اسرائیل فورا شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند

نماینده امارات در سازمان ملل از رژیم‌صهیونیستی خواست فوراً به شهرک‌سازی‌ها و حملات علیه فلسطینی‌ها پایان دهد تا منطقه به سمت تنش‌های بیشتر سوق داده نشود.

به گزارش مشرق، «خلیفه شاهین المرر» نماینده امارات در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت تاکید کرد که رژیم‌صهیونیستی باید هرچه سریع‌تر به تمام فعالیت‌های مربوط به شهرک‌سازی‌ها پایان داده و به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

وی افزود: امیدواریم جامعه بین‌الملل به مخالفت خود با اقدامات تنش‌زا ادامه دهد. شرایط کنونی اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر برای خشونت و نفرت‌پراکنی را برنمی‌تابد. ما هرگز دست از حمایت از ملت فلسطین و حق آنها در تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ برنمی داریم. بارها تاکید کرده‌ایم و امروز نیز تاکید می‌کنیم که قدس جایگاه ویژه ای دارد که نباید به آن تعرض شود.

المرر بیان کرد: این بدان معنی است که شرایط حاکم بر این شهر باید همچنان پابرجا بماند و تغییری نکند. امارات نسبت به افزایش اقدامات خشونت‌آمیز و تداوم عملیات تخریب منازل فلسطینی‌ها که باعث وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود نگران است. تعداد فلسطینی‌هایی که در سه ماهه نخست امسال قربانی شده‌اند نسبت به مجموع کسانی که سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

وی گفت: حمله شنیع صورت گرفته علیه روستای حواره فلسطین زنگ خطر را در قبال ماهیت مرحله آتی به صدا درمی آورد به ویژه اگر اسرائیل به اقدامات خود در خصوص تقویت شهرک‌نشینان و استفاده از آنها به عنوان ابرازی برای مصادره زمین‌های بیشتری از فلسطینی‌ها ادامه دهد.

المرر همچنین تاکید کرد که ۷۰۰ هزار شهرک‌نشین در ۲۷۹ شهرک به طور غیرقانونی در سرزمین اشغالی فلسطین مستقر شده‌اند.

وی همچنین بر لزوم حفظ راه حل دو دولتی تاکید کرد و گفت که این راه حل بیانگر دیدگاه وحدت رویه جامعه بین‌المللی و شورای امنیت برای پایان دادن به درگیری‌ها است و این راه حلی است که امارات جایگزینی برای آن نمی‌بیند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    اسراییل هم میگه چشم هرچی توبگی. اگه راست میگن سفیرش رو اخراج کنن که چون همش بازیه و اینا دست پرورده هستن جرات نمیکنن
  • PL ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    این سگ هار وحشی فقط حرف صاحبش گوش میده
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    امارات خودش جز عادی سازان بود که
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    اسراییل غاصب دیگه خیلی قلدر شده و از حد گذرونده رزل مکار
  • ایران قوی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    نکشی ما رو .نترسیدی اینطور با اربابت حرف زدی!
  • حامد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    تعریف از امارات از مشرق بعیده دین شما دقیقا چیه که نظرات صبحتون با شبتون یکی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس