد نماینده موافق: فاطمی امین به وعده کاهش قیمت خودرو عمل نکرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت به وعده کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید و کیفیت خودرو عمل نکرده و قیمت خودرو به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی متذکر شد: در پایان دولت روحانی گفته شد به صلاح نیست وزرا استیضاح شوند و اولین استیضاح دولت سیز دهم هم بعد از ۱۵ ماه اتفاق افتاد که نمایندگان مجدداً به فاطمی امین رأی اعتماد دادند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از عملکرد یک جانبه و بدون انصاف صدا و سیما در حمایت از فاطمی امین گلایه دارم و به زودی نطقی در این زمینه خواهم داشت که چرا رسانه ملی اینگونه عمل کرد. (بیشتر بخوانید)

عضو هیئت رئیسه مجلس روند بررسی استیضاح وزیر صمت را تشریح کرد

بررسی تقاضای استیضاح وزیر صمت در دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

سید محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس در آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند بررسی تقاضای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: براساس بند یک ماده ۱۰۸ و ماده ۲۳۴ و ۲۳۵ آئین‌نامه داخلی مجلس حداکثر زمان استیضاح پنج ساعت است که سهم استیضاح‌کنندگان دو ساعت و سهم دفاع کنندگان سه ساعت است.

وی ادامه داد: در ابتدا در خدمت چند تن از نمایندگان خواهیم بود که به نمایندگی از استیضاح کنندگان در یک ساعت و نیم مطالب خود را ارائه خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سپس در صورت حضور رئیس جمهور، وی یک ساعت فرصت دارد تا از وزیر دفاع کند. در ادامه نیز در خدمت وزیر به مدت یک ساعت و نیم خواهیم بود. سپس دو نفر از نمایندگان استیضاح کنندگان به مدت نیم ساعت صحبت خواهند کرد و در انتها نیز وزیر برای دفاع ۳۰ دقیقه فرصت دارد.


موسی لارگانی نماینده موافق: قیمت مسکن به دلیل گرانی مصالح سر به فلک کشیده است

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح سیدرضا فاطمی امین اظهارداشت: وزیر صمت افرادی بدون تخصص لازم را در این وزارتخانه منصوب کرده به گونه‌ای که یک کارشناس چینی را به عنوان معاون معدن وزارت صمت منصوب کرده است.

وی بیان کرد: من به جای فاطمی امین، از مردم عذرخواهی می‌کنم که زندگی عادی را برای مردم تبدیل به آرزو کرده است. قیمت مسکن به دلیل گرانی مصالح ساختمانی سر به فلک کشیده و باید گفت قیمت مصالح ساختمانی تا ۶۰ درصد در قیمت هر متر مربع مسکن اثر دارد و دیگر ساخت و ساز با این قیمت‌ها مقرون به صرفه نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: متأسفانه وزارت صمت در زمینه خودرو آینده فروشی کرد به گونه‌ای که به مردم گفت پول‌های خود را بگذارید تا دو سال بعد صاحب خودرو شوید. فاطمی امین گفته بود سال ۱۴۰۲ همه صاحب خودرو خواهند شد اما وزیر پاسخ دهد چرا این حرف خود را فراموش کرده است؟ (بیشتر بخوانید)

کدام یک از دولتمردان در جلسه استیضاح فاطمی امین حضور یافتند/ موافقان و مخالفان استیضاح وزیر صمت چه گفتند؟ +عکس و فیلم


حضرت پور نماینده موافق: مافیای خودرو برای ماندن فاطمی امین به آب و آتش می زنند

روح الله حضرت پور در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت اظهارداشت: ما امروز وزیر ضد محرومان را استیضاح می‌کنیم.

وی بیان کرد: آقای فاطمی امین! شما چرا رانتی به نمایندگان دادید؟ امروز باید اعلام کنید که کدامیک از نمایندگان از شما مطالبه‌ای داشتند؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال دیگر ما آن است که چرا مافیای خودرو در این روزها تا این حد برای ماندن فاطمی امین به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت به آب و آتش می‌زنند؟ متأسفانه خرید جهیزیه و لوازم خانگی و همچنین داشتن خودرو برای جوانان تبدیل به رؤیا شده است. (بیشتر بخوانید)

دهقانی نماینده موافق: وزیر صمت نتوانسته قیمت خودرو را مدیریت کند

نماینده مردم ورزقان اظهار داشت: وزیر صمت بجای اینکه وزیر صنعت و معدن باشد،بیشتر مدیر دو کارخانه خودرو سازی در کشور است و نتوانسته است قیمت خودرو را مدیریت کند.

وی افزود: فاطمی امین توان مدیریت این وزراتخانه را ندارد و باید دولت مدیری را بگذارد تا بتواند این وزراتخانه را مدیریت کند و تورم در حوزه صنعت را مهار کند.

بدری: انتقاد از عدم دفاع فاطمی امین از مصوبه خودرویی مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام

در ادامه صدیف بدری نماینده اردبیل در موافقت با استیضاح وزیر صمت از اینکه وزیر صمت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره واردات خودروی کارکرده حاضر نشده و از مصوبه مجلس دفاع نکرده است، انتقاد کرد. (بیشتر بخوانید)

نظری نماینده موافق: امروز مجلس بین دفن خود و استیضاح وزیر یکی را انتخاب کند

در ادامه سید غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت گفت: امروز مجلس بین دفن خود و استیضاح وزیر یکی را انتخاب کند.

وی ادامه داد: اگر یک وزیر استیضاح شود حساب کار دست بقیه وزرا می آید امروز باید برای دیدار با وزرا به دنبال آشنا باشیم. (بیشتر بخوانید)

حضور رییس جمهور در جلسه استیضاح اختیاری است

در ادامه محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات سیدغنی نظری که حضور نداشتن رییس جمهور در این جلسه را بی توجهی به خواسته اکثریت نمایندگان مجلس دانسته بود، گفت: ناطق محترم نکته ای را اشاره کردند عدم حضور رییس جمهور بی توجهی به مجلس است اما اینگونه نیست طبق آیین نامه داخلی مجلس هیچ گونه الزامی برای حضور رییس جمهور در جلسه استیضاح وجود ندارد و حضور ایشان اختیاری است.


چنارانی نماینده موافق: برای مهار گرانی خودرو باید یقه چه کسی را بگیریم؟

هاجر چنارانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت‌، اظهار داشت: ما در مجلس سوگند یاد کردیم نگهبان دستاوردهای انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی ایران باشیم و در انجام وظایف خود در قبال مردم امانت و تقوا را رعایت کنیم.

وی بیان کرد: دیگر نمی‌توانیم در چشم مردم حوزه انتخابیه خود به دلیل گرانی‌ها نگاه کنیم. در جلسه قبلی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هشدار دادیم که فرصت آزمون و خطا باقی نمانده است. خدا را شاکرم که وامدار کسی نیستم و تاکیدم این است که فاطمی امین توان مدیریت این وزارتخانه را ندارد.

چنارانی ادامه داد: دیگر جای بحثی در خصوص مشکلات حوزه خودرو، احتکار و لابی در اعطای پروانه‌های بهره‌برداری معادن و گرانی‌های افسارگسیخته نمانده است. ما باید با تصمیم درست در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم. امروز می‌گویند بازار خودرو به وزیر صمت ارتباطی ندارد، پس برای مهار این گرانی افسارگسیخته بازار خودرو که در این ۲۰ ماه رشد فزاینده‌ای داشته است، باید یقه چه کسی را گرفت؟ (بیشتر بخوانید)


بدری نماینده موافق: وزارت صمت باعث رشد تورم شده است

صدیف بدری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: در استیضاح قبلی نمایندگان به وزیر صمت فرصت دادند اما وزیر بسیاری از فرصت‌ها را از دست داد.

وی بیان کرد: فاطمی امین نه تنها در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه خودرو و ارتقای کیفیت آن کاری نکرد بلکه با سوءمدیریت خود باعث تشدید مشکلات شد و وزارت صمت در ماه‌های اول امسال باعث رشد تورم شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: آقای فاطمی امین! چرا در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر نشدید و از مصوبه مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده دفاع نکردید و الان لایحه دو فوریتی برای این کار ارائه می‌دهید؟ (بیشتر بخوانید)

رییس جمهور در جلسه استیضاح وزیر صمت حضور می‌یابد

پس از اتمام مدت زمان قانونی نمایندگان موافق استیضاح که طبق آیین نامه برای استیضاح یک وزیر دو ساعت استیضاح کنندگان، فرصت داشتند، نوبت به مخالفان استیضاح رسید. سیدمحسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس با اعلام اتمام زمان استیضاح کنندگان، از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کرد تا برای ارایه توضیحات در سخنگاه مجلس حضور یابد.

وی گفت: ظاهرا قرار است رئیس جمهور در جلسه استیضاح تشریف بیاورند که حداکثر یک ساعت وقت دارند و بعد از ایشان نوبت دفاعیات وزیر می‌رسد که می‌تواند بخشی از وقت خود را به دو نفر از نمایندگان بدهد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که رئیس جمهور می‌خواهد که در جلسه حضور پیدا کند تا وقتی که ایشان تشریف بیاورند وزیر صنعت، معدن و تجارت دفاعیات خود را مطرح می‌کنند.


آزادیخواه نماینده موافق : توان مدیریتی فاطمی امین ضعیف است

احد آزادیخواه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده متقاضیان استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: با توجه به آمار، خودروسازان ۶۷ هزار دستگاه بیش از آنچه تولید کرده‌اند، فروخته‌اند.

وی ادامه داد: فاطمی امین فرد پاک دستی است اما توان مدیریتی او ضعیف است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز روز استیضاح فاطمی امین نیست بلکه شب اول قبر من نماینده مردم است. ما مدیون مردم و بدهکار مردم هستیم. (بیشتر بخوانید)

فلاحی نماینده موافق: اگر درست تصمیم نگیریم مرگ مجلس را رقم زده‌ایم

در ادامه سارا فلاحی در موافقت با استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس در موافق با طرح استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فلسفه استیضاح کمک به دولت است برای آنکه گلوگاه‌های حساس آن از مدیران ناکارآمد و کارنابلد پاک شود.

وی افزود: هرچند همواره در فصل استیضاح مجلس مورد آماج حملات و تخریب‌های ناجوانمردانه قرار می‌گیرد و کسانی که می‌خواهند صندلی‌های قدرت خود را بر خاک بنشانند و ماندگار بمانند شان نمایندگان مجلس را خاک می‌کند اما اینها باعث نمی‌شود که ما مسئولیت تاریخی خود را فراموش کنیم. امروز همان بزنگاه مهمی است که مردم بیرون از صحن مجلس منتظر هستند تا ما مسئولیت تاریخی خودمان را انجام دهیم. (بیشتر بخوانید)

فاطمی امین: ملت ایران بداند که بنده آلوده به فساد نشده‌ام

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در جلسه بررسی طرح استیضاحش در دفاع از خود بیان کرد: امروز زمان همدلی و هم‌افزایی دولت مردمی و مجلس انقلابی است چرا که مساله امروز مساله کشور است. ما فرصت نداریم که درگیر حاشیه‌ها شویم ما اجازه نداریم که درگیر خودمان شویم. ما باید به دنبال جبران عقب‌ماندگی‌ها باشیم. باید به فکر معیشت مردم باشیم و این امر نیاز به همدلی و هم‌افزایی دارد.

کدام یک از دولتمردان در جلسه استیضاح فاطمی امین حضور یافتند/ موافقان و مخالفان استیضاح وزیر صمت چه گفتند؟ +عکس و فیلم

وی در ادامه اظهار کرد: در روزهای اخیر یک اتهام کذب منتشر شد که مردم هم متضرر شدند، اتهامی که نه در شأن دولت مردمی بود و نه در شأن مجلس انقلابی است. صرفا کذب محض بود. در چند روز گذشته بنده هرجا رفتم احساس کردم نگاه سنگینی به بنده است شما هم همین طور بودید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: چرا باید با آبروی افراد اینگونه بازی شود. این آبروریزی‌ها ذخیره قبر و قیامت می‌شود. این اتهام ضربه به مجلس شورای اسلامی و دولت و اعتماد عمومی است. ملت ایران فاطمی امین به عنوان خادم شما آلوده به فساد نشده است. نمایندگان شما در مجلس آلوده به فساد نیستند.

فاطمی امین ادامه داد: بارها گفته‌ام و می‌گویم صنعت خودروی ایران بیمار است. اگر سال‌های گذشته واردات خودرو متوقف نمی‌شد و میزان تولید کم نمی‌شد الان با این موضوعات درگیر نبودیم. صنعت خودرو مبتنی بر مونتاژ و واردات است به همین دلیل با تحریم‌ها میزان تولید خودرو کاهش پیدا می‌کند. (بیشتر بخوانید)

میرتاج الدینی نماینده مخالف: نه کسی برای استیضاح خودرویی داده و نه کسی خودرویی گرفته است

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در مخالفت با استیضاح وزیر صمت گفت: ما را چه شده است که با دولت انقلابی این گونه برخورد می کنیم مگر ما نمایندگان آقای رئیسی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت نکردیم ما در یک کشتی نشسته ایم و با هم پیش می رویم. موفقیت دولت، موفقیت مجلس است، دو قطبی ایجاد نکنید.

وی ادامه داد: هیچ یک از نمایندگان برای استیضاح خودرو نگرفته اند و وزیر خودرویی نداده است. (بیشتر بخوانید)

رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی حضور یافت

دقایقی پیش حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای دفاع از سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

میرمحمدی نماینده مخالف: هیات نظارت بر رفتار نماینده گفت حتی یک سند از یک خودرو تحویلی به نماینده هم نیاورده اند

همچنین سید جلیل میرمحمدی در مخالفت با استیضاح وزیر صمت از اینکه برخی نمایندگان آمارهای رسمی دولت در حوزه خودرو را زیر سوال بردند، انتقاد کرد و گفت: کدام شرع مقدس به ما اجازه داده است که دستاوردهای نظام را زیر سوال ببریم.اگر با فاطمی امین مشکلی دارید، عیبی ندارد اما با نظام که مشکل ندارید.

وی با بیان اینکه دشمن در رسانه های داخلی و خارجی فعال است تا عملکرد نظام را زیر سوال ببرد، خطاب به نمایندگان گفت: با این اقدامات مجلس را به عنوان یکی از ارکان نظام می زنید، دولت را زیر سوال می برید.

نماینده تفت و میبد اظهار داشت: در سالیان اخیر یکی از بی ثبات ترین وزارت خانه ها وزارت صمت بوده است ساده ترین اقدام عزل وزیر صمت است. وزیر می‌آید با چندین تاییدیه آمار می‌دهد بعد می‌گوییم وزیر دروغ می‌گوید،اگر با فاطمی‌امین مشکل دارید چرا نظام را زیر سوال می‌بریم؟ (بیشتر بخوانید)

رئیسی: استیضاح یک وزیر در مجلس به معنای اختلاف نیست

در ادامه جلسه رئیس جمهور برای دفاع از وزیر کابینه وارد صحن مجلس شورای اسلامی شد. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، گفت: امروز با توجه به دعوت صورت گرفته احساس کردم با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری برای وحدت و همراهی میان قوا، برخی به اشتباه برداشت کنند استیضاح و سوال از مسئول جلوه اختلاف تلقی شود. تلقی بنده این نیست که این اقدامات جلوه اختلاف است حتی از کسانی که احساس مسئولیت و طلب توضیح کردند و خواستند به دغدغه مردم و نمایندگان بپردازند، تقدیر می‌کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه طبیعتاً داوری با نمایندگان و وجدان‌های بیدار مردم است گفت: تلقی ما از این استیضاح تلقی اختلاف نیست بلکه تلقی احساس مسئولیت عزیزان است. در حوزه وزارت صنعت مدیران زیادی جابجا شدند در حالی که ثبات در مدیریت اهمیت دارد و می‌تواند به تولید کننده و بخش‌های صنعت و معدن پیام ثبات را منتقل کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: با رأی خوبی که نمایندگان به وزیر دادند ایشان مشغول به کار شدند و پس از چهار ماه استیضاح مطرح شد و طبیعتاً بررسی عملکرد، در این مدت کامل نبود و بعد از آن مدت‌ها سر زبان بود که وزارت صمت مورد سوال است. زمانی که استیضاح مطرح شد مجدد رأی اعتماد به وزیر داده شده بود و اگر دفعه قبل ۲۰۰ نفر رأی دادند این بار ۱۸۰ نفر تصریح کردند وزیر به کار خود ادامه دهد. (بیشتر بخوانید)

مجلس وارد تنفس شد

در ادامه جلسه، مجلس وارد تنفس شد. در این زمینه، رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث ادامه دارد، اما از آنجایی که وقت نماز نزدیک است، تنفس اعلام می‌کنم و ادامه جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رأس ساعت ۱۳ خواهد بود.

رای گیری به صورت مخفی است

همچنین جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به هیأت رئیسه خواستار رأی‌گیری به صورت علنی و شفاف درباره استیضاح وزیر صمت شدند. در همین زمینه علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رأی‌گیری جلسات استیضاح باید مخفی باشد و برای علنی شدن باید تعداد امضاهای متقاضیان به ۵۰ نفر برسد که هنوز نرسیده است. نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آئین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید رأی استیضاح الزاماً مخفی است و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهند از ظرفیت ماده ۱۱۵ آئین‌نامه داخلی مجلس استفاده کنند که این استیضاح علنی باشد. برای این کار باید تعداد امضاهای این تقاضا افزایش یابد و دو سوم نمایندگان هم با آن موافقت کنند.

نوبت عصر جلسه استیضاح وزیر صمت

در ساعت ۱۳ نوبت عصر جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برای ادامه رسیدگی به طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. در ابتدای این جلسه دو نفر از نمایندگان موافق استیضاح به ایراد سخنرانی پرداختند.

سیاهکلی نماینده مخالف: پراید از رده خارج شده آرزوی مردم شده است

لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی: وعده‌ها در مورد سامانه فروش یکپارچه خودرو محقق نشد و خودرو را در بورس عرضه کردید و پراید از رده خارج شده آرزوی مردم شده است. هر یک درصد رشد ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند، چطور با ۲۰۰ هزار شغل ایجاد شده شما ۵ درصد رشد داشته اید؟ چرا آمار غلط را به رئیس جمهور می‌دهید که مقابل رهبر معظم انقلاب ارائه دهند؟


حاجی دلیگانی نماینده موافق: ساختار تصمیم‌گیری اقتصادی دولت دچار اشکالاتی است

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس در موافقت با استیضاح فاطمی امین در صحن علنی مجلس، گفت: ساختار تصمیم‌گیری اقتصادی دولت دچار اشکالاتی است و ما با واقعیت‌هایی در جامعه مواجه هستیم و موضوعاتی را می‌بینیم و هیچکدام آن‌را نمی‌توانیم توجیه یا تبیین کنیم زیرا از آنجا که نشأت می‌گیرد که عرض کردم.

وی با اشاره به اینکه از خداوند می‌خواهم آنی و لحظه‌ای ما را به حال خود واگذار نکند، افزود: مهم‌ترین بخش اقتصادی دولت وزرات صمت است که بالغ بر ۶۵ سهم اقتصادی کشور در این حوزه صنعت معدن و صادرات و واردات از این وزارتخانه اثر پذیری دارد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز متأسفانه قیمت یک خودرو یک شاخص شده است و حتی در مسائل اجتماعی هم که می‌خواهیم تذکر دهیم در پاسخ می‌گویند پراید چند شده است؟ این یک شاخص شده است.

وزیر صمت: من هم منتقد قیمت خودرو هستم

در ادامه وزیر صمت مجدداً به دفاع از خود پرداخت. او در ادامه این جلسه گفت: در خودرو و لوازم خانگی مشکل داریم. امیدواریم این توفیق را داشته باشیم، شما نمایندگان به ما فرصت بدهید، دغدغه‌های مقام معظم رهبری را حل کنیم. من هم منتقد قیمت خودرو هستم. من به عنوان وزیر صنعت معدن تجارت یک تندر ۹۰ مدل ۸۹ داریم.

آغاز رأی گیری

بعد از پایان سخنان وزیر، رأی گیری مجلس برای استیضاح فاطمی امین وزیر صمت آغاز شد. رأی گیری مکتوب صورت می‌گیرد.

پایان کار فاطمی امین در وزارت صمت/ استیضاح وزیر رای آورد

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی صبح امروز (دهم اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی مطرح شد و پس از توضیحات متقاضیان استیضاح و دفاعیات وزیر، این استیضاح به رای مجلس گذاشته شد. و رای به عدم اطمینان دادند.

بنابر اعلام رئیس مجلس از میان کل حاضرین که ۲۷۲ رای بود ۱۰۲ رای مخالف استیضاح و ۲رای ممتنع و ۱۶۲ رای موافق استیضاح و ۶ رای باطله بود که در نهایت منجر با رای آوردن استیضاح فاطمی امین شدبه ادامه کار فاطمی امین اعتماد نکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    28 5
    دروغ ریشه ی تمام مشکلات کشور است.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      7 1
      ۳۰۰۰میلیارد، تخلف یک روز خودروسازان است بگو با آنها چه کردی یا آنها قورتت دادند؟ دقیقا مشکل همین است که عرضه نداری آقای وزیر
    • تبی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      10 4
      دولتی که رئیسش سابقه کار دولتی ندارد، معاونینش از بیرون دولت آمده مسئول دفتر و چند وزیر اصلا در دولت سابقه ای ندارند، چرا انتظار داریم بتواند کشور را درست مدیریت کند؟ دولت فعلی فعلا در حال کارآموزی است فعلا دوره یادگیری را طی میکند تا بتواند دولت را بشناسد و هنوز به مرحله تصمیم گیری نرسیده است
    • مرادی IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      7 1
      باید جلوی قیمت گذاری کالاهای اساسی مانند فولاد - مس - سیمان - مواد پتروشیمی براساس قیمت دلار آزاد و با مبنای بین الملل اصلاح کرد
    • سید IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      2 1
      کدام فساد ستیزی از خود نشان دادند؟ مدیران دولت قبل برکنار شدند؟ مانع افزایش کارخانه ای خودرو شدند؟
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      8 32
      باز هم مافیای خودرو و دلاری سازی اقتصاد پیروز شد! فاطمی امین جزو معدود وزرای ضد دلاری سازی مواد اولیه بود! وای بر این مجلس نادان و رانتی! و وای بر مردم جاهلی که برای بدبختی خودشان هورا میکشند
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      3 2
      اگر راه دولت قبلی طی می کرد که الان تورم شما 100 درصد بود و نه 40 درصد!
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 0
      انشالله شعور ملت رو با این بازی ها نسنجین ..
    • حمیدرضا IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 1
      *** خطاب به کاربر 16/17 باز مافیای خودرو ....‌‌‌‌‌ وزیر حدود 20 ماه فرصت برنامه ریزی و خنثی سازی و تدابیر مدیریت خود را داشته است پس بقیه ماجرا یا بهانه است و یا عدم مدیریت صحیح ... در پاسخ به مجلس رانتی و مردم جاهل هم باید گفت اگر مجلس همان روز ارزیابی کامل تر داشت این فرد رای نمی آورد ... پاسخ جهالت مردم هم با آمدن یک وزیر توانمند خواهی گرفت .
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 0
      جناب تبی! قرار نیست یک رییس جمهور قبلش حتما رییس جمهور بوده باشه تا بتونه کشورو مدیریت کنه که این طور باشه دور حاصل میشه! وزیر هم همینطور سازمانها و ارگانها و کارگزاران و... معمولا همون قبلیا هستن کارشونو میکنن مهم ریل گذاری و مدیریت کلان هست یاد گرفتید به هر نیروی انقلابی متخصص و متعهد بتازید تا از چشم بیافته تمسخر روش شماست باید افسادطلبان مملکت رو چپاول کنند تا چیزی به امثال شماها برسه تا ساکت بشید؟؟!!
    • حسن IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      الآن دلال های محترم از اینکه وزیر محبوبشان عزل شده ناراحتند وزیر میتوانسته تمام کارکنان را ازآبدارچی تا معاون را برکنار کند همانطور که وزیر احمدی نژاد و روحانی یک شبه تمام کارکنان و مدیران و... را عوض کردند چطور دلالان محترم دم از روند اصلاح میزنند مگر ندیدید وزیر احمدی نژاد کولاک کرد؟ وزیر فساد ستیز، وزیران انقلابی احمدی نژاد
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 0
      تبی ۱۳:۴۹ جناب. طرف مشاور داره...مشاورین دولتی رو برا چی گذاشتند!؟ برای تزئین؟
  • سهیل IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    18 17
    برکناری وزیر بی کفایت جانشینی سعید محمد با وی
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      16 3
      زیاد توی هر کانالی مطلب نخون
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      5 1
      از کجا معلوم که بی کفایتی است یا عمدی؟
    • جمال IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      3 1
      کارنامه را بخوانید، خود شهادت میدهد طی این دوسال کدام وعده عملی شده، نه تولید افزایش یافته نه واردات خودرو، و نه خصوصی سازی خودرو، در عجبم که چرا رئیس جمهور از 8 فرمان خود عقب نشینی کرده است
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      6 1
      سوابقش که از کجا اومده نشسته تو این پست نشون میده چند مرده حلاجه اما استیضاح نمیشه چون به نفع سرمایه دارا کار کرده
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      4 32
      تنها وزیر مخالف دلاری سازی اقتصاد توسط مافیای لیبرالیستی خودرو کنار گذاشته شد و مردمی که باز مثل برجام به خاطر بد بختی خودشون دارن پایکوبی میکنن! فاطمی امین مقصر گرانی خودرو نیست اونچیزی که باعث افزایش قیمت خودرو هست مافیای دلار پتروشیمی و فولاد و ... است. پس بشینید تا قیمت خودرو درست بشه
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      3 1
      من زنده و تو زنده. خواهیم دید که هیچ تغییری در بازار خودرو ایجاد نخواهد شد. چون دلیل گرانی خودرو فاطمی امین نبیست بلکه تورم ناشی از فشار هزینه ایست که دلاری سازی اقتصاد ایجاد میکنه
    • رضا IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 5
      واقعا سعید محمد آدم توانمند و به معنای واقعی سالم هستند هرچند مافیا قطعا دنبال جایگزینی از بین معاونین و مسئولین اسبق سازمان صمت هستند
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    26 3
    صولت مرتضوی : وزیر بیکاری
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    21 9
    به نظر من فاطمی امین هم داره به نفع خودروسازها و ایجاد تورم و گرانی عمل میکنه.کاش خیلی زودتر عزل میشد. مسئله نالایقی نیس خودش دوست داره اینجوری بشه
    • حيران از شيتيله بگيرى ! IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      34 3
      لازمه حساب هاى بانكى خودش و نزديكانش بر رسى بشه ،،،
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      4 16
      اولین توییت های تبریک عزل وزیر صنعت را افسادطلبان و واردکننده های ماشین های لاکچری زدند بقول معروف در همین ها نشانه هایی واضح برای انسان های عاقل است
  • جمال IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    7 1
    عزل وزیر صمت و اقتصاد قیمت ماسه و سیمان و مصالح افزایش یافته، مردم چگونه با این سرعت افزایش قیمت مصالح ساختمانی خانه های ارزان بسازند؟ چه خبره در وزارت صنعت و معدن؟
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    19 3
    صولت هم اومده ، چهارتا ورد و آیه زیر زبون میخونه و فوت میکنه و دوتا هم آمار از آستینش میده تحویل ملت ، آخرش وزیر صمت هم هیچی
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    6 8
    افزایش قیمت خودرو به خاطر جهش دلار به ۵۰ تومن هست.
    • مجتبی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      5 3
      قیمت سیمان و ماسه چه ربطی به دلار دارد مگر از خارج وارد می‌شود؟ تویوتا راوفور 28 هزار دلاری با چه دلاری 6 میلیارد و 200 میلیون میشود؟ ماله کشانی که مدعی دخیل بودن نرخ ارز در افزایش قیمت خودرو هستند پاسخ دهند 207 8 هزار دلاری با چه دلاری 1 میلیارد فروخته میشود؟
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      کدام دلار را 50 هزار تومان کرده
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    6 27
    جز موفق ترین وزیر را می خواهند برکنار کنند، دنبال چی هستند؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      18 5
      اینی که قیمت ماشین رو ظرف دو سال کرده 5 برابر موفق ترینه . خدا به داد برسه با این حساب ناموفق ترین کدومه ؟
    • Hasankhalili650@gmail.com IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      88 1
      به شما هم حواله شاسی بلند داده؟
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      قبل حرف زدن فکر کن تولید خودرو را به قبل برگردانده و افزایش قیمت هم ربطی به ایشان ندارد به اقتصاد کلان که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی هست ربط دارد در ضمن 5 برابر هم خوب اومدی در امار سازی
  • جمال IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    43 3
    چه کسی با بودجه صدا و سیما و رسانه ها از وزیر صمت حمایت میکند؟
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      20 4
      مافیای خودرویی کشور!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      2 7
      چه کسانی از روز اول دنبال برکناری ایشان بودن؟ چرا تولید خودرو در دوره ایشان مانند قبل تحریم شده عده ای دنبال برکناری ایشان هستند؟
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      2 1
      مه لقا خانم
  • حمید IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    30 5
    تمام کسامی که مخالف استیضاح وزیر صمت هستند ماشین شاسی بلند گرفته اند
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 1
      خیر مافیای خودرو پیروز شد. موافقان گرفته بودند... خواهید دید که چقدر اشتباه کردید. فاطمی امین در حال مبارزه با دلاری سازی مواد اولیه بود که توسط مافیای لیبرالیسم کله پا شد...
    • ایرانی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 2
      اگر تهمت باشد چی جواب خدا رو چی میدی؟!
    • حقگو IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      3 1
      مدرکت کو؟! از کجا میدونی چنین چیزی اتفاق افتاده.؟!
    • ایمانی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      دیگران میگند مدرک محکمی نیست.!
    • ایرانی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      مشرق حواست باشه خودت جواب به پیام های خوبم ندهی در حالیکه بهترین پیام هاست. کاملا متوجه میشوم. نخواستم بیش از این درباره این موضوع وخبر نظر بدهم چون جریان تهمت بود دفاع کردم. شما هم نباید تهمت چاپ کنی در حالیکه میدانی تهمت است بیماری قانقاریا یادت نرود.!
    • علوی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      نه موافقان نه مخالفان خودرو نگرفته بودند.
  • ستایش IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    5 2
    مخالفان استیضاح وزیر صمت به جای کشاندن پای رهبر و نظام و انقلاب و سردار باقر قالیباف و... از خودتان و عملکرد و کارنامه وزارت صمتتان مایه بگذارید یک عملکرد درخشان از وزیر صمت نام ببرید طی این 2 سال یک نمونه کافیست
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      3 1
      واقعیت یعنی اینکه اقتصاد کلان که دست وزیر صمت نیست مشکل دارد که گرانی به وجود می آورد واقعیت یعنی اینکه قیمت کارخانه را باید نزدیک قیمت بازار شود تا آن قیمت بازار ازاد بیاید پایین تر ولی تا یک مقدار قیمت کارخانه بالا برده می شود که آن هم فقط بر اساس تورم صدای اینها در می‌آید چه برسد به مدیریت بازار آزاد و دلالی واقعیت یعنی اینکه مجلس مالیات بر دلالی را تصویب نمی کند اما آدرس غلط بعضی از آن ها می دهند
    • ناصر IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      2 1
      افزایش 100 درصدی قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو و 50 درصدی سایپا افزایش کارخنه ای مونتاژ های چینی با وعده تعدیل قیمت مونتاژی ها
  • نادر FR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    18 2
    دولت مردمی .مردمی که میگفتید این بود سال به سال دریغ از پارسال اگر غیر مردمی بود چه بلایی سرمون میومد
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      ینی چشمتو بستی رو گندی که قبلی زد ؟؟!!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    55 5
    خب به همه شاسی بلند میدادی ک بقیه هم راضی باشن و استیضاح نشی
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      5 38
      تقوا و از خدا ترسیدن هم خوب چیزیه!!
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      15 2
      😂 😂
  • محمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    15 3
    واردات خودرو چه شد؟ کدام خودرو وارداتی دست مردم است؟ قیمت سیمان و ماسه چه ربطی به دلار دارد مگر از خارج وارد می‌شود؟ تویوتا راوفور 28 هزار دلاری با چه دلاری 6 میلیارد و 200 میلیون میشود؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    6 1
    خیلی جالبه وزیر میگه مافیا میخاد منو بزنه اونطرف نماینده مخالف میگه مافیای خودرو از وزیر حمایت می‌کنه! شدیم کشور مافیاها.مجلس و دولت عوض میشن ولی مافیا روز به روز قویتر میشه! اصلا اراده ای برای مقابله با مافیاها هس؟! یا کلا دربست کشور رو دستشون گرفتن ؟!
  • کارشناس IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    37 2
    رئیسی حتی قدرت دفاع از نور چشم بی خود را هم ندارد.
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      18 4
      او هیچی ندارد.
  • هادی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    39 3
    وضعیت خودرو تو مملکت خجالت آوره خرید یه چار چرخ لکنته واسه ملت شده آرزو
  • هادی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    19 4
    جناب رئیسی دو رو بریات دارن گورتو میکنن. با اطلاعات خدمتتون میگم تو وزارت کار اوضاع فاجعه است. به اسم جوانگرایی کسایی رو معاون و مشاور گذاشتن که یه روز سابقه بیمه ندارن. معاون کارآفرینی وزارت اصلا نمیدونه کارآفرینی چی هست. کسی که تو عمرش یه شغل درست نکرده چطور میشه معاون کارآفرینی؟ همشون فک و فامیل و جا کردن تو دولت. بخور بخوریه. آقای رئیسی داری به خون شهدا خیانت میکنی.
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      احسنت عالی بود
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    9 3
    دوستان منشا بسیاری از مشکلات تصمیمات خود دولت است مثلا چند سال پیش در یه جلسه قیمت گذاری خودرو های مونتاژی بخودشون واگذار شد اونام که بهترین استفاده میکنند سالی پنج بار بالا میبرند و کلا اصلا جنبه نداشتند درحالیکه ارز نیمایی میگرفتن بازار آزاد میفروشن
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    17 3
    عجب دنیایی هستش! واقعا این همه جنگ و دعوا فقط برای خدمت به مردمه یا حب ثروت و قدرت؟!
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    7 14
    رئیسی آدم ساده ای هستش و بعضی وزرای انتخابیش ندانسته اصلاح طلب هستن.یعنی خلاف جهت حرکت میکنن.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 1
      دقیقاً مثل عین الهی مرموز که بعضی هم میگن نماز شب میخونه!
  • ناشناس IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    10 1
    آخه این چه کار مثبتی کرده که بمونه
  • تاشناس IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    13 4
    احساس میکنم داریم مثل پاکستان میشیم
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    35 4
    برکناری خاندوزی و مخبر قدم بعدی هست
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      احسنت
  • ارش IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    6 1
    اگر درگذشته واردات متوقف نمیشد؟؟؟؟مشرق لطفا توضیح بده چه کسانی دستور. به عدم واردات در ۵ سال گذشته دادند؟لطفا شفاف بگو
  • دهقان IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    11 3
    برای من کارمند بازنشسته و هرکسی که درآمد زیر پنجاه ملیون تومان درمان داره و نه توان تعمییر خودرو مستعمل داریم نه خرید نو فرقی ندارن که چه کسی.راس کار هست دوما در ایران مدیر شایسته لایق نداریم چون پول باد آورده زیاد هست چشم همه رو کور می‌کنه این دعوها زرگری و ربطی به اقتصاد مملکت ندارد
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      بازنشسته با پنجاه ملیون حقوق دروغه. نجومی بگیر سیر نشو
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    سیرک استیضاح هم تموم میشه یکی میاد ضعیفتر از فاطمی امین این سیستم از بنیان فشل و ناکارآمد هست، نمایندگان یه سر بروند و از دولت های مترقی جهان یاد بگیرند خیلی دور هم نیاز نیست همین کشورهای بحرین و امارات و کویت و ترکیه الگوی کشورهای توسعه نیافته مثل ما هستند، عبرت ها چه فراوانند عبرت پذیران چه اندک
  • فهیم IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    مسکن مهمتر بود یک خودرو. چرا مجلس به بیجارگی مردم در تهیه سرپناه ورود نکرد چرا اجازهنمی دهید مردم در پارکها چادر بنا کنند و زندگی کنند چون فاتحه مسکن خوانده شد
  • lind IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 3
    اینا طایفه هزار فامیل تلاش میکنند که وزیر بله قربان گو بماند تا هرآنچه میخواهند بشود!!! کدام نماینده؟!!! نماینده جیب کشاد خودشانند
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    2 3
    همینا دو سال دیگه شکست را به رئیسی تحمیل میکنند
    • صدری IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      3 1
      سلام ماله کش مالتو محکم بکش، ماشیناتون دیگه گردن نمیشه آخی وزیر صمت قربونت بشه
  • آگاه IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 2
    متاسفانه مسئولینی مرموز در بسیاری از ارکان و پست های کلیدی نفوذ دارند و لذا هیچوقت مشکلات ما حل نمیشود و بدتر هم میشود
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 3
    با وزیر بعدی اتفاق خاصی نخواهد افتاد و شاید بدتر هم بشود
  • IT ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    7 4
    فساد دروغ تباهی
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 1
    باید تو پستهای پائینتر پاکسازی بشه با صدتا وزیر عوض کردن هم اتفاق خاصی نمیوفتد مثلا مطقی تا حالا چکار کرده است اکثرا نقشه هارو اینها میکشن
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 1
    ایشان از تیم معاونت خودرویی خود آسیب جدی دید. البته آسيب اصلی را صنعت خودرو از تیم منطقی دیده و سالها عواقب بی تدبیری های آنها گریبانگیر خودروسازان بزرگ خواهد بود.
  • دیلمی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 1
    این مجلس انقلابی نیست
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 7
    نمایندگان محترمی که در مجلس اینقد داد می زنند که گوش آدم را کر می کنند لطف کنند قانونی تصویب کنند تا بنگاه ها و نمایشگاه های خودرو تعطیل شود یا اینقدر مالیات به آنها تعلق بگیرد که برایشان دلالی سودی نداشته باشد
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 1
    ما که می دونیم مشکل از استخدام هاس که برای نفوذ قدرت در شرکت ها است ، و نمایندگان خواسته هایشان برآورده نشده . منظور از وزیر ژنرال هم فقط وزیر رابطه باز است . خنده دار است جنگ اصلاح طلبان و مجلس فعلی برای استخدام آشنایانشان .فردی که استخدام شود، خانه و خودرو هم به راحتی می خرد پس مردم را با خرید خودرو خالی گول نزنید و بگویید دنبال استخدام هستید
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 3
    به آقای رئیسی پیشنهاد می شود وزیری انتخاب کند که هم سر نترس داشته باشد هم ضد فساد باشد هم متخصص اقتصاد باشد هم اهل رفاقت با کسی نباشد اما با منطق و قانون هم رانتخواران را سر جایشان بنشاند اولین کاری که وزیر می کند فساد رانت خودرو را از بین ببرد و به بخش خصوص اجازه تاسیس خودروسازی بدهد تا شرکتهای خودرو ساز سایپا و ایران خودرو دست از ظلم به ملت بردارند
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      3 1
      ولایت مدار باشه راه درست میره و اسیر و مهره مافیاها نمیشه
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 2
    امیدوارم تو دولت یه پستی به ایشون بدن که دیگه لازم نباشه به نماینده ها جواب پس بدن. مثل معاون اجرایی...
  • مجید IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 4
    یکی از بهترین وزرا بود. واقعا جای تاسفه که کاسه و کوزه ده سال ضعف خودروسازی ما یک‌شبه سر فاطمی شکست که تازه داشت صنعت ما رو راه مینداخت. عده‌ایی که استیضاح کردند فقط میخوان بگن ما در برابر تورم یه کاری کردیم
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 2
    مایه تاسف
  • آرش IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 3
    مخالفان استیضاح میگن مافیا دنبال برکناریه، موافقان استیضاح هم میگن مافیا از وزیر حمایت میکنه. پس ملت چیکار باید بکنن ؟! تکلیفمون چیه؟ ۸۵ ملیون شدیم گروگان مافیا ؟؟
  • سمیرا IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 1
    خداروشکر که فاطمی امین برکنار شد من از صبح نشستم و کانال ها رو دنبال میکنم ، همش به نفع سرمایه دارها و خودروسازها عمل میکرد بابا یکم به فکر ما مردم کارگر نبود ماشین خونه از همه مهمتر ارزاق مردم قیمتش لحظه ای بود ، بی کفایت پدرمون رو دراورد ، داشتم از این گرونی ها سکته میکردم
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 26
    مافیای خودرو کار خودشو کرد.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    4 2
    مجلس کودکان!ومخبر اقتصاد نداند .
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    18 1
    وزیر میگه منم منتقد قیمت خودروم هه
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    5 1
    نوبت خانزادی است
  • کاظم IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 1
    مجلس عقیم بالاخره یه چیزی زایید. زیاد خوشحال نباشید رییسی میفرستتش یه جای دیگه
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    6 1
    شاسی بلندا رو برگردونیید :))
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    2 1
    وزیر صمت برای بازکردن اینستاگرام و جلوگیری از بیکاری هزاران نفر‌کاری نکرد
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    بندگان خدا خدا بهتان رحم کند مکر تحلیل گر نیستید مگه هفته پبش نگفتند ولش کنید مگر خودرو سازی را نمیدانید انفاله مگر فکر کردید درامد خودروسازی مال خودشان است عین فولاد اصفهان خدا به دادتان برسه با گاز غیر سمی نقدی میاد تبعیت ازتان میگیره تابع شوید
  • Hassan IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    2 1
    تا وقتی که از چهارتا دله دزد سابق که امروز بهشون میگن مافیا بترسن و یا.... اوضاع همینه فرقی هم نداره راستی باشه یا چپی، اگه عرضه دارن بیان مستقیم به مردم بگن کی چه کاره است و دولت هم فکر چاره کنه و خونه تکونی کنه مشکل در عدم صراحت و مدیریت کافی در اداره کشوره
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      استفاده از کلمه مافیای خودرو برای و زیر بی معنی است. نوعی فرافکنی است.توجیه اعمال سهوی و عمدی خودشه
  • سعید IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    2 1
    خداروشکربالاخره فهمیدیم تحریم همچی کاغذه پاره هم نبود!!!در صنعت خودرو درجه ۳ ماهم تاثیر داشته!
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 1
    یه تکونی هم به وزیر اقتصاد بدین تا بلکه مجبور بشه از خانه های خالی مالیات خوب و اثر گذار بگیره.حرف گوش نمیکنه.یه استیضاح براش تلنگر خوبیه تا کار از کار خیلی نگذشته
  • جاسم IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 4
    فاطمی جان غصه نخور با این گندی که زدی به صتعت ؛ چون بزودی حکم بالاتری از رئیسی میگیری مثلا معاون اول رئیس جمهور
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    2 2
    اشتباه بزرگ بود این مجلس باید بعدا پاسخگو باشد مجلس کودکان ایشون برنامه داشت ، ضعف داشت ولی قابل اصلاح بود برای اجرای برنامه زمان میخواد این نمایش مجلس دلیل محبوبیت برا اخر سال نمیشود تیم فوتبال کشور عربی نیست سه ما در میون مربی عوض بشه
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 2
      خیلی هم درست بود ولی کاش یک سال پیش کنارش می‌گذاشتند.وزیر خودروسازها
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 1
    واقعا جای شرم است که وزیر رشوه هفتاد دستگاه شاسی داد و نمایندگان هم گرفتند آقای نماینده هم لیست را منتشر کرد آقای وزیر با پر رویی تمام از دادستان در خواست جرم کرده چه رشته زنجیر وار کثافت کاری در دولت پاکدشت خدا ریشه همتونو بکنه
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    3 2
    بهتر است دست مصطفی میر سلیم هم کم کم رو شود
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    2 2
    چنارانی نماینده موافق: برای مهار گرانی خودرو باید یقه چه کسی را بگیریم؟ واقعا نمیدونید؟! اینکه معلومه، باید یقه خودتون رو بگیرید،...چون بدون دانش اقتصادی با چند شعار تو خالی سوار سرنوشت مردم میشید و گند میزنید به همه دارایی مردم ..
  • مسعود IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 1
    الان چی میشه نکنه ازاین بدتر بیاد ک احتمالا میاد😒😒😒
  • US ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 1
    وزرا و مسئولین دولتی قابل اعتماد نیستند اما نمایندگان مجلس هم سواد و توانمندی و صداقت لازم را ندارند. ما در کشور مدیر و مسئول و وزیر با غیرت و با سواد کم داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس