1

شهیندخت مولاوردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت روحانی، روز گذشته به مناسبت روز ملی خلیج فارس، این روز را با عکس پرچمی با نماد شیر و خورشید تبریک گفت!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بالا و پایین شدن قیمت دلار در بازار، استیضاح وزیر صمت و پیشت پرده ترور در سیستان و بلوچستان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

ششمین وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت جمهوری ‌اسلامی، در دومین استیضاح خود، موفق به جلب رأی‌اعتماد نمایندگان مجلس یازدهم نشد تا نخستین وزیر کابینه سیدابراهیم رئیسی باشد که با «استیضاح» از ترکیب هیأت ‌دولت سیزدهم خارج می‌شود. این ماجرای سیاسی مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه آرمان ملی نوشته است:

طرح استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت که در جلسه علنی دیروز مجلس مطرح شد پس از توضیحات متقاضیان استیضاح و دفاعیات وزیر با خارج شدن اعضای دولت از صحن علنی به رای مجلس گذاشته شد که در نهایت نمایندگان مجلس با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۷۲ رای مأخوذه به استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین رای دادند و سیدرضا فاطمی‌امین از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت رفتنی شد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بعد از اعلام رای استیضاح فاطمی‌امین گفت: بر این اساس آقای فاطمی‌امین موفق به اخذ رای اعتماد مجدد از مجلس نشد.

پشت‌پرده شهادت یک افسر آگاهی توسط تروریست‌های سلفی/ چرا معاون روحانی اصرار به این همه اشتباه دارد؟

روزنامه هم‌میهن با اشاره به خروج فاطمی امین از کابینه می‌نویسد:

حتی حضور و دفاع تمام‌قد ابراهیم رئیسی، رئیس دولت در کنار لابی‌های همیشگی مانع از خداحافظی سیدرضا فاطمی‌امین، از وزارت صمت نشد. حواشی حضور فاطمی‌امین که به نورچشمی رئیسی معروف است، به اندازه‌ای زیاد شده بود که او باید می‌رفت، این رفتن را حتی دولت نیز پذیرفته بود اما امیدها برای تداوم حضور او همچنان وجود داشت. این بار نمایندگان مجلس انقلابی به دلیل نزدیک شدن به انتخابات مجلس ترجیح دادند در کنار مردم باشند، به همین دلیل تلاش برای ابقا و اخذ رای اعتماد مجدد، چاره‌ساز نشد. در نهایت فاطمی‌امین با ۱۶۲ رای موافق، ۲ رای ممتنع و ۱۰۲ رای مخالف از صندلی وزارت صمت کنار گذاشته شد. زمزمه‌های درگوشی حاکی از آن بود که پایداری‌چی‌ها از صبح اول وقت به مجلس آمده بودند، تا با رایزنی‌هایشان از به نتیجه رسیدن استیضاح وزیر صمت جلوگیری کنند.

در ادامه این گزارش آمده است:

اما تلاش‌های آنها هم نتوانست مجلسی‌ها را از تصمیم اجرای استیضاح برحذر کند. حتی دولت از مجلس درخواست کرد که جلسه استیضاح را به تعویق بیندازند اما شاید سایه شایعه اهدای خودروهای شاسی‌بلند آنقدر بر فضای مجلس سنگینی می‌کرد که این درخواست دولت سیزدهم به سرعت رد شد و نمایندگان مجلس تا استیضاح وزیر پیش رفتند. اولین وزیری که در کابینه دولت سیزدهم کارت زرد گرفت، فاطمی‌امین، وزیر صمت بود؛ وزیری که بسیاری او را محبوب رئیسی می‌دانستند امروز پس از دو بار استیضاح بالاخره اعتماد بهارستان‌نشین‌ها را از دست داد تا صندلی وزارت را به فرد دیگری واگذار کند.

پشت‌پرده شهادت یک افسر آگاهی توسط تروریست‌های سلفی/ چرا معاون روحانی اصرار به این همه اشتباه دارد؟

روزنامه اعتماد نیز درباره استیضاح وزیر دولت رئیسی نوشته است:

انگار ماجرای شاسی بلندها استیضاح دیروز وزیر صمت را حیثیتی کرده بود؛ همین شد که حتی دوپینگ حضور غیرمنتظره ابراهیم رییسی هم در جلسه استیضاح وزیر محبوبش فایده نکند تا سرانجام رضا فاطمی‌امین وزیر صمت با رای مجلس، از سمت خود برکنار شود، آن‌هم در جلسه‌ای که یکی از موافقان استیضاح، در پاسخ به فریادهای مخالفان گفته بود «نمی‌خواهد نوکری‌تان به دولت را ثابت کنید!» رضا فاطمی‌امین روز گذشته در جریان استیضاح نمایندگان، نتوانست برای بار سوم اعتماد آنها را به خود جلب کند و این‌بار مجلسی‌ها او را راهی ساختمان وزارت صمت کردند که وسایلش را از اتاق وزارتی جمع کند!

پشت‌پرده شهادت یک افسر آگاهی توسط تروریست‌های سلفی/ چرا معاون روحانی اصرار به این همه اشتباه دارد؟

روزنامه همشهری نیز با چاپ کاریکاتوری نه چندان جالب از فاطمی امین می‌نویسد:

.این دومین ‌باری بود که وزیر صمت دولت سیزدهم در معرض استیضاح نمایندگان مجلس یازدهم قرار می‌گرفت. پیش ‌از این در ۱۰آبان‌ ماه۱۴۰۱ نیز فاطمی‌امین برای دفاع از عملکردش، در بهارستان حاضر شده بود و در آن نشست، ۱۸۶نفر از نمایندگان، با اکثریت مطلق، به ادامه کار وی رأی داده بودند.

پشت‌پرده شهادت یک افسر آگاهی توسط تروریست‌های سلفی/ چرا معاون روحانی اصرار به این همه اشتباه دارد؟

خانم مولاوردی چرا اصرار دارید این همه اشتباه کنید؟

شهیندخت مولاوردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت روحانی، روز گذشته در کانال تلگرامی خود به مناسبت روز ملی خلیج فارس، این روز را با عکس پرچمی با نماد شیر و خورشید تبریک گفت!

روزنامه جوان درباره این ماجرا می‌نویسد:

حاشیه‌سازی‌های مولاوردی با فضای مجازی البته تازگی ندارد و مسبوق به سابقه است. چنانکه او پیشتر پوستری در کانالش در حمایت از خانواده منتشر کرد که طرح منتشر شده، نماد همجنس‌بازی بود. مولاوردی آن روزها توجیه آورد که در خواب و بیداری اقدام به انتشار چنین پستی کرده است! دیروز، اما در صفحه اینستاگرام خود توضیح داد: «امروز در کانال تلگرامی‌ام به مناسبت روز ملی خلیج فارس، در انتخاب تصویر مربوطه بی دقتی شده بود که به محض اطلاع، پست آن حذف و بعد از مدت‌ها اسباب توهین و هتاکی و اتهام‌افکنی فراهم شد و بهانه به دست جریان و کسانی داد که مترصد ساختن کوه از کاه و متخصص به حاشیه راندن مسائل اساسی هستند.» اکنون این سؤال از خانم مولاوردی مطرح است که چرا دست به اقدامی می‌زنید که مورد نقد قرار بگیرید و به زعم خودتان «اسباب توهین و هتاکی و اتهام افکنی» فراهم می‌کنید؟ منتقدان از کجا بفهمند که شما اشتباه کرده‌اید یا عمداً کاری کرده‌اید!؟ آیا این اشتباهات اتفاقی است یا تلاشی برای سنجش حساسیت افکار عمومی و به صدر اخبار و واکنش‌ها آمده است؟

پشت‌پرده شهادت یک افسر آگاهی توسط تروریست‌های سلفی/ چرا معاون روحانی اصرار به این همه اشتباه دارد؟

ترور آگاهی در سیستان و بلوچستان

روز گذشته خبر رسید که سرهنگ علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی شهرستان سراوان و همسرش به دست تروریست‌های سلفی به شهادت رسیدند.

روزنامه وطن امروز با اشاره به این حادثه تلخ تروریستی نوشته است:

یک جنایت دیگر توسط دوستان عبدالحمید اسماعیل‌زهی در سیستان‌وبلوچستان اتفاق افتاد. ساعت ۷:۱۰ صبح روز گذشته سرهنگ علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی سراوان در حالی که با همسرش در یکی از خیابان‌های این شهرستان در حال تردد بود، توسط معاندان ناجوانمردانه ترور شدند و به شهادت رسیدند. سرهنگ شهرکی در همان لحظات اولیه ترور به شهادت می‌رسد اما همسر ایشان به بیمارستان انتقال می‌یابد که متاسفانه وی نیز ساعاتی بعد به‌رغم تلاش کادر درمان به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نایل می‌آید. گفتنی است از این شهیدان والامقام یک دختر ۱۶ ساله و یک پسر ۱۵ ساله به جا مانده است.

پشت‌پرده شهادت یک افسر آگاهی توسط تروریست‌های سلفی/ چرا معاون روحانی اصرار به این همه اشتباه دارد؟

در ادامه این گزارش آمده است:

ما نخستین بار نیست که تروریست‌های معاند تحت تاثیر صحبت‌های عبدالحمید و مواضع او اقدام به تولید خشونت می‌کنند. همزمان با آشوب‌های اخیر، جریان ضدانقلاب حساب ویژه‌ای روی گزینه اختلاف‌افکنی در سیستان‌وبلوچستان باز کرد. ایجاد ناامنی و اقدامات مسلحانه در برخی شهرستان‌های این استان از جمله اقدامات جریان آشوب در راستای این هدف بود. آذرماه سال گذشته گروهی با هدف تفرقه‌افکنی و با راه انداختن جنگ قومی - مذهبی، مولوی عبدالواحد ریگی از علمای شاخص استان سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه مسجد امام حسین(ع) خاش را ربودند و با ۳ گلوله ایشان را به شهادت رساندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    20 77
    جرا این همه مماشات. به قول یکی از همین سلفی های زاهدانی ورفیق عبدالحمید آقای ملازاده وقتی فیلم محافظان این بابا رادر مسجد ضرار مکی می بینه او را فرعون خطاب می کنن.چرااو یک منافق مزدور بیشتر نیست. مسئولین نگذارید این بابا برا نظام شاخ بشه باید هر چه زودتر دمش را قیچی کرد.
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    15 15
    وطن فروش تر و خاعن تر از اصلاح طلبان وجود نداره.اینا حتی با پوشیدن لباس روحانین باعث بدبینی به روحانیون هم شدن.
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    3 12
    ملاوردی:منم صبحش فهمیدن که در انتخاب عکس اشتباه شده.هر هر هر هر.کلا سیستم اداره کشورش شون همینطوره.
  • مسعود دیپلمات IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    5 21
    مسئولین باید درک کنند که کشوری با وسعت ایران، و چندین هزار کیلومتر مرز دریائی و زمینی، نیازمند نیروی انتظامی خیلی بیشتر و قوی تر و کارآمدتری است. در غیر اینصورت، بزودی ما شاهد افزایش نا امنی و هرج ومرج روزافزن و در نهایت شاهد تجزینه ایران عزیز خواهیم بود.
  • مسعود دیپلمات IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 9
    این طرفند که ملت را بچاپند و بعد هم تقصیر ها را به گردن یک نفر بیاندازند، خیلی جالب است، از قبل هم معمول بوده و کار تازه ای نیست، مگر نه.! البته دور از جون، ملت که خر نیستند.
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 22
    برای این که با او و امثال او. و گنده تر از او برخورد محکم و قانونی نمی شود و این افراد فکر می کنند وزنه ای هستند در حالی که در مقابل ملت در ماهی هم نیستند
  • رضا IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    12 14
    چرا فکر می کنید مولاوردی، خواب آلود یا ناخواسته و اشتباهی این موارد را می گذارد، این گونه مطالب و موارد در دسترسی روزمره وی قرار دارد، ایشان همین است که اشتباهی خود را معرفی و لو می دهد، مگر زمانی که معاون و مشاور حسن روحانی بود غیر از این بود. برای انتخابات مجلس قصد کاندیداتوری دارد، شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود عمل کند.
    • تيز بين ، IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      10 12
      اين ضعيفه اينجا بدردش نميخوره ، شنيدم راهنمائيش كردن كه بره آنتاليا موئسسه اى ! داير كنه و خودش رئيس باشه ،،،،
  • محمدایوب IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    21 37
    روزنامه های اصلاح طلب نوشته اند فاطمی امین محبوب رییسی بوده ورییسی با حضور خود در مجلس هم نتوانست رأی بیاورد البته شادی این جماعت مگس صفت قابل درک است چون مگس هم روی شیرینی می نشیند وهم روی..... حالا این جماعت روی شیرینی نشسته اند وشادی می کنند اما اگر کمی وجدان وشرف داشتند اخلاق رییسی را درک میکردند که در بازدید از خوزستان وقتی می بیند مردم منتظر او ایستاده اند می گوید قطار را نگه دارید مردم منتظرند نه مثل آن شیخ انگلیسی که در بازدید از کارخانه مپنا از خودرو شاسی بلند پایین نیامد ویا در بحث استیضاح وزرایش به مجلس نیامد او آنقدر خود گنده بین بود که به وزرایش وقت ملاقات نمیداد حیوانات فراموش کارند یادشان رفته وزیر بهداشتش آمد گفت 9ماه در انتظار ملاقات شیخ گلاسکو انگلیسی هستم او آنقدر به رنگ کردن ریشش اهمیت میداد به وزرایش اهمیت نمی‌داد واما بعد یک موی فاطمی امین به تمام کابینه دزدان روحانی می ارزد پس ارزشش را دارد که رییسی برایش وقت بگذارد تقصیر ندارید چون فراموش کارید نعمت زاده یکی از وزیران هزار میلیاردی روحانی که دخترش دزد از آب درآمد چندین هزار خودرو در پارکینگ ها خوابیده بود برای یک قطعه کوچک که آنقدر صدای مردم درآمد که قوه قضاییه وارد شد و کار را جمع کردند ویا آخوندی که افتخارش نساختن یک مسکن بود. یا وزیر بهداشتش که روزانه 700کشته کرونا داشتیم البته تقصیر ندارید چون دین وجدان وغیرت وشرف در قاموس اصلاح طلبان آمریکایی معنی ندارد برای آنها هدف وسیله را توجیه میکند یک روز باید از زنان .مهسا دفاع کرد یک روز نجفی همپالکی زنش را مانند اربابان گاو چرانشان با هفت تیر در حمام کشت کور و کر وخر ولال شدید روزی سطل ماست بر سر یک زن فریادشان گوش فلک را کر روزی دفاع از زن ودادن جان در راه آن باز کر وکور ولال وخر اما بدانید خداوند بصیر وعادل است اگر بیش از 50سال هم نقش بازی کنید با خدا نباشید هنگام جان دادن در موال استخر فرح رسوا می شوید واگر با خدا باشید که نیستید ومحال است مانند شهید سلیمانی که نقش بازی نمی‌کرد در دل نیمه شب در یک کشور دیگر با افتخار شهید می شوید و محبوب دلها میشود
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      8 32
      عالی و حرف حق، از شما سپاسگزارم.
  • CA ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    17 15
    شهیندخت مولاوردی، میرحسین موسوی فراماسون و تعداد زیادی از اصلاحطلب‌ها جاسوس نفوذی هستند که یقین پیدا کردن کسی نمیتونه بهشون دست بزنه. از این عبدالحمید داعشی گرفته تا اصلاحطلب‌های سر در آخور غرب منتظر کارهای وحشتناکتر باشید.
  • علی افصحی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    17 41
    قرآن سیمای امثال شهین ! دخت ! مولی وردی را بسیار وحشتناک ترسیم کرده در سورهٔ توبه آیه شصت و پنج وشش می فرماید « و لئن سألتهم لیقولن انما کنا نخوض و نلعب قل ابالله و آیاته و رسوله کنتم تستهزئوون ، لا تعتذروا قد کفرتم بعد ایمانکم وقتی امثال « شهین دخت»! رذالت انجام داده و سپس مورد پرسش قرار می گیرند مدعی اشتباه شده و می گویند درگیر بودیم و منظوری نداشتیم و متوجه نشدیم در حالتی که این خبیث ،با پرچم شاه جلاد ، نشانه های الله متعال و نیز والیانش را مورد تمسخر قرار داده ! هرگز عذرشان پذیرفته نیست چرا که بعد از تظاهر به ایمان کفر را تبلیغ کرده اند.» این ماهیت عمل شنیع «شهین دخت مولی وردی » است. این که به اصلاحات ، آمریکایی گفته می شود برای اصلاح طلبان فاسد به ظاهر گران می آید اما در دل لذت می برند که هم آمریکایی باشند و چنان که سلطنتی ! « شهین در لغت یعنی شاهی ، سلطنتی و هوادار ستمشاهی » ،« دخت به اضافه شهین یعنی دختر شاه جلاد! » مولی وردی ! هم یعنی « هدیهٔ والی طاغوت که همان شاه جلاد باشد،پرچم منفش به شیر و خورشید هم یعنی پرچم « دختر شاه جلاد!» که مولی وردی پس از رانت و حقوق نجومی دولت فاسد روحانی جهانگیری ، اینک در تداوم فتنهٔ « زن زندگی هرزه گی » خود را به نام شاه جلاد شناسانده ! او پس از به رسمیت شناختن « روسپی گری » در دورهٔ دولت فاسد روحانی جهانگیری ،که روسپی ها را به مانند غرب وحشی « کارگران جنسی » نامیده و در پی اخذ مالیات ! و بیمهٔ آن ها بود الآن هم به یاد مفهوم اسمش «شهین یا سلطنتی» افتاده و پرچم ایران اسلامی و انقلابی را به سلطنت آذین کرده است که یعنی او همچنان منتظر « شاهزاده جلاد زادگان » است. اما هرگز محاسبه نکرده این خباثتش نوعی افشاگری از اصلاحات آمریکایی زود هنگام بوده و « آبرو بر » ! و خیلی راحت ،پس از توصیهٔ شیاطین احزاب خانوادگی شانزده گانهٔ چند نفره رانت خوار ! که فعلا زود است پرچم ستمشاهی را بالا ببریم ! و البته پس از آن که در برابر ملامت مومنان و انقلابیون فدائی امام خامنه‌ای کم می آورد با لفاظی کثیف آن را حذف می کند یعنی پس از انتشار همه جانبه و بیعت با « شاهزاده !» آن را حذف می کند تا نمایشی از خباثت اصلاحات آمریکایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز باشد که اخیراً جبههٔ مفتضح « از تاجزاده تا شاهزاده » را علم کرده اند . لعنت بر ستمشاهی
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    14 17
    مبارک کسانی باشه که این همه خیانت را از دارو دسته روحانی دیدند و می بینند و دست روی دست گذاشتند و کاسه چه کنم دستشان گرفتند و دریغ از یک حرکت در قبال این همه خباثت و هنوز هم تریبون دار هستند و در رسانه های خودی چه مجازی چه غیر مجازی اجازه فعالیت دارند و حتی عواملشان در همین دولت راحت م‌سغول کار هستند البته کار از نوع ضد کار.
  • CA ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    20 14
    وطنپرستی شهیندخت مولاوردی از همون نوع رضا پالانی برابر دیوار ندبه ست. فردا فرصت به شهیندخت بدن میره کنار دیوار ندبه حجابش رو لوله میکنه میذاره لای جرز دیوار ندبه و بعد با پرچم رژیم صهیونیستی برمیگرده.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    14 14
    شارلاتان دخت نولاوردی کارهایش از روی یهو و اشتباه نیست این فتته گر منافق از این شگرد استفاده می کند . این خوک فتنه گر ردی هند جگر خوار را سفید کرده است .
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    10 14
    پررویی شهییییین خانم راپاسخ دهیدتابابی شرمی نماداستقلال کشورشهیدان راباهزینه ی آبروی نداشته ی خودش تغییرندهد!غلطهای زیادی کرده که پرچم کشوررابانمادشاهنشاهی دوران استبدادنمایش داده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس