اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور چک درباره نقش چین در جنگ اوکراین

رئیس‌جمهور جمهوری چک مدعی شده است که چین به دنبال طولانی شدن جنگ اوکراین است تا از این طریق امتیازاتی را از روسیه دریافت کند.

به گزارش مشرق، در حالیکه کشورهای غربی با ارسال انواع سلاح‌های سبک و سنگین به اوکراین بر آتش‌ ناآرامی‌های این جنگ دامن زده‌اند و مقام‌های روسیه بارها تأکید کرده‌اند که کشورهای غربی در حال طولانی کردن این جنگ هستند، این بار رئیس‌جمهور چک مدعی شده است که چین خواستار برقراری صلح در اوکراین نیست.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، «پتر پاول» ژنرال سابق ناتو و رئیس‌جمهور فعلی جمهوری چک مدعی شده است که «به نفع چین است که وضعیت موجود در اوکراین را طولانی کند تا بتواند امتیازاتی را از مسکو دریافت کند».

وی به نشریه «پولتیکو» گفته است: «همچنین برای چین خوب است که غرب از طریق حمایت از اوکراین تا اندازه‌ای ضعیف‌تر شود. ما نمی‌توانیم امید به صلح را به عنوان راهبرد خود قرار دهیم».

این اولین بار نیست که کشورهای غربی گمانه‌زنی‌هایی را درباره همکاری چین و روسیه مطرح کرده‌اند و پیش از این نیز با شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته، کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا مدعی شده بودند که با تشدید فشارهای غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین، مسکو به کشورهای جمهوری اسلامی ایران، چین و کره شمالی روی آورده است.

رئیس‌جمهور چک در حالی چنین اتهاماتی را به پکن وارد کرده است که مقام‌های چین در ماه فوریه سال جاری میلادی طرح صلح را برای پایان دادن به جنگ اوکراین پیشنهاد دادند که شامل ۱۲ نکته است که از آن جمله می توان به درخواست آتش‌بس، احترام به منافع مشروع تمام کشورها در زمینه امنیت و حل و فصل بحران انسانی در اوکراین اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    زر مفت نزن چین که اول از همه طرح صلح رو ارائه کرد شماها هستین که مخالف آتش بس هستین
  • مجتبی اسکندری IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    چین و روسیه دو کشور دیکتاتور و زالو صفت هستند.که با هر کشوری رابطه داشته باشند آن کشور را به ویرانه تبدیل میکنند.لعنت خدا بر هر دوی انها
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    مرگ بر متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس