کد خبر 1483569
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
هواپیمای سیمرغ احتمالا تا خرداد پرواز می‌کند

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به استقبال ناوگان تجاری و نظامی کشور از هواپیمای ترابری سیمرغ گفت: پیش‌بینی می‌کنیم هواپیمای ترابری سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.

به گزارش مشرق، امیر افشین خواجه‌فرد رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، درباره آخرین اخبار از هواپیمای ترابری سیمرغ گفت: ما هواپیمای ترابری سیمرغ را بر مبنای هواپیمای ایران ۱۴۰ توسعه دادیم و بیش از ۱۰ سال بر روی آن کار شده است. البته از همان موقع، نسخه ترابری ایران ۱۴۰ در دستور کار ما قرار داشت منتها پس از اینکه کشور مبدا با ما همکاری نکرد ما هشت سال به تنهایی بر روی این پروژه کار کردیم.

وی افزود: هواپیمای ترابری سیمرغ مراحل تاکسی خود را انجام داده که بازخورد ما از این مرحله بسیار خوب بوده و در آستانه پرواز این پرنده هستیم. احتمال اینکه اینکه پرنده هم مورد وثوق نیروهای مسلح و هم ناوگان تجاری قرار بگیرد، وجود دارد.

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در پاسخ به سوالی درباره اینکه هواپیمای سیمرغ چه زمانی پرواز خواهد کرد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم هواپیمای سیمرغ تا خردادماه پرواز کند.

امیر خواجه‌فرد با اشاره به پیشنهادات بخش تجاری کشورمان برای به‌خدمت‌گرفتن هواپیمای سیمرغ بیان کرد: اکنون بخش تجاری پیشنهاداتی را به ما ارائه کرده‌اند تا این هواپیما بتواند در حوزه ترابری با توان ۴ تا ۶ تن مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 1
    آنتونوف ۱۴۰ اوکراینی
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦🇺🇦
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 3
    احسنت . این پله ای برای ارتقا به صنایع هوایی پهن پیکر تر است
  • وری یردی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 1
    نیروی هوایی رو دریابید پاک رهاش کردین به حال خودش اف۴ و میراژ و اف۱۴ و سو۲۴ رو مهندسی معکوس کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس